wireless: twee netwerken instellen

Pagina: 1
Acties:

• sdy
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05-2025
Na uuren te hebben gekloot heb ik eindelijk een draadloos netwerk weten op te zetten bij mij thuis. Ik woon hier in een woongroep en krijg internet door via een router. Van daariut naar mijn accespoint en dan verder. Hiervoor moet ik een statisch ip-adres gebruiken om het te laten werken (ondanks dat de hoofdrouter wel dhcp heeft), doe ik dit niet dan krijg ik wel een ip-adres maar kan ik niet internetten (vreemde beveiliging-grap van de beheerder ofzo). Dit werkt prima, maar om op school draadloos te kunnen internetten, moet ik dhcp hebben aanstaan. Het is vervelend om telkens te moeten wisselen, alles opnieuw te moeten invoeren e.d. Weet iemand een manier om per netwerk aan te geven hoe het ip geconfigureerd moet worden (of een andere oplossing)?
Ik heb de search gebruikt en ge-googled maar kan nergens een werkend antwoord vinden

Time is an illusion. Lunchtime doubly so.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:45

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

(jarig!)
NetSwitcher is een tool die meerdere profielen kan opslaan en je dan makkelijk laat switchen (of zelfs automagisch?)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:38
Als je een IBM laptop het: IBM access connections. Misschien kan je dat ook wel voor andere laptops gebruiken. Het werkt automatisch, het weet dus wanneer je op een ander netwerk komt.

• sdy
heb een asus, maar ik zal eens kijken of ik deze programma's kan vinden. (freeware?)

• sdy
heb NetSwitch nu in gebruik en voor zover ik dat nu kan testen werkt het. Het kan alleen niet automatisch en het programma is traag, maar het werkt!