Toon posts:

2 speakers van 5 werken maar

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,
sinds ik een logitech x-530 heb aangeschaft: (een 5.1 surround set bij mediamarkt)
heb ik te kampen met een probleem...2 speakers doen het namelijk maar.
als jullie de foto's bekijken zien jullie welke pluggen het wel doen en welke niet.

zou het aan mijn geluidskaart liggen: (een trust 514DX 5.1 sound expert optical)?

hier zijn de foto's met een verduidelijking erbij:

[img]c:\DSC01027[/img]

[img]c:\DSC01029[/img]

[img]c:\DSC01036[/img]

(als images het niet doen, ik heb de regels en ubb al gelezen en die gevolgd)

plz help, ik heb al op google gekeken maar daar word ik ook niets wijzer van, en ook al op logitech.com.

alvast bedankt...ALPHA-NL

(ps: als ik nog wat dingen moet verduidelijken post het maar dan geef ik wel antwoord.)

BVD...

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-02 21:18

n00bs

Het is weer Zomer!

Lees eens eerst de voorwaarden om een goed topic te maken, wat heb je zoal gedaan? heb je wel in windows de instellingen op 5.1 gezet :Z

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 18:52:
hier zijn de foto's met een verduidelijking erbij:

[[url=c:\DSC01027]afbeelding[/url]]

[[url=c:\DSC01029]afbeelding[/url]]

[[url=c:\DSC01036]afbeelding[/url]]

(als images het niet doen, ik heb de regels en ubb al gelezen en die gevolgd)
Je denkt toch niet dat wij naar je c: connecten voor je plaatjes?

LinkedIn WoT Cash Converter

• Code-X
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 14:10
Upload even je images naar een gratis imageshost, bijv. http://www.imageshack.us/. :)
En link de images dan vanaf imageshack ;)

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:11

PeaceNlove

Deugleuter

Stel je geluidskaart op 5.1 in. Ik weet niet hoe dat bij Trust gaat, maar ga gewoon eens rondkijken in de programma's die Trust meegeleverd heeft

Verwijderd

Ik zoui deze speakerset meteen voor een gering bedrag verkopen. :+

Verwijderd

Topicstarter
mensen alvast bedankt voor de reply's....

ik zal mijn best doen om de regels om een post te maken precies te volgen...(ben een beetje een noob als het op forums aankomt)

ik heb alles al in windows gedaan zoals...de drivers even goed bekijken of alles wel goed staat, mijn geluid op 5.1 zetten enz. dus al die basisdingen heb ik al gedaan

hier zijn de images dan...op hoop van zegen dan maar:

[img=http://img424.imageshack.us/img424/2453/dsc010272on.jpg]
[img=http://img126.imageshack.us/img126/8852/dsc010293ts.jpg]
[img=http://img126.imageshack.us/img126/6629/dsc010361zi.jpg]

ALPHA-NL

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2005 19:23 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je in winamp geen 5.1 geluid hebt kan dat wel kloppen want muziek is geen 5.1 maar stereo.

Er is wel een manier om het op 5.1 te krijgen al weet ik niet meer precies wat die manier is.

Verwijderd

En die 2 speakers doen het alleen maar als je een testje draait waarin alle kanalen 1 voor 1 worden aangestuurd?
Anders is het waarschijnlijk een kwestie van ac3 doorgifte instellen in de software.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 19:09

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Uhm, dat duidt er toch heel erg op dat je pc maar stereo geluid uitspuugt. En dat kan een aantal oorzaken hebben:

• Het bestand dat je afspeelt heeft maar 2 kanalen en de boel staat zo ingesteld dat het niet opgevoerd wordt tot 5.1. Test eens met een 5.1 DVD ofzo (zorg ook in de dvd software voor de juiste instellingen).

• Er staat toch ergens iets verkeerd in de instellingen, check zowel die van je geluidskaart software als die van windows zelf.

• Je geluidskaart is brak. Probeer hem eens in een andere pc.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-02 14:01
PilatuS schreef op maandag 14 november 2005 @ 19:10:
Als je in winamp geen 5.1 geluid hebt kan dat wel kloppen want muziek is geen 5.1 maar stereo.

Er is wel een manier om het op 5.1 te krijgen al weet ik niet meer precies wat die manier is.
In Winamp, rechtermuisknop in Winamp, options, preferences, output, direct sound output, je selecteerd je hardware, Allow Hardware acceleration aanvinden.

Nu heb je door de 5 speakers geluid, let ook even op hoe dat in is gesteld in je software voor je soundcard.

Verwijderd

Zet dan een film op ofzo

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 19:09

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 19:15:
En die 2 speakers doen het alleen maar als je een testje draait waarin alle kanalen 1 voor 1 worden aangestuurd?
Anders is het waarschijnlijk een kwestie van ac3 doorgifte instellen in de software.
Uhm, AC3 passthrough geeft afaik het AC3 signaal zonder decoding door naar de digitale uitgang van je geluidskaart. Dus daar heb je niks aan.
Rudyyy schreef op maandag 14 november 2005 @ 19:18:
[...]

In Winamp, rechtermuisknop in Winamp, options, preferences, output, direct sound output, je selecteerd je hardware, Allow Hardware acceleration aanvinden.

Nu heb je door de 5 speakers geluid, let ook even op hoe dat in is gesteld in je software voor je soundcard.
Dat ligt dan dus puur aan de instellingen van je geluidskaart. Als die is ingesteld op het upsamplen naar 5.1 dan werkt dat inderdaad. Maar ik heb hier winamp exact zo ingesteld als jij aangeeft, maar heb echt geen surroundsound uit m'n kaart komen hoor. Daarvoor moet ik toch echt in de config van mijn soundcard zijn.
En met Winamp op Wave-Out kan ik door mijn geluidskaart goed in te stellen ook gewoon 5.1 geluid produceren hoor :?

[ Voor 51% gewijzigd door Orion84 op 14-11-2005 19:24 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
eindelijk ben ik erachter...

het lag aan mijn onboard sound
die moest ik eerst even uitzetten

sorry voor het ongemak mensen maar alsnog heel erg bedankt voor alle replies....

zoals altijd was het de meest simpele oplossing.....
en dat nog wel als ik zelf een ict opleiding doe haha....... |:( B) _/-\o_ }:O :Y)

dag allemaal en nog een keer thx

deze kan wel gesloten worden als het aan mij ligt

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2005 19:41 ]

Pagina: 1