Toon posts:

"out of range" 9800 pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na meer dan een jaar zonder problemen te gamen, dual-screen, ... doet mijn Sapphire Radeon 9800 pro 128MB zeer vreemd. Tijdens een 3d toepassing hangt mijn PC na een paar minuten, scherm freeze , of beeld compleet weg en monitor geeft "signal out of range".
De kaart heeft behoorlijk heet dus het is hoogst waarschijnlijk oververhitting, alleen snap ik niet waarom nu pas en bij spellen die daarvoor geen enkel probleem waren.De ventilator is niet stuk en het koelelement zit vast op zijn plaats.

Wat ik al geprobeerd heb
uitstoffen
laatste Catalyst drivers geïnstalleerd
met de case open draaien
Veel gelijkaardige problemen over "signal out of range" gevonden maar geen specifieke oplossing

De pc werkt perfect als ik geen zware 3d toepassingen draai, maar is het onvermijdelijke nabij en zal mijn spaarvarken moeten breken?

Systeem
Amd 2600+
Sapphire radeon 9800 pro 128
Soltek SL-KT600-R
2x HDD
audigy
psu Deer 300W

Merci

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:31

Outerspace

Admin General Chat
Sja, het zou best kunnen dat hij overhit is geweest en dat je nu een probleem hebt.
Gelukkig zijn die Zalman koelers (VF-700 als ik mij niet vergis) niet zo duur :)

[ Voor 30% gewijzigd door Outerspace op 14-11-2005 18:45 ]

Wauw, een sig!

• SOEFuture
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
het kan natuurlijk dat je voeding wat minder is geworden door ouderdom.. en dat hij daardoor de zwaardere toepassingen niet meer trekt.

als je je case eens openzet met een grote tafel ventilator op je hardware gericht, blijft hij dan nogsteeds hangen? als dat niet zo is ligt het waarschijnlijk aan oververhitting. als de pc gewoon blijft hangen zou ik toch nog even naar de voeding kijken...

Verwijderd

Topicstarter
de voeding is pas 6 maanden geleden vervangen dus aan ouderdom zal het niet liggen
mss is het wel te weinig voor wat ik steken heb maar dat is geen verklaring waarom de problemen nu pas beginnen.
Met een grote ventilator ervoor houdt hij het niet veel langer uit, maar wat is dan de reden dat hij nu zoveel heter wordt dan vroeger.

Verwijderd

Ik had het pas toevallig ook, zelfde videokaart, ook dualscreen (2* 17"TFT)
Monitor ingesteld op 70 Hz ipv 75 Hz... opgelost :)
edit: weet niet of het een permanente oplossing is, maar toen ik die instelling veranderde werkte het weer

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2005 19:13 ]

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik weet wel als je lang met een 9800 PRO doet zonder hem schoon te maken, wil het koelertje nog wel eens stoppen.. (klein pokke ding) Dus, kijk voor een nieuwe koeler :D

Verwijderd

Topicstarter
Dan zal ik eens uitkijken naar een nieuwe fan
dank je wel

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe fan gaan aangeschaft
Zalman VF-700 AlCu
nu loopt hij zo koel als wat
maar nog steeds hetzelfde probleem
na een tijdje zwart scherm, want monitor gaat naar standby
en scherp gekraak als geluid , afkomstig uit luidsprekers die NIET op de monitor staan en
aangesloten zijn op een audigy.
Het zal dan toch niet aan de warmteontwikkeling gelegen hebben. Anders zou het geluid niet mogen misgaan toch?

Iemand een idee

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 09:28
Heb je onlangs je drivers veranderd? Anders eens een roll back doen.
Test je games eens in windowed mode.
Is je molexconnector nog ok? (niet zwartgeblakerd vanbinnen?)

Verwijderd

*kickje*
Is het probleem inmiddels opgelost? Bij mij is het probleem erger geworden. Ook in Windows na een paar uur, scherm(en) worden zwart (soms 1, soms 2) of hij geeft 'No input'.

Gigabyte GA-7VT600 1394
AMD Athlon XP 3100+ Thorton
2*512MB mem
400 watt Zalman
Sapphire ATI Radeon 9800 Pro
GPU voelt gewoon koel aan
Schone Windows-installatie met SP2+updates
Heb zowel nieuwste ATI drivers als Omega drivers getest.

Heb jij het probleem opgelost, zo ja hoe?

edit:
Ik lees hier dat het vaak op te lossen is met catalyst 3.10. Verder vond ik ergens iets over belasting van groepen, daar kan het op zich ook aan liggen, want mijn laptop wil nog wel eens in dezelfde wandcontactdoos zitten.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2005 23:01 ]

Verwijderd

Bij o.a. nfs most wanted 1280x1024 lekker veel frames mooi en alles op high, alleen bij half life 2 spontane monitor op standby. :9 Windows XP Prof Sp2 NL
Asus P4V800-X - 2x 256mb 2100 - 1x 40GB + 1x 60GB - Intel P4 3.2 GhZ 800fsb - Sapphire Radeon 9800 pro 128MB 256bits r350 - onboard soundchip - bios load defaults - of specifiek.

Onboard Soundmax Installed Drivers - Via4-1 456 Chipset Drivers - DirectX9.0c December edition
Ati Catalyst (begonnen met 4.11, 4.12, 4.13, 5.13, 5.11, wat er tussen ligt ook) asus probe - nero, winamp, ie6, steam, daemon tools, antispyware,

sinds ik me herinner heb ik 3 maanden dit probleem, aansluiting internet, limewire en door dat java installed, en spontane beeld op standby tijdens 3d applicaties. spellen vooral, ook nog wel eens een films. heb wel schone windows installs gedaan maar heb toch altijd eerst voortijdig die andere programma's geinstalleerd gehad. ik weet niet of het aan de programma's zou kunnen liggen.

Ik kan nog steeds niets vinden om dit probleem op te lossen. geluid stottert, daarna bevriest je muis. en dan krijg je ook hdd activiteit led niet meer in beweging soms blank scherm dan met 5.13 vpu recover dit dat of die blue screen ati2dvag.dll of zoiets..

Verwijderd

ik heb dezelfde problemen gehad,vastlopers in spellen,blauwe schermen,cpu improper speed etc etc.

spec:
amd 2600+xp
512mb2700 en 512mb3200 corsair
9800pro
coolermaster voeding 450w
asus a7v600-x
160gb samsung spinpoint sata
xp prof sp2(toen)

mijn oplossing was xp prof installeren zonder sp2 en het bios resetten (+2675a omegadriver)
nu draait het als n zonnetje...

hoop dat je er wat aan hebt...
Pagina: 1