Na meer dan een jaar zonder problemen te gamen, dual-screen, ... doet mijn Sapphire Radeon 9800 pro 128MB zeer vreemd. Tijdens een 3d toepassing hangt mijn PC na een paar minuten, scherm freeze , of beeld compleet weg en monitor geeft "signal out of range".
De kaart heeft behoorlijk heet dus het is hoogst waarschijnlijk oververhitting, alleen snap ik niet waarom nu pas en bij spellen die daarvoor geen enkel probleem waren.De ventilator is niet stuk en het koelelement zit vast op zijn plaats.
Wat ik al geprobeerd heb
uitstoffen
laatste Catalyst drivers geïnstalleerd
met de case open draaien
Veel gelijkaardige problemen over "signal out of range" gevonden maar geen specifieke oplossing
De pc werkt perfect als ik geen zware 3d toepassingen draai, maar is het onvermijdelijke nabij en zal mijn spaarvarken moeten breken?
Systeem
Amd 2600+
Sapphire radeon 9800 pro 128
Soltek SL-KT600-R
2x HDD
audigy
psu Deer 300W
Merci
De kaart heeft behoorlijk heet dus het is hoogst waarschijnlijk oververhitting, alleen snap ik niet waarom nu pas en bij spellen die daarvoor geen enkel probleem waren.De ventilator is niet stuk en het koelelement zit vast op zijn plaats.
Wat ik al geprobeerd heb
uitstoffen
laatste Catalyst drivers geïnstalleerd
met de case open draaien
Veel gelijkaardige problemen over "signal out of range" gevonden maar geen specifieke oplossing
De pc werkt perfect als ik geen zware 3d toepassingen draai, maar is het onvermijdelijke nabij en zal mijn spaarvarken moeten breken?
Systeem
Amd 2600+
Sapphire radeon 9800 pro 128
Soltek SL-KT600-R
2x HDD
audigy
psu Deer 300W
Merci