Toon posts:

wireless netwerk komt niet op na afkoppelen pc van 220 volt.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
als ik mijn pc van de 220 volt afgekoppeld heb gehad duurt het na het opnieuw opstarten van de pc enkele uren voordat mijn draadloze netwerk weer tot stand komt met deze pc. kan ik het herstellen van de verbinding bespoedigen?
als ik netstumbler laat zoeken op deze pc na het opnieuw starten dan vindt ook dit programma geen AP.
De router/ap staat 10 meter van de pc met daartussen 2 betonnen vloeren (huiskamer/zolder). echter ook mijn andere pc die in zichtwijdte op 5 meter afstand van de router/ap staat vertoont dit gedrag. de afstand is dus blijkbaar niet de beperkende factor

mijn hardware: een sweex 10 Mb/s wireless netwerkkaart in de pc v.v. externe antenne met ducktail. als router gebruik ik een linksys BEFW11s4 met firmware 1.51.2 . WPA met preshared key als versleuteling (maar onbeveiligd zien de AP en de pc elkaar ook niet) en Windows XP v.v. SP2 als OS.
achter de router hangt een motorola modem van @home.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waarom koppel je hem helemaal van de 230v B) af :? Dat wil dus zeggen: de stekker er uit :? In dat geval krijgt je mobo ook geen stroom, en zal je BIOS na het opkomen vermoedelijk teruggaan naar zijn default instellingen. En dat kan idd best wel eens wat ellende veroorzaken met wireless kaarten, zeker als we het over sweex-spul hebben, wat toch kwalitatief gezien toch al niet zo goed aangeschreven staat ;)
Heb je het probleem ook als je je PC normaal afsluit, en de stekker er in laat zitten :? Zo nee, dan zit daar dus je probleem :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)