Toon posts:

[WS 2003] Mac OS X --> Shared folder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een windows 2003 Server met daarop diverse services zoals file server en domain controller. met mijn Mac (Mac OS X 10.4) wil ik een shared folder mounten. Dit is altijd gelukt met mijn vorig 2000 server.

nou krijg ik de melding dat de gebruiker/wachtwoord niet klopt, terwijl als ik met een windows machine inlog, geen problemen ondervind.

finder; verbinding met server; smb://server/share; domein: HELVERT; username: ***; password ***.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:14
Hint *encryptie*, zie hiervoor de Domain Controller Policy.

http://www.macosxhints.co...p?story=20030922153448490

[ Voor 8% gewijzigd door leon1e op 14-11-2005 18:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tnkx, het werkt ook nog!!!

wat ik heb gedaan (gevonden):

Okay i got it...

On the Server, open Registry, go to HKey_Local_Machine / System / CurrentControlSet / Services / LanManServer / Parameter / RequireSecuritySignature

set to 0

That's it!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:14
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 23:56:

Okay i got it...

On the Server, open Registry, go to HKey_Local_Machine / System / CurrentControlSet / Services / LanManServer / Parameter / RequireSecuritySignature

set to 0

That's it!
Dat kan ook prima via de MMC, hier kun je in een gui je policy's beheren dan hoef je het niet allemaal via regedit te zoeken :).

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 23:56:

Okay i got it...

set to 0

That's it!
ik denk zelfs dat met een beetje pech dit straks weer niet werkt, omdat deze register/security settings met een interval opnieuw geladen worden, je moet dit via de mmc doen

Verwijderd

Topicstarter
idd, de server zet met regelmaat het register terug. staat standaard op 1.

ga ik eens kijken waar die policy precies zit, en hoop dat t dan wel werkt.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 14:12

Verwijderd

Topicstarter
het is me gelukt, heb de policy's kunnen vinden, en omgezet. werkt fantastie's nou. voor degene die nog een windows 2000 server hebben, stap snel over naar 2003!!!!!!

veel sneller en betrouwbaarder met een (of meer) mac in het netwerk erbij!!!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Misschien een tik uit de richting, maar is het onder osx 10.4.3 ook mogelijk om bij het opstarten een soort van script te laten draaien die automatisch je netwerk shares mount?

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:18
Ja

...

...

Oh! Je wilt weten hoe :p

Mount je netwerk share een keertje handmatig en sleep haar dan naar je Startup Items lijst in het Users window van System Preferences. Dan word ie automagisch gemount als je inlogt.

Liege, liege, liegebeest!

Verwijderd

Kijk hier is het mij mee gelukt:

[/quote]
Go to Administrative tools/Domain Controler Security Settings

Open the Snap-in "Local Policies",
Go to "Security Options".

Search this string "Microsoft network server: Digitally sign communications (allways)". Set it to "Disable" .

After that restart the server...... ARRRGH !!! Or Wait 15mn !! To refresh the policies !!!

OR open a shell window and type this command lines to refresh the Security policies :

Windows 2000 : secedit /refreshpolicy MACHINE_POLICY
Windows 2000 : secedit /refreshpolicy USER_POLICY

Microsoft has replaced this command in Windows 2003 and XP with the command

gpupdate

You can run this command without any switches to update both machine and user policies. When you run Gpupdate on Windows 2003, the machine will display the following text:

Refreshing Policy...

User Policy Refresh has completed.
Computer Policy Refresh has completed.

To check for errors in policy processing, review the event log.

Enjoy !!!
[quote]
Pagina: 1