Toon posts:

router en printserver maken

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ten eerste zal ik ff vertellen dat ik de search gebruikt hebt.. en dat ik de FAQ en troubleshooting helemaal heb doorgelezen.

maar dit is mijn probleem(tis niet echt een probleem maar ik heb dringend hulp nodig)

ik ben handig met computers maar ik heb niet veel verstand van servers etc...

maar ik heb een oude pentium 2 ... 266mhz... met 96 mb ram en een 5 GB HD
ik wilde hiervan een router maken die mijn bestaande internetverbinding verdeeld naar 2 computers...
ik vind een firewall daarbij niet nodig... maar ik wil wel dat de ene computer langzamer internet heeft dan de ander... dus dat ik de bandwidth kan instellen zegmaar
ik wil hiervan ook nog een printerserver maken... omdat beide computer moeten kunnen printen

ik heb begrepen dat ik hievoor linux moet downloaden
maar wat heb ik nou nog meer nodig
en wat moet ik nou nog meer doen om mijn wensen te bewerkstelligen

Verwijderd

Ik geloof dat Kerio ook een programma heeft, waar je de bandwith mee inkan stellen per poort.(ik weet niet zo hoe dat programma heet) En een printserver kan je gewoon via windows delen :) Succes!

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Zo hard heb je ook weer niet gezocht volgens mij :?
freesco en Smoothwall zijn voorbeelden van linux distributies die hiervoor gemaakt zijn, waarbij je freesco zelfs van diskette kan draaien.

If I can't fix it, it ain't broken.

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb wel hard gezocht.. maar veel topics zeggen me weinig... dus als ik iets lees snap ik totaal niet wat ze bedoelen... omdat ze al meteen over termen beginnen die ik niet begrijp.. en ik begrijp wel een hoop termen dus begrijp me niet verkeerd

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-04 15:57
Het voor het eerst bouwen van een router kost altijd veel inlees- en zoektijd. Een pagina waarop jij volgens mij goed kunt beginnen is http://www.minddigger.com Deze bevat een forum met veel informatie over de bovengenoemde distro's. Verder veel info over pakketkeuze en een goede hulp bij instalatieproblemen. (ik hoop dat ik nu niet GOT voor het hoofd stoot O-) )

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 13:55
p2 met 96 mb zou in theorie wel een Win2k servertje kunnen nassen, maar heel snel zal het niet worden. Dan kan je beter voor nt4 of voor linux kiezen. NT4 is makkelijker, alhoewel software, patches, updates e.d. er steeds lastiger voor te vinden is. Het kan in ieder geval wel precies doen wat jij wilt, op een redelijk gebruikersvriendelijke manier.
Linux kan het ook allemaal, maar zal wat lastiger voor je gaan worden. Hierbij zal iets als freesco het meest in je buurt komen. Lees daar eens de documentatie van door...

iRacing Profiel

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-03 20:40
Freesco en Smoothwall komen waarschijnlijk het dichtst in de buurt van wat jij wilt bewerkstelligen. Maar mag ik je vragen waarom je in je openingspost zo stellig zegt:
Ik vind een firewall daarbij niet nodig..
Het lijkt me niet onbelangrijk om je netwerk van buitenaf af te schermen. Ik zou me als ik jou was toch even goed inlezen in het opzetten van een firewall voor je netwerkje!

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Pagina: 1