hoi,
ten eerste zal ik ff vertellen dat ik de search gebruikt hebt.. en dat ik de FAQ en troubleshooting helemaal heb doorgelezen.
maar dit is mijn probleem(tis niet echt een probleem maar ik heb dringend hulp nodig)
ik ben handig met computers maar ik heb niet veel verstand van servers etc...
maar ik heb een oude pentium 2 ... 266mhz... met 96 mb ram en een 5 GB HD
ik wilde hiervan een router maken die mijn bestaande internetverbinding verdeeld naar 2 computers...
ik vind een firewall daarbij niet nodig... maar ik wil wel dat de ene computer langzamer internet heeft dan de ander... dus dat ik de bandwidth kan instellen zegmaar
ik wil hiervan ook nog een printerserver maken... omdat beide computer moeten kunnen printen
ik heb begrepen dat ik hievoor linux moet downloaden
maar wat heb ik nou nog meer nodig
en wat moet ik nou nog meer doen om mijn wensen te bewerkstelligen
ten eerste zal ik ff vertellen dat ik de search gebruikt hebt.. en dat ik de FAQ en troubleshooting helemaal heb doorgelezen.
maar dit is mijn probleem(tis niet echt een probleem maar ik heb dringend hulp nodig)
ik ben handig met computers maar ik heb niet veel verstand van servers etc...
maar ik heb een oude pentium 2 ... 266mhz... met 96 mb ram en een 5 GB HD
ik wilde hiervan een router maken die mijn bestaande internetverbinding verdeeld naar 2 computers...
ik vind een firewall daarbij niet nodig... maar ik wil wel dat de ene computer langzamer internet heeft dan de ander... dus dat ik de bandwidth kan instellen zegmaar
ik wil hiervan ook nog een printerserver maken... omdat beide computer moeten kunnen printen
ik heb begrepen dat ik hievoor linux moet downloaden
maar wat heb ik nou nog meer nodig
en wat moet ik nou nog meer doen om mijn wensen te bewerkstelligen