Toon posts:

Thuis netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem. Ik heb een Direcht ADSL verbinding van KPN. Mij netwerk configuratie ziet er als volgt uit:

Beneden:

Router (Speedtouch)
1 UTP lijn naar boven
1 UTP lijn naar PC beneden < Werkt niet

Boven:
1 Switch
1 UTP lijn in (van beneden)
1 UTP lijn naar mijn PC (DHCP)
1 UTP lijn naar mijn XBOX (DHCP)

Voordat ik de switch er boven tussen zetten, werkte alles prima. Nu werkt alles boven, maar de pc beneden kan geen verbinding maken. Ik vroeg mij af of dit door de switch kan komen. De netwerkkaart in de PC beneden geeft niet eens een licht singaal meer. Heb al verschillende kabels geprobeerd. Niets werkt.

Wat te doen?

Verwijderd

- Speedtouch welke,
-waaraan hangt de PC beneden? aan de speedtouch of aan de switch?
als ie aan de switch hangt -> toevallig uplink poort gebruikt waar PC beneden aan hangt?
- wat gebeurt er als je een andere PC aan die poort hangt?
- uplink knopje staat verkeerd?

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2005 17:32 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

dus ff jouw situatie in een klein schema'tje:
code:
1
2
3
4
            -> PC
Speedtouch < 
            ->  Switch -> Pc
                       -> Xbox

Ik denk dat die 2 poorten in je SpeedTouch gewoon eingelijk 1 poort is, MDI & MDI-X (zo'n poort heb ik ook op m'n el-cheapo switch)

Ik zou zelf voor een opstelling gaan die er anders uitziet:
code:
1
2
3
                       -> PC (Beneden)
Speedtouch  ->  Switch -> Pc (Boven)
                       -> Xbox (Boven)

En ja, da's dan een extra kabel trekken.

En verders, echt even wat meer info met betrakking tot je hardware, je modem/router & switch.

Ey!! Macarena \o/

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 13:55
wat gebeurt er als je de switch eraf haalt dan?? werkt het dan weer wel? of nog steeds niet??
zet je snelheid van je pc beneden eens "hard" op de snelheid van je modem/router ipv op auto

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Router: SpeedTouch 510
Switch: Eminent 5 port 10/100 mps Networking Switch

Ik heb de volledige connectie boven ook uitgeschakeld door de kabel naar boven eruit te halen. En alleen de kabel naar de PC beneden aangesloten. Nog steeds niks. En als ik de switch beneden zou zetten zou ik hier geen voordeel aan hebben. Aangezien de router al over 4 poorten beschikt.

En nee de switch staat boven. PC beneden zit direct op de router.

Of zou de kaart gewoon doorgebrand zijn beneden? Lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk, maar goed.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2005 18:39 ]

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 13:55
t probleem zit als je het mij vraagt in je client... kijk inderdaad eens wat er gebeurt als je bijvoorbeeld met crossed utp en harde ip's een andere pc/laptop op die nic aansluit....dan zou het toch moeten werken. Probeer anders nog eens een ander poortje op je router...t zou ook kunnen dat er een poort stuk is natuurlijk

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Vraag me niet hoe het kan, maar alles werkt!! :Y)

Had de switch er tussen uit gehaald. en toen weer terug gezet. De wonderen zijn de wereld nog niet uit blijkbaar.

Bedankt voor alle reacties.
Pagina: 1