Toon posts:

[Outlook 2002] Bijlage verzonden met Mac niet op de PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Volgende situatie:

Persoon A. heeft een Mac computer en stuurt mail met bijlage naar mijn klant. Bij mijn klant worden de emails met Outlook 2002 (XP) opgehaald, en komen ook netjes binnen. Echter blijkt dat er geen bijlages bij zitten (ook niet in text formaat of wat dan ook) Nergens aan het mail bericht is terug te vinden dat er ooit bijlage bij gezeten hebben.

Als persoon B met Mac computer hetzelfde doet, komen ze hier wel netjes binnen.

Wanneer ik via de webmail op de mailserver het mailtje bekijk voordat ik hem met outlook binnen haal, dan zie ik wel de bijlagen staan. Pas op het moment dat Outlook hem van de mailserver af binnen haalt verdwijnen de bijlage spoorloos. Contact gehad met die persoon A, en die heeft bij andere mensen met wie hij mailt geen enkel probleem. Ook heb ik het bericht naar een webmail account laten sturen (gmail) en hiervandaan weer naar de klant gestuurd, ook dan zijn de bijlage spoorloos. Op het moment dat ik zelf via gmail een bericht met bijlage maak dan komen ze wel bij de klant aan.

Er zit dus iets in de indeling zoals ze vanaf die ene persoon A met de mac worden verzonden waardoor outlook het hier niet pikt. Maar heb geen idee wat.

PC: Windows XP Pro
Office 2002 (XP)