Toon posts:

Scart zelf afmonteren

Pagina: 1
Acties:
  • 390 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
L.S.

Voor het aansluiten van een decoder op een tv met een afstand van +/- 10 meter wil een scart kabel zef afmonteren, nadat hij door de muur en kabelgoot is weggewerkt.
Echter, is dit mogelijk en waar kan ik in godsnaam losse scartkabel kopen die ik zelf kan afmonteren.

Bij Handyman, Bouwhof, gamma, praxis, Hornbach weten ze allemaal van niks. Kan op meerdere sites wel kabels met connectors bestellen, maar geen spullen om het zelf verder af te monteren. ook gaan de lengtes maar tot 5 meter.

Dus kort:
scart kabel lengte +/- 10 meter
zelf af te monteren einde (s) - een kant mag al wel afgemonteerd worden.
en of dit uberhaupt wel uit te voeren is? (lijkt me wel..)

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:17
Er zitten wel heel veel kabeltjes in een scartkabel... Je kan natuurlijk (zoals bij elke kabel) de kabel doorknippen en alles weer aan elkaar knopen, maar daar door zal je kwaliteit wel erg achteruit gaan.Ik denk dat je geen losse connectors ofzo zal vinden.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Mr.Qips schreef op maandag 14 november 2005 @ 16:40:
[..]
Ik denk dat je geen losse connectors ofzo zal vinden.
Klik

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Helaas kunnen wij geen winkelwagen voor u aanmaken..

Conrad en cookies undzo =) maar idd, ze zijn gewoon te krijgen

Verwijderd

Topicstarter
Nou heb ik heel die conrad site afgezocht op scart kabels..
die connectors zijn perfect, maar de noob in mij kijkt dan zeker ook over de losse kabel heen??

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 16:52:
[...]

Helaas kunnen wij geen winkelwagen voor u aanmaken..

Conrad en cookies undzo =) maar idd, ze zijn gewoon te krijgen
oh, van die koekies wist ik niet, maargoed

On-Topic:
De Conrad heeft ze dus.
Zou me niets verbazen als de MediaMarkt ze ook heeft trouwens.

Ey!! Macarena \o/

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:26

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

http://elektronica-online...20/%20Video%20Kabel%20Los

Kijk eens... Maar het is goedkoper om een 10m scartkabel te halen en die door te knippen...

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:46

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

is 10 m scart sowieso niet erg veel? (beeld/geluid kwaliteit?)

Life is not about specs, it is about joy!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

MikeyMan schreef op maandag 14 november 2005 @ 17:01:
http://elektronica-online...20/%20Video%20Kabel%20Los

Kijk eens... Maar het is goedkoper om een 10m scartkabel te halen en die door te knippen...
^^^ Met stom :) En een losse connector moeet je zo bij conrad of iedere electronica-zaak kunnen halen. Als je dan slim bent, knip je hem een stuk verder af (cm of 10) dan vlak bij de connector. Dan is ie wel iets korter, maar als je dan de "oude" connector stript van de omhulzingskabel, kun je ook meteen zien hoe je hem aan moet sluiten :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

en anders kijk je in de specificatie: http://pinouts.ru/data/Scart_pinout.shtml dit icm met een multimeter moet je verder helpen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2005 19:00 ]

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-12 12:23

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

gewoon kant en klare kabel kopen of je er ook maar aan 1 kant een nieuwe connector op te zetten, als je een beetje handig bent met de soldeerboud kun je de orginele conector ook even eerst los solderen, zijn maar 21 pinnetjes :p

Verwijderd

Ik weet niet precies wat je ermee wilt doen, maar het lijkt mij dat je de bron in de ene ruimte en de ontvanger in de andere ruimte hebt staan.

Is het dan niet makkelijker om deze 2 draadloos met elkaar te verbinden?

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-12 23:54
Draadloos? Dan verlies je wel erg veel kwaliteit!

Ik weet niet wat voor decoder de TS heeft maar ik neem aan dat die wel een mooi beeld oplevert....

Verwijderd

Topicstarter
Het is de decoder van versatel..
voor het voetbal in de slaapkamer....

Verwijderd

Topicstarter
ps, signaal verlies treed pas op bij 15 meter.. (found on wikipedia)

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-12 15:47
gewoon 10m kabel kopen. connector loshalen. alle draadjes doormeten en merken en dan door de muur prutsen. Daarna connector er weer op doen.

Klaar:P

Verwijderd

gaat lukken hoor heb het al vaker gedaan!!!! ;)

koop wel een goede kabel ivb met de lengte en gebruik een goede soldeer bout.
15 watt is voldoende.

suc6

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-12 21:22
Die pinnetjes kan je allemaal (met een horlogeschroevendraaier) los halen. Er zit een klein weerhaakje aan die je even naar achteren moet drukken voordat je ze eruit kunt trekken. Misschien heb je ervaring met molex connectoren van (pc) voedingen; dit gaat dus het zelfde.
Als je opschrijft waar de draadjes zaten, kan je ze daarna zo weer terug prikken. Scheelt weer een soldeerbout en/of stekker.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je hebt lang niet alle kabels nodig, en een volledig bedraade scart solderen is een ramp als je er niet bedreven in bent.

Als je gebruik maakt van 2 scart naar cinch (tulp) verloopstekkers kan je het af met 3 goede coax-kabels bij beeld over composiet (1x beeld, 2x geluid) of 4 goede coax kabels bij beeld over s-video. (2x beeld, 2x geluid)

Als je dan een goede coax kabel gebruikt heb je over die afstand zeker een goed beeld. Cinch plug aan coax zetten is nog goed te doen ook. Hoe je 2x coax aan zo'n mini-din krijgt voor s-video zou ik zo snel even niet weten :) Misschien is er wel kant en klare s-video kabel te koop....

[ Voor 6% gewijzigd door Coen Rosdorff op 15-11-2005 02:02 ]

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Zelf een scart kabel maken is niet gemakkelijk. Hoeveel soldeer en pruts ervaring heb je? Er is weinig ruimte in die behuizing, je moet afwerken met stukjes isolatiekous, draadjes op de juiste lengte knippen / strippen, de mantels van de coax en afgeschermde kabels op de juiste manier afwerken enz.

Wat misverstanden die ik in dit topic langs heb zien komen:

- in een scart kabel zit een mix van coaxkabeltjes (video signalen), gewone draadjes (schakel signalen) en afgeschermde kabeltjes (audio signalen).
- er zit een duidelijk verschil tussen een coaxkabel en een afgeschermde kabel, die mag je niet verwisselen.
- Alleen doormeten met een multimeter is dus niet voldoende.
- Je moet voor jezelf bepalen of je een volledige rgb scartkabel wilt maken of alleen een composite video kabel.

Verwijderd

Topicstarter
kan je eigenlijk niet gewoon van scart - direct naar coax kabel dmv omvormer oid??

Verwijderd

flink gat boren :D
kabel er doorheen, en wat nieuw pleisterwerk eroverheen.
kan je er een perfecte monsterkabel doorheen gooien,
zonder al te veel geklooi, en als je mooi buisje in de muur laat zitten, heb je daar voortaan je mooie overdraag tunnel naar de andere kamer. Doe het gewoon achter een kastje ofso, scheelt een hoop geklungel
Pagina: 1