Cyclische redundantie CF-kaart

Pagina: 1
Acties:

• Juppehup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:43
Een vriend van mij heeft een Powershot G5 met een Dane Elec 512mb CF kaartje. Op vakantie kwamen we het probleem tegen dat bij de 255mb het toestel een geheugenkaart-fout gaf. Onlangs heb ik hem geformatteerd in een kaartlezer. Dat gaat allemaal goed, maar als ik dus een aantal grote bestanden erop wil kopieren geeft hij de welbekende cyclische redundantie-fout. Ik heb al gegoogled en op dit forum gezocht, maar kom het alleen maar met cds/dvds en harde schijven tegen. Heeft iemand dit ook wel eens gehad en heeft iemand misschien een oplossing?

edit: ik heb nog geprobeerd te formatteren met Partition Magic, maar die ondersteund klaarblijkelijk geen geheugenkaartjes want ik kon deze niet benaderen (misschien zijn er andere proggies die dat wel kunnen?)

[ Voor 17% gewijzigd door Juppehup op 14-11-2005 16:24 ]

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Je kan als het goed is een checkdisk op je kaartje loslaten. Deze zal de foute sectoren vinden en markeren zodat ze niet meer gebruikt worden.

Maar beter is het om contact op te nemen met Dane Elec om garantie te claimen.

Juist

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-03 10:37
Misschien komt het ook omdat het FAT16 systeem maar een bepaalde bestandsgroote aankan?

• Juppehup
Gr0wLiThE schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 12:49:
Misschien komt het ook omdat het FAT16 systeem maar een bepaalde bestandsgroote aankan?
Dat zou wel een beetje raar zijn, want als ik dus gewoon foto's maak (5MP ongeveer 2mb) dan geeft hij de fout ook als hij ongeveer 255mb in totaal heef weggeschreven.

@ Jeldert: is er een vaste garantieperiode voor ie kaartjes? Harde schijven zijn geloof ik altijd een jaar of 3, maar CF zou ik niet weten...

• Juppehup
*Kick*

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Beter dat je het laat formateren door het toestel zelf,die zet de benodigde mappen er ook nog bij, en checkdisk is ook geen foute optie, heb je dat al gedaan?

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
FAT16 gaat tot 2 Gigabye, en dat lijkt me gewoon een verotte sector.

Je kan er omheen met je filesystem, of gewoon garantie (als die er nog is)

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-03 19:54
Is 't merk spul? Dan heb je of 10 jarige garantie, of levenslange (meestal)... Ik zou daar eens naar kijken :)

|>

• Juppehup
Oké, bedankt voor julie reacties. We hebben even gekeken naar de garantie en volgens het doosje zit er idd 10 jaar garantie op. Hebben een mail de deur uitgedaan naar KameraExpress, dus we wachten wel af. Bedankt iig!
Pagina: 1