Toon posts:

Thermaltake silenttower op 3500+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan heel goedkoop aan dit koelertje komen, en wil hem gaan gebruiken op mn nieuwe config die over enkele dagen mn huisje bereikt.
Nu weet ik dat deze koeler niet de nieuwste meer is, heeft dit ding genoeg kracht om een 3500+ venice te koelen ? Versch. review sites zeggen nl. voor amd k8 s939 en kan alles gewoon blabla, MAAAAR, op de Thermaltake site staat tot 3400+

kan iemand mij een beetje text en uitleg geven, mocht deze koeler neit volstaan dan ook graag een suggestie voor een andere koeler (liever geen zalman.)

deze dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.computery.ru/upgrade/numbers/2004/177/images/SILENT_TOWER_PICT8277.jpg

• Jazekerrrrr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-02 19:51
Kort antwoord ja waarom niet je moet niet alles geloven wat ze op de sites zeggen want dat van die decibels klopt meestal ook niks van

En trouwens op de site staat athlon xp 3400+
dus dat is niet de athlon 64.

[ Voor 23% gewijzigd door Jazekerrrrr op 14-11-2005 16:13 ]

Verwijderd

Als je denkt dat ie niet genoeg koelt , kun je als het goed is nog een ventilator op de andere kant zetten

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-01 07:36

DesertShooter

Afgekickt

Ik weet 100% zeker dat hij meer dan voldoende koelt op een Venice 3500+. Ik weet alleen niet of het zoveel verschil tussen deze en de boxed cooler.

Verwijderd

Topicstarter
oke, dankje wel desert shooter, et verschil zal me weinig uitmaken, als het maar goed genoeg werkt.... zal het wel passen trouwens ?

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 17:26:
oke, dankje wel desert shooter, et verschil zal me weinig uitmaken, als het maar goed genoeg werkt.... zal het wel passen trouwens ?
welke kast, mobo enz.?

Verwijderd

Topicstarter
thermaltake tsunami dream kast

asus a8n sli, xfx 7800 gt extreme en 2 maal 512 mb kingston valueram

nog suggesties voor andere koelers, mag ook zalman, ( heb slechte ervaringen met die vf700cu koeler... )

• DesertShooter

DesertShooter

Afgekickt

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 17:37:
thermaltake tsunami dream kast

asus a8n sli, xfx 7800 gt extreme en 2 maal 512 mb kingston valueram

nog suggesties voor andere koelers, mag ook zalman, ( heb slechte ervaringen met die vf700cu koeler... )
Waarom heb je daar slechte ervaring mee? Op 5v is hij heerlijk stil.

Maar in die kast zal hij wel passen.

• DualDevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:59

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

ik kan je voor een gegarandeerd nog lagere prijs nog een amd boxed koeler aanbieden aangezien ik zelf een big typhoon heb en na 2e hands verkoop er toch geen garantie meer op processor zit.

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

Verwijderd

Topicstarter
heb liever geen boxed koelers.... ik kijk nog wel even verder voor n andere, aanraders ?

over die vf700, mijne maakt n irritant geluid op 5v, kan productie fout ofzo zijn, maar dr zit een irritant rateltje/snerpje/zoemmetje in, is ook alles wat ik hoor uit mn pc.

maargoed, ik denk dat ik da ntoch neit voor die silenttower ga, ik wi lgraag iets wat wel aardig koelt, maar weinig herrie maakt...

Verwijderd

artic freezer !

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Artic Freezer 64/Pro is idd een hele goede zet. Hoeveel wil je eraan uitgeven?

Instagram / YouTube

Verwijderd

Topicstarter
prijs maakt vrij weinig uit, zat zelf tot max 40,- ofzo te denken.
Ik zal een naar die arctic koeler kijken. Dan hopen dat ie hier ergens te koop is, heb weinig zin om zo'n ding te bestellen en dan nog 10 euro verzendkosten te betalen alleen voor een koelertje :P

edit: kan ik met die arctic koeler mn 3500+ een beetje opkrikken ? laten we zeggen naar 3800+ niveau...?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2005 13:08 ]

• Mr.Wop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-02 15:56
Ik gebruik zelf de Thermaltake Big Typhoon en moet zeggen dat hij het best goed doet.
Deze koeler houd m'n 3500 op +/- 36°C en dat met +/- 600rpm!!!!
Is dus erg stil :)

Zie: pricewatch

Verwijderd

Topicstarter
mm ik denk dati k gewoon ga voor n std coolermaster ding, dus heatsink met fannetje, zoiets heb ik nu ook op mn s478 P4 3,0 ghz, is erg stil. iemand weet of het ook ne beetje wil koelen + stil is op amd ?

dit dingetje dus Afbeeldingslocatie: http://www.cpusolutions.com/mm8004744CPU/Images/DK88I32A0L.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2005 15:52 ]

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-01 01:03
dat ding moet tog echt goed kunnen koele.dat ding heeft heatpipes en een koperen bodemplaat ..
is tog zeker genoeg

Verwijderd

Topicstarter
ja dat lijkt mij dus ook maar hijs eigenlijk voor athlons, en niet voor 64.. dus KAN het en WERKT het en PAST het ?

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik heb hem werkend gehad op een x2 4000+ geloof ik dat het was, daar had ie IIG problemen/moeite mee (en dat terwijl er 20 van diezelfde systemen gemaakt moesten worden :X ).
De Tt is lijkt wat op de coolermaster hyper 6+, en die kan zonder problemen jouw CPU koel houden. 1 van de beste koelers op de markt namelijk :) Ook wel een stukje prijziger. Uit mijn hoofd €45.

• DualDevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:59

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

de TT big typhoon is precies wat je zoekt. erg stille koeler en toch erg koele cpu. Ik zou zelf wel even bedenken of je dat wel nodig hebt. Maar wil je 40 euro uitgeven is het de goeie koeler denk ik. Freezer 64 pro zal het zeker ook kunnen doen, maar kan toch niet tippen aan een big typhoon imho.
Je kan altijd nog een goeie heatsink nemen en die koelen met nexus oid.

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Zoals de Scythe Ninja (ook een topper) of een Thermalright XP120 of een Zalman 9500 (heb ik nu) etc etc

Instagram / YouTube

Verwijderd

Topicstarter
Een probleempje nog, heb over 1 dag mn nieuwe systeem binnen, en nog steeds geen koeler, en hier zit geen zaak die die arctic/thermaltake verkoopt. en als ik hem op internet bestel duurt het weer te lang, iig niet op tijd binnen!!

ik wil graag die silenttower gebruiken, maar kan iemand bevestigen dat die goed op de proc past ??

had vandaag bij de pc boer hieri n de buurt een Spire kestrelking koeler gehaald. Zag er wel degelijk uit, even op de fancontroller gehangen, maar WAT EEN LAWAAI ZEG, die gaat morgen dus rechtsreeks terug.
er staat op 22 dba.. maar ding haalt ruim 40, iig zo klinkt het :P
de heatsink ziet er wel netjes uit..

maargoed mijn vraag is dus omdati k mn koeler eigenlijk morgen MOET hebben.. verkoopt de mediamarkt cpu fans :P ? denk het niet he :( ?

anders kan ik evt een stilel fan op die van spire zetten, weet iemand een stil 70 mm fannetje ?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2005 19:01 ]

• DesertShooter

DesertShooter

Afgekickt

Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 18:28:
Een probleempje nog, heb over 1 dag mn nieuwe systeem binnen, en nog steeds geen koeler, en hier zit geen zaak die die arctic/thermaltake verkoopt. en als ik hem op internet bestel duurt het weer te lang, iig niet op tijd binnen!!

had vandaag bij de pc boer hieri n de buurt een Spire kestrelking koeler gehaald. Zag er wel degelijk uit, even op de fancontroller gehangen, maar WAT EEN LAWAAI ZEG, die gaat morgen dus rechtsreeks terug.
er staat op 22 dba.. maar ding haalt ruim 40, iig zo klinkt het :P
de heatsink ziet er wel netjes uit..

maargoed mijn vraag is dus omdati k mn koeler eigenlijk morgen MOET hebben.. verkoopt de mediamarkt cpu fans :P ? denk het niet he :( ?

anders kan ik evt een stilel fan op die van spire zetten, weet iemand een stil 70 mm fannetje ?
Kijk eens hier:

http://www.freezinghardware.nl
http://www.atro.nl (edit: seems offline :( )
http://www.bg-computers.com

Verwijderd

Topicstarter
ja maar ik wl graag morgen mn systeem bouwe :P, dus moet ik eigenlijk morgen al een koelertje hebben :(

ik wil graag die thermaltake silenttower gebruiken, maar ik ben bang dat ik mn venice dr mee sloop. dat het genoeg koelt snap ik ook wel, weet alleen niet of het helemaal goed past op de chip...

Edit: deze heb ik dus gekocht Afbeeldingslocatie: http://www.spirecoolers.com/images/products/SP779B3-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.spirecoolers.com/images/products/SP779B3-1_2.jpg

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2005 19:40 ]

Pagina: 1