Autorun met .mpg .wma .mov op een USB stick

Pagina: 1
Acties:
  • 603 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o.poulssen
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-03-2022
hey mensen,
ik wil een .mpg .wma of .mov maakt niet uit wie van de 3 runnen met een autorun van af een usbstick
zo dat de gene die die usbstick in zijn pc of mac stopt die video direct draaiend krijgt.

als ik op de usb root in de autorun.inf devolgende code tik

[code]
---------------
[autorun]
open=video.mpg

dan gebeurt er niets, nou was mijn verklaring dat het bestand niet word gerund omdat er geen programma word toegewezen...

klopt dit?

en hoe kan ik die mpg mov of wma wel als autorun draaiende krijgen?

heeft iemand een code voor de .inf waarmee ik een programma voor de video kan aangeven?

iMac 2020 i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik zie niet dat je een appiclatie aanroept om die .mpg aftespelen.
code:
1
2
[autorun]
open=mplayer2.exe video.mpg

Geen idee of Windows die EXE direct slikt, anders ook in een map mikken op je stick.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o.poulssen
klopt daar weet ik dus de code niet van... ik ga even proberen of dit wel werkt!

iMac 2020 i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furinax
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-05-2024

Furinax

It'll only hurt until you die

Gebruik google eens met het trefwoord Autorun

http://www.phdcc.com/shellrun/autorun.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o.poulssen
hij doet zowiezo vrijweinig ik krijg helemaal geen boot of iets dergelijks, zelfs niet het standaard boot menutje van windows xp.

is het mogelijk om alle 3 de bestanden te autorunnen met ieder een ander programma

of bijvoorbeeld als de een niet werkt dat de volgende probeert enz enz...?

iMac 2020 i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o.poulssen
Die site had ik nog niet gevonden in mijn tour door google got etc.

ik kwam net deze tegen

[autorun]
open=ShellRun.exe report.mpg Showing video now...
icon=snazzie.ico
label=Snazzy Report

de icon en label zijn niet nodig maar ik kan niet vinden wat de ShellRun.exe kan doen en wat er in moet staan of waar ik die ShellRun.exe kan verkrijgen?

iMac 2020 i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furinax
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-05-2024

Furinax

It'll only hurt until you die

hmm ik las net dat je voor usb autorun een tool op je pc geinstalleerd moet hebben (source ff kwijt maar als je in google autorun USB ingeeft is het 1 van de 1ste pagina's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

1) mplayer2.exe zit bij elke windows wel, dus die aanroepen lijkt me niet moeilijk.
2) niet elke machine heeft een QuickTime codec, dus kan zijn dat je .mov het niet gaat doen.

Je zou een .bat file op je USB-stick kunnen maken, die d.m.v. autorun wordt gestart, en die je 3 filmpjes gaat afspelen (wel irritant, 3 filmpjes tegelijk en nog met geluid door elkaar heen, als ze al niet scherm op scherm getoont worden, en dus maar 1 zichtbaar is.

autorun.inf
code:
1
2
[autorun]
open=\runapp.bat

runapp.bat
code:
1
2
3
"c:\program files\windows media player\mplayer2.exe video.mpg"
"progsel2 + filmpje2"
"progsel3 + filmpje3"

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o.poulssen
naja zo had ik het idd net werkend en het moet ok gewoon zonder kunnen. het is niet de bedoeling dat je eerst je hele pc moet configen. het word als het ware een visitekaartje met een filmpje er op, maar die moet wel doormiddel van een autorun geload worden!

iMac 2020 i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 10:24

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Misschien dat je de filmpjes om kan zetten naar hetzelfde formaat (zodat je ze met dezelfde player af kan spelen) en dan een playlist aanmaken met de drie filmpjes erin? Of ze met VirtualDub aan elkaar plakken?

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o.poulssen
tot nu toe heeft nog niets gewerkt en er heeft nog niets geboot van af usb...

het lijkt met toch redelijk algemeen dat je gewoon een video of een html bestand moet kunnen loaden van af een usb zonder dat iemand ergen op hoeft te klicken en aleen maar zijn usb stick in t slot pleurd?

ik zou natuurlijk ook die video van uit een html doc kunnen loaden, maar aangezien er helemaal niets geboot word van af usb word het lastig denk ik.
iemand een suggestie?

iMac 2020 i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victorv
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-02-2024

victorv

Locallost

Autorun.inf werkt slechts beperkt op een memory stick. Wil je windows op dezelfde manier reageert op een memstick als een CDROM dan zul je een aantal registry entries moeten wijzigen (geen oplossing voor jouw wens dus).

De "open" werkt bijvoorbeeld niet op een memstick, wel kun je het context menu van de driveletter van de memorystick uitbreiden met commando's:

[autorun]
label="Cruzer Storage"
shell\mountPERSONAL=TrueCrypt: Mount PERSONAL
shell\mountPERSONAL\command="TrueCrypt\Truecrypt.exe" /lv /v Data\PERSONAL.truecrypt /a /q /cy /mrm

(deze autorun.inf gebruik ik om het context menu van de memstick drive uit te breiden met een commando om een TrueCrypt drive te mounten vanaf mijn memstick)

Jij moet dus een vergelijkbaar commando maken om de video te starten:
shell\playvideo=Start Video
shell\playvideo\command="video.mpg"

Met het nieuwe "U3" platform voor memsticks kun je applicaties op je memstick automatisch in het start menu laten opnemen, en wie weet ook automatisch starten. Daarvoor moet je wel een U3 memstick hebben en die zijn er nog maar mondjesmaat.

[ Voor 10% gewijzigd door victorv op 14-11-2005 16:27 ]

"Accomplishing the impossible means only that the boss will add it to your regular duties."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
owen.p schreef op maandag 14 november 2005 @ 16:24:
tot nu toe heeft nog niets gewerkt en er heeft nog niets geboot van af usb...

het lijkt met toch redelijk algemeen dat je gewoon een video of een html bestand moet kunnen loaden van af een usb zonder dat iemand ergen op hoeft te klicken en aleen maar zijn usb stick in t slot pleurd?

ik zou natuurlijk ook die video van uit een html doc kunnen loaden, maar aangezien er helemaal niets geboot word van af usb word het lastig denk ik.
iemand een suggestie?
Nu heb je het opeens over booten??? Het ging over autorun hoor :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o.poulssen
sorry :P mijn excuus, ik bedoelde daar mee te zeggen dat hij moest (auto) runnen van af usb.

iMac 2020 i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o.poulssen
bedankt voor de info ik wist niet dat de open functie niet werkt op een usb stick en van TreuScripts heb ik geen verstand. is het mogelijk om met een autorun.inf een html document te openen met daar in de verwijzing naar de video?

iMac 2020 i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victorv
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-02-2024

victorv

Locallost

Lezen is niet jouw sterkste kant, want ik gaf al een mogelijk antwoord:

[autorun]
label="jouw label"

De Windows Shell breidt het CONTEXT menu op de driveletter van de memory stick uit via deze autorun.inf. Autostarten vanaf een memstick is dus niet mogelijk, maar door met je muis een rightclick op de driveletter te doen, zie het uitgebreide context menu, waarin je de video kunt starten.

Let op dat je bij een wijziging van het autorun.inf bestand de wijzigingen pas ziet als je de memstick opnieuw in de computer hebt gedrukt.

"Accomplishing the impossible means only that the boss will add it to your regular duties."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o.poulssen
oke ik ga het proberen :D, klinkt goed. ik had zelf de link niet gelegd ;)

iMac 2020 i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WubboZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-12-2023

WubboZ

Evil Inside

Er zijn speciale autorun memorysticks, die wel autorunnen, ben alleen ff de website kwijt, ze zijn in ieder geval niet goedkoop, en je moet ze importeren, want in nederland heb ik nog niemand gevonden die ze verkoopt ;)

(\__/)
(='.'=)
This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o.poulssen
haha idd, dat zou een oplossing zijn maar zal wel niet goed koop zijn. ik zal het wel even door geven aan de baas :D

ik heb nu die autorun.inf gebakken het enige wat hij nu doet is het laoden van een windows venster.
wat op zich ook wel handig is. maar nog niet perfect :P

iMac 2020 i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maroesjk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04 21:46

maroesjk

from the ash rose a great bird

In XP of Vista kan je, zover ik weet, voor elke extensie die aan een programma is toegewezen de volgende syntax gebruiken:
code:
1
2
[autorun]
shellexecute=video.mpg

Dan pakt hij de default player voor (in dit geval) MPG's.

offtopic: gebruik ik altijd voor mijn MP3 cd's die ik in de auto gebruik. Dergelijke cd's laat ik middels een autorun die linkt naar een playlist-bestand (*.m3u) vanzelf starten als ik hem in één van mijn XP-bakken stop...

[ Voor 12% gewijzigd door maroesjk op 14-11-2005 16:59 ]

There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WubboZ

WubboZ

Evil Inside

maroesjk schreef op maandag 14 november 2005 @ 16:55:
offtopic: gebruik ik altijd voor mijn MP3 cd's die ik in de auto gebruik.
Gaaan we weer... Bij cd's werkt het wel ja, maar bij geheugensticks hebben ze dat af gezet, zie de reactie van Sonii

@owen.p wat is je/jullie budget ongeveer, want ik dacht dat je wel kon autorunnen van portable hdd's, omdat deze anders worden geidentificeerd.

(\__/)
(='.'=)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o.poulssen
dit werkt helaas niet voor usb sticks... ik heb hier op al meerdere varianten geprobeerd.

deze

[/quote][autorun]
label="jouw label"
[quote]

doet nog het meest, die opent een windows venster. verder zijn er geen acties uitgevoerd.

zij er mischien andere mogelijkheden om een file te runnen bv door middel van Flash?

iMac 2020 i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WubboZ

WubboZ

Evil Inside

Hoe wilde je flash openen :P

(\__/)
(='.'=)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o.poulssen
haha zat ik ook al aan te denken 8)7 ik heb wel eens vernomen dat die ook kunnen booten van af cd dus waarom niet van af usb?:P dit zal ook wel weer met de autorun.inf gedaan zijn...

iMac 2020 i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Shellexec.exe is je antwoord.

Dit programma opent bestanden in het daaraan toegewezen programma.

shellexec.exe readme.txt (zou readme.txt openen in kladblok, als je dat als standaardprogramma hebt ingesteld).

code:
1
shellexec.exe run.mpg
dus.

EDIT: Oeps, ik moet wel leren lezen. Dit gaat dus ook niet werken via een USB stick, maar is wel beter dan shellexec=...., want ik meen dat shellexec alleen werkt onder op NT gebaseerde systemen.

[ Voor 28% gewijzigd door Tanuki op 14-11-2005 21:26 ]

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 19:54

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Hier op de site van Pendrive staat een download om een USB stick automatisch te starten.. zit een PDFje bij en volgens mij zou dit wel eens kunnen werken. (Heb zelf helaas geen USB stick om het te kunnen proberen :/

http://www.pendrive.com/downloads/

[EDIT] Hmm.. laat maar geloof ik, hier heb je ook niks aan |:(

[ Voor 12% gewijzigd door hars73 op 14-11-2005 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o.poulssen
hehe tnx anyway :p k zal het even bekijken en ff kijken of het de moeite waard is om te proberen.

ik vraag me alleen af hou zou die Shellexec.exe in zijn werk gaan?

iMac 2020 i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o.poulssen
De oplossing is nabij! in een rar staat een video player met wat bestanden, deze rar staat op http://coolzero.net/autorun.rar hier zit een reg bestand in de autorun (die nog niet correct werkt)
een mediaplayer met alle codecs en een go.bat bestand.

als je de usb stick in windows stopt krijg je een standaard menu met keuzes, druk op ok of kies de juiste aplicatie ZP "de player" en hij start de vid in full screen!

het autorunnen loopt alleen niet soepel bijvoorbeeld op een mac werk het totaal niet en in windows moet het via het standaard menu.

ik heb de autorun.inf nu zo

[autorun]
label=video usb (zelf in te vullen natuurlijk)
action=Run Zoom Player
open=go.bat
icon=ZP\zplayer.exe

en de go.bat zo

@call regedit.exe /s ZP.reg
cd ZP
zplayer.exe /f video.mpg (of de .mov of .wmv dat maakt in weze niet uit)

het werkt bijna maar de correcte autorun die werkt nog niet helemaal juist of op ander OS...

iMac 2020 i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o.poulssen
oke de autorun werkt nu in zo verre dat via het standaard popupmenu van windows de mpg afgespeeld word en we gaan de video zo rendenderen dat de mov auto word afgespeeld in de mac. de mpg word afgespeeld via de player die op de usb stick is geinstalleerd zie de rar :D

ik heb alleen de go.bak veranderd, ik heb de standaard video die er in zit ongeschreven naar de mijne, dat was alleen even een kwestie van de naam veranderen!

ik denk dat ik er nu ben gekomen, tnx voor jullie hulp allen _/-\o_ keep up the tweaking :Y)

iMac 2020 i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-06 14:08
Hmm, Flash gaat ook niet werken, want mensen die Flash laten autorunnen vanaf een cd doen dit door een .exe te compilen in Flash, en deze te starten met een autorun... En aangezien je geen .exe's kunt openen met een USB stick,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Bij nader inzien hoort dit eigenlijk in SA, want: software :)

Opslagmedia & I/O Controllers » Software Algemeen dus.
Pagina: 1