Toon posts:

Windows Mobile 5 WiFi Probs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds korte tijd in het bezit van een I-Mate SP5 met Windows Mobile 5. De telefoon is geschikt om via WiFi te kunnen internetten. Het is dan ook geen enkel probleem om op een onbeveiligd netwerk in te loggen. Wil ik echter inloggen op mijn netwerk thuis (ADSL van KPN) is het een ander verhaal. Dit netwerk is beveiligd middels WEP. Ik vul al de instellingen goed in mijn GSM (dus ook de key e.d.) De draadloze modem/router is van Speedtouch.

Omdat mijn telefoon en daarbijhorende OS nog vrij nieuw is heb ik nog geen info over dit onderwerp gevonden. Is er iemand met vergelijkbare problemen of lukt het andere mensen wel om in te loggen bij een beveiligd netwerk? :?

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Het is bekend dat winm2005 nogal een paar pronleempjes heeft. Misshcien dat dit er een van is. Anders contact opnemen met de maker dus qtec

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02 16:23

Underworld

+1 Inzichtvol

Ik zou eerst eens beginnen met het stop zetten van firewalls en die stomme web encrypty
dus zonder beveiligingen proberen op je netwerk te komen.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de beveiliging uitzet (de web-key beveiliging dus), is het geen probleem om via mijn router/modem te internetten. Zo gauw ik de encryptie echter inschakel kan ik niet inloggen. Ook al geef ik de goede key op in mijn telefoon. |:(

• _mitch_
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-02 19:13
Ik heb exact datzelfde probleem op mijn qtek 8310. Alles staat goed, status is connected, maar datauitwisseling vindt niet plaats... kan er niet echt wat over vinden :(

Iemand ideeen?

• omeomi
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-01 12:05
ik heb een soortgelijk probleem weleens gehad met een laptop op mn thuisnetwerk. Die kon geen verbinding maken als ik de WEP beveiliging aanzette, maar wel alsie uitstond. Echter ik had een 128bits sleutel aanstaan, en toen heb ik die eerst naar een 64bits sleutel verandert. Toen pakte de laptop het wel en toen ik de sleutel weer naar 128bits zette bleef het het gewoon doen. Misschien een idee om te proberen?
Pagina: 1