[Planet] Vreemde Ads op GoT fora maar niet op de FP

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Topicstarter
Goedemiddag medetwiekers,

Dit is het eerste topic dat ik hier start, al zit ik hier toch wel al een tijdje. Maar goed, ik en mijn huisgenoot hebben last van een heel vreemd probleem. Het is dus mijn eerste topicstart dus wees me een beetje genadig als ik de text structuur niet helemaal goed neerzet.

Het is als volgt, ik ben sinds een paar dagen overgegaan naar planet, ik kwam van tiscali af (kpn nam tiscali/kpn klantjes over). Maar er begon mij iets op te vallen aan het GoT forum. Er worden naar mijn idee hele "vreemde" advertenties weergegevens iets waar de Frontpage dus geen last van heeft.

Voorbeeld van de ads http://www.whyz.nl/ads.JPG + nog één http://www.whyz.nl/ads2.JPG

Het spul is overigens van Falk Adsolution.

Je zou toch zeggen een simpel spyware probleem, dat dacht ik in het begin ook. Maar dit bleek dus niet het geval te zijn. Nog leuker is dat toen ik daarstraks inlogte met de oude tiscali/kpn verbinding (die het toen nog deed) wel de "gebruikelijke advertenties" te zien kreeg, voornamelijk de Nederlandse.

Wat heb ik zelf geprobeert:
-Ik heb daarstraks namelijk ook op school gekeken, daar ook alleen "normale advertenties"
-Remote bakje in een datacenter in a-dam had er ook geen last van
-Andere browsers, die geven allemaal diezelfde "gotomypc/smilie/pc bug doctor) ads weer
-Ubuntu Live CD, ook die ads.
-Planet gebeld, die hadden er geen last van en poeierde me af, met dat het aan got ligt.
-Van virusscan tot antispywarescan het is er allemaal overheen gegaan.
-Explorer helemaal opgeschoont etc.

Ik werk hier met een speedtouch 510 v4 modem, met 2 computers eraan. Verder geen speciale instellingen op dat ding. Ook al restore defaults gedaan, en de verbinding er opnieuw ingezet.

Vragend:
Wat ik dan als eerste wil weten is, of die advertenties normaal zijn? (Zo ja dan moet ik er maar mee leven) (Zo nee wat klopt er dan niet) Het probleem komt overigens ook op het Fok forum voor, maar ook niet op hun frontpage.

EDIT: Op Fok is het random met hun eigen ads en dan ook weer van die Falk Adsolutions

Edit: Ik zie nu overigens ook op een nedederlandse NFO site diezelfde ads komen, + dat er wat rare info in zo'n link staat. Screenshot komt van mijn huisgenoot af, ik weet niet wat het verder nog inhoud. http://www.whyz.nl/ads3.JPG <-- Ik weet niet wat dat inhoud??? (screenshot uit opera)

Het lijkt mij namelijk stug dat ik op elke andere verbinding gewoon de "normale ads zie" (zeg scarlett oid) maar op mijn huidige planet verbinding telkens, maar dan ook de hele dag door dezelfde ads te zien krijg. En is dit overigens al een paar dagen zo.

Krijgen planet internet gebruikers standaard andere ads geserveerd ofzo?

Ik hoop dat iemand me kan helpen, of nog wat tips heeft.

[ Voor 20% gewijzigd door whyz op 14-11-2005 14:40 ]

Right for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-10 13:57

CodeIT

Code IT

De ads zullen wel worden weergegeven naar gelang geografische locatie van je ip adres. Misschien heb je bij Planet een nieuw IP adres gekregen dat in een range ligt die Falk classificeert als een "buitenlands" IP. Of praat ik nu #$%#.

Edit: Kun je niet proberen om via een (NL) proxy te verbinden en te kijken wat je dan krijgt?

[ Voor 20% gewijzigd door CodeIT op 14-11-2005 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dr hier ook last van
wat resulteert in een trage GOT omdat moeite heeft met die buitenlandse banners :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18-10 13:00

Boss

+1 Overgewaardeerd

Het meest bizarre idee lijkt dan te zijn dat Planet de banners vervangt en zelf een reclame bureautje is gestart.

Maar als dat uitkomt zijn de rapen gaar, komt de aap uit de mouw, het lijk uit de kast etc.

Vreemd hoor! Ik zal mn ads weer eens aanzetten, kijken of ik het hier ook heb.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier nu ook last van
wat resulteert in een ontzettend trage GOT door die "buitenlandse" banners.

Dat bedoel ik, mn post stond er al

Planet trouwens

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2005 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ze ook al een tijdje, dacht eerst dat 't kwam omdat ik m'n systeem van Dutch naar English (locatie USA) had veranderd en dat dit ads zijn voor de USA.

edit:
Ik gebruik Versatel

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2005 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A&dmn=.speed.planet.nl&scx=

dat staat in de link waar de banner heen gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:44

crisp

Devver

Pixelated

Op de frontpage draaien we banners van WebAds, hier op GoT van Adremedy (een dochter van WebAds), dus daar zit inderdaad wel verschil in.
My best guess is ook dat Adremedy target op locatie gebaseerd op IP-ranges en dat je planet-IP daar ws als 'buitenlands' te boek staat.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 18:23
ik heb ook planet, maar heb soms maar ads, en dat zijn gewoon nederlandse, ik denk dat ze je op dit moment een tijdelijke plek hebben staan, of dat je ip adres nu nog te boek staat als buitelands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

das dan mooi lastig, want echt snel wordt got er niet van nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:24

sjaak

un giorno credi

Hmm, nu je het zo zegt, sinds een aantal weken zie ik ook die 'goedkope' banners, thuis en op m'n werk. Thuis sinds kort een nieuw ip gekegen rond dezelfde tijd als dat die banners zichtbaar zijn en op m'n werk wordt ik sinds een aantal weken ook naar google.be verwezen als ik naar google.com ga. :o (maar dat weet ik niet zeker, kan langer zijn, niet op gelet.) Ip thuis verschilt niet veel van m'n vorige ip. Naja, is niet echt irritant alleen het doet me idd denken aan van die spyware banners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crisp schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 21:25:
Op de frontpage draaien we banners van WebAds, hier op GoT van Adremedy (een dochter van WebAds), dus daar zit inderdaad wel verschil in.
My best guess is ook dat Adremedy target op locatie gebaseerd op IP-ranges en dat je planet-IP daar ws als 'buitenlands' te boek staat.
Das toch stom
in die links staat overal .speed.planet.NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT

CodeIT

Code IT

Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 21:55:
[...]

Das toch stom
in die links staat overal .speed.planet.NL
Een tld zegt niet altijd wat over de geografische locatie. Meestal wordt er een database van ip's gebruikt en niet van tld's. Een voorbeeld van zo'n mapping van ip naar locatie is te vinden op: http://www.ip2location.com/ Ik weet natuurlijk niet welke database ze gebruiken bij Adremedy, maar misschien zien jullie hier ook iets anders als NL staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpenter
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:52
Ik heb thuis ook gewoon Planet ADSL maar ik heb het probleem niet, dus het zal niet alleen aan Planet liggen denk ik.

Hm als ik die IP2Location gebruik dan zegt ie ook dat ik uit:
(NL) NETHERLANDS,
NOORD-HOLLAND,
AMSTERDAM

kom, terwijl ik toch echt in het hoge noorden (Groningen) woon.

[ Voor 44% gewijzigd door Carpenter op 16-11-2005 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT

CodeIT

Code IT

Carpenter schreef op woensdag 16 november 2005 @ 12:41:
Ik heb thuis ook gewoon Planet ADSL maar ik heb het probleem niet, dus het zal niet alleen aan Planet liggen denk ik.

Hm als ik die IP2Location gebruik dan zegt ie ook dat ik uit:
(NL) NETHERLANDS,
NOORD-HOLLAND,
AMSTERDAM

kom, terwijl ik toch echt in het hoge noorden (Groningen) woon.
Er staat in ieder geval dat je uit NL komt. Ik denk niet dat ze bij het controleren van het ip adres van zo'n klein land als NL ook nog eens de provincie kunnen bepalen. Bij bijv. Amerika kan dat wel (daar is elke staat ong groter als NL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Topicstarter
JanTenHove schreef op maandag 14 november 2005 @ 14:13:
De ads zullen wel worden weergegeven naar gelang geografische locatie van je ip adres. Misschien heb je bij Planet een nieuw IP adres gekregen dat in een range ligt die Falk classificeert als een "buitenlands" IP. Of praat ik nu #$%#.

Edit: Kun je niet proberen om via een (NL) proxy te verbinden en te kijken wat je dan krijgt?
Nee geeft vreemd genoeg het zelfde resultaat, ik ben iniedergeval blij om te lezen dat ik niet de enige ben. Misschien moet ik adremedy maar eens mailen, en vragen hoe het zit..

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-10 13:39

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Slightly offtopic:

Neem een T.net abonnementje... Dan zie je helemaal geen banners of andere reclame

Tweakers.net Abonnementen

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Topicstarter
Nog maar ff een update, van een mailtje is het niet meer gekomen. Ik heb het maar braaf afgewacht. Maar sinds gisteren heb ik alleen nog maar Nederlandse Ads en geen screensavers of gotomypc ads e.d. probleem heeft zich dus zelf opgelost blijkbaar.

Ik ben blij iniedergeval met de "normale" ads :*)

[ Voor 9% gewijzigd door whyz op 16-12-2005 20:43 ]

Pagina: 1