[veritas] Complete SBS 2003 backuppen en restoren

Pagina: 1
Acties:

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:10
Ik heb een voorgeinstalleerde Dell Poweredge ontvangen van dell, en ben lekker aan de slag gegaan om hem in te richten. Nou hebben die gasten van Dell de primary partitie (C schijf) maar 12GB gemaakt, en ik loop zometeen dus vast. Nu blijkt dat ik op geen enkele manier die partitie kan vergroten, tenzij ik dus een herinstallatie doe. Dat is me net iets te veel werk, dus ik wil nu de hele partitie backuppen op tape, en daarna weer restoren (met veritas). Ik heb veritas voor SBS 10 erbij gekregen. Weet iemand hoe ik nu moet handelen?

Thnx

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:40

lier

MikroTik nerd

12 Gb te klein als c-schijf ?
Misschien moet je eens kijken naar je configuratie ?
Waarom loopt jouw 12 Gb vol ?

Andere optie is een image maken waarna je de partitie kan vergroten...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• pimsaint
Die image wil ik dus maken met veritas (weet niet hoe ik anders een image van 10GB op een tape krijg) en daarna weer restoren. Veritas is echt hocus spocus voor mij.

Die 12 GB is zo vol hoor. Er draait Microsoft SBS 2003 op, dat vreet ruimte. En dan is de server nog niet eens in gebruik genomen. Er moet nog een database van ons boekhoudpakket op en alles... Dat ga ik niet redden.
De user shared folders etc staan al op de andere partities

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:45
Ik heb vorige week hier een restore gedaan van SBS 2003 met windows backup. Gewoon een volledige backup met system state en alles erbij maken en terugzetten.
Het nadeel is dat je eerst wel windows opnieuw moet installeren, maar daarna gewoon alles terugzetten en het zou weer moeten werken.
Ik heb hier ook de C: schijf 20GB gemaakt. Er wordt ongeveer 14GB gebruikt. Zit inderdaad zo vol.

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 09:48

BFS

Rude awakening

pimsaint schreef op maandag 14 november 2005 @ 14:40:
Die image wil ik dus maken met veritas (weet niet hoe ik anders een image van 10GB op een tape krijg) en daarna weer restoren. Veritas is echt hocus spocus voor mij.

Die 12 GB is zo vol hoor. Er draait Microsoft SBS 2003 op, dat vreet ruimte. En dan is de server nog niet eens in gebruik genomen. Er moet nog een database van ons boekhoudpakket op en alles... Dat ga ik niet redden.
De user shared folders etc staan al op de andere partities
Misschien een tip voor tijdens de installatie, probeer de databases en logfiles zoveel mogelijk naar een andere partitie weg te schrijven. Scheelt je een hoop ruimte op je systeem partitie en zorgen bij een eventuele crash van het OS oid.

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• pimsaint
MADG0BLIN schreef op maandag 14 november 2005 @ 14:43:
Ik heb vorige week hier een restore gedaan van SBS 2003 met windows backup. Gewoon een volledige backup met system state en alles erbij maken en terugzetten.
Het nadeel is dat je eerst wel windows opnieuw moet installeren, maar daarna gewoon alles terugzetten en het zou weer moeten werken.
Ik heb hier ook de C: schijf 20GB gemaakt. Er wordt ongeveer 14GB gebruikt. Zit inderdaad zo vol.
Dat is dus juist het probleem, ik heb geen zin om al die installatiestappen weer te doorlopen. Ik vind het overgens belachelijk dat al die tooltjes als partition magic of manager dit niet kunnen oplossen. Ik ben bang dat er niets anders op zit. Maar dan moet ik dus ALLES opnieuw installeren... (DNS zone files, etc)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:40

lier

MikroTik nerd

pimsaint schreef op maandag 14 november 2005 @ 15:06:
[...]

Dat is dus juist het probleem, ik heb geen zin om al die installatiestappen weer te doorlopen. Ik vind het overgens belachelijk dat al die tooltjes als partition magic of manager dit niet kunnen oplossen. Ik ben bang dat er niets anders op zit. Maar dan moet ik dus ALLES opnieuw installeren... (DNS zone files, etc)
Je mag me nog steeds even uitleggen waarom jij die 12 Gb zo vol hebt, terwijl ik inmiddels ruim een jaar met SBS2003 werk (12 Gb, ongeveer 5 Gb over) ?

Waar staat je page file ?
Waar staan de Exchange files ?
Waar staan de profiles (uitgaande van roaming profiles) en de user folders ?
Je hebt het hier over een server OS. Over het algemeen wordt van tevoren bedacht hoeveel deze aan ruimte nodig heeft...

[ Voor 24% gewijzigd door lier op 14-11-2005 15:18 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• pimsaint
Het is inderdaad erg stom geweest om hier niet van te voren aan te denken.
Ik ben gaan installeren, AD, Veritas, HP netwerk services, etc. En heb nu nog 3,65 gig over. Zometeen komt KING hier zijn boekhoudpakket op installeren en dan vrees ik dat de partitie vol is.

Nu schijn ik met veritas IDR te kunnen doen, maar nu zit ik met het bekende "error opening netlogon.chg -file in use" probleem :(

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-02 22:04
King vreet geen ruimte hoor. Als je een hele grote administratie hebt (5 jaar volledige historie etc) dan kom je bij een groot bedrijf wellicht op 200 Mb. per administratie. Kaal is de database niet meer dan enkele megabytes.

De stores van Exchange zorgen vaak voor de grootste problemen. 10 users zijn in een jaar vaak al goed voor 1-2 gigabyte aan info. De stores van Exchange kun je gewoon via het beheerinterface van Exchange verplaatsen naar een andere partitie.

Om de partitieindeling te wijzigen heb je echt extra software voor nodig. PM moet het wel kunnen maar heeft in sommige gevallen "last" van een extra controle op de serverversie van het pakket ;-). Als je nog een 2de HD hebt liggen kun je ook met Norton Ghost het gewenste resultaat krijgen maar dan moet je de machine wel openen deze 2de schijf aansluiten. Gewoon de data op en neer kopieren waarbij je subtiel partitie verdeling aanpast.
!! Weet wat je aan het doen bent anders mag alsnog alles opnieuw installeren :-)!!

Hans van Zijl

• pimsaint
Ik heb een tweede harde schijf, maar die wordt hardwarematig als mirror gebruikt.
Nou kan je met Veritas schijnbaar een Itelligent Disaster Recovery doen. Volgensmij is dat hetzelfde als het restoren van je hele systeem. Nou wil hij echter geen volledige backup draaien, omdat "netlogon.chg in use" is...
:S

Verwijderd

kan je bij het opstarten van de server dat niet uitschakelen dat doe ik ook bij mij op de server als ik een backup wil maaken hij backupt met ntbackup ook niet alles omdat wat in use is mischien dat dit het zelfde werkt gewoon die service niet laaten starten en dan wil hij alles wel mee nemen
bij mij backupt hij bijvoorbeeld somige sql en extange bestanden niet als alles gestart is omdat deze dan nog in gebruik zijn....

dus ff googlen en scriptje maaken
Pagina: 1