Toon posts:

RollerCoaster Tycoon 3: nacht --> low FPS

Pagina: 1
Acties:
  • 750 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Jooo peeps,

ik ben lekker aan het genieten van RCT3 op me nieuwe pc. 1280x1024 (high quality) is geen probleem, alleen gaat dit totaal niet op als het donker wordt in het spel.

Ik kan dan zelfs balanced quality aanzetten, maar door de lichteffecten, etc draait het spel meteen totaal niet meer, erg storend.

Is er een manier om dit spel ook als het donker is (in het spel :P) goed te laten draaien, of misschien zelfs die cycle uit te zetten, waardoor het altijd licht blijft in het park?

ps. nieuwste drivers, RCT3 update 2, etc heb ik al gedaan

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2005 13:54 ]

• michel_habets
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-04-2021

michel_habets

For we are many

volgens mij kan je het wel vergeten, naar mijn weten kan je het niet uit zetten in de game en moet je gewoon de graphics lager zetten of even je pc upgraden

For we are many

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:37

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

michel_habets schreef op maandag 14 november 2005 @ 21:16:
volgens mij kan je het wel vergeten, naar mijn weten kan je het niet uit zetten in de game en moet je gewoon de graphics lager zetten of even je pc upgraden
Het upgraden van zijn pc lijkt mij wel een beetje overbodig, maar test het eens met een lagere resolutie. Misschien dat hij minder hapert :)
En kill eens onnodige processen voor de zekerheid.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Sja, als er niets aan te doen is, moet ik toch wel toegeven dat dit een heel groot minpunt is in het spel. Het performanceverschil is echt enorm! Ik zal nog eens wat spelen met de settings, maar het gevoel krijgen dat je op je oude pc (AMD Athlon 1Ggb + 512MB RAM + Geforce3 Ti500) speelt omdat het donker wordt in het spel is wel een beetje erg jammer |:(

Update: Ik ervaar nauwelijks verschil in "High Quality"-mode t.o.v. "High Performance"-mode, de twee uiterste dus. Of ik nou 1280x1024x32 alles max doe, of 800x600x16 alles low, niet echt merkbaar performanceverschil :?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2005 11:24 ]

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11 11:14
Ik kick dit topic, omdat ik me echt dooderger aan de absurd slechte performance van dit spel.

In diverse patchnotes e.d. wordt gezegd dat het spel wel eens wat langzamer kan lopen naarmate je park meer bezoekers heeft, maar mijn park heeft nu 2000 en het is niet meer speelbaar. Zelfs met het spel op pauze gaat bouwen e.d. niet echt soepel.
En als het nacht wordt, is het helemaal een diashow :( Heb ik echt een vaag probleem, of bouwt gewoon niemand zulke grote parken als ik (van googlen word ik nl. niks wijzer).

Specs: AMD Opteron 165 dualcore 1.8 @ 2.5 Ghz, 6600GT x2 in SLI, 1 GB ram, SATA Raid0 array.

Het terugschroeven van de grafische opties heeft net als bij die Locutus dude van hierboven totaal geen effect (zelfs 800*600*16 met ALLES uit is vreselijk traag), dus videokaart lijkt niet de beperkende factor. De processor dan? Kom op, dat ding is snel zat, en het spel is uit 2004 man! En de minimum requirements zijn een PIII-733?!??! |:(
Alle andere spellen draaien prima.

Iemand?

[ Voor 9% gewijzigd door Captain Pervert op 25-06-2007 19:01 ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Captain Pervert schreef op maandag 25 juni 2007 @ 18:59:
Ik kick dit topic, omdat ik me echt dooderger aan de absurd slechte performance van dit spel.

In diverse patchnotes e.d. wordt gezegd dat het spel wel eens wat langzamer kan lopen naarmate je park meer bezoekers heeft, maar mijn park heeft nu 2000 en het is niet meer speelbaar. Zelfs met het spel op pauze gaat bouwen e.d. niet echt soepel.
En als het nacht wordt, is het helemaal een diashow :( Heb ik echt een vaag probleem, of bouwt gewoon niemand zulke grote parken als ik (van googlen word ik nl. niks wijzer).

Specs: AMD Opteron 165 dualcore 1.8 @ 2.5 Ghz, 6600GT x2 in SLI, 1 GB ram, SATA Raid0 array.

Het terugschroeven van de grafische opties heeft net als bij die Locutus dude van hierboven totaal geen effect (zelfs 800*600*16 met ALLES uit is vreselijk traag), dus videokaart lijkt niet de beperkende factor. De processor dan? Kom op, dat ding is snel zat, en het spel is uit 2004 man! En de minimum requirements zijn een PIII-733?!??! |:(
Alle andere spellen draaien prima.

Iemand?
Je kunt proberen het spel 1 core toewijzen in taakbeheer? Misschien dat hij zo traag loopt door de Dual-core processor. :)

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11 11:14
Goeie suggestie, maar het werkte niet.
Ik heb een nieuw spel gestart en die loopt perfect (een kwart van de oppervlakte en met slechts 100 mensen in het park). Met hoogste reso/detail.

Volgens mij ligt het gewoon aan het spel, net als het leuk begint te worden (2000+ mensen in je park) is het onspeelbaar. Nog vreemder is dat er niet meer mensen zijn met dit probleem, bouwt iedereen dan kleine shitparkjes?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Topicstarter
Dit probleem lijkt zo specifiek dat we eigenlijk zouden moeten neuzen op actievere RCT3 fora. Dat zal ik binnenkort nog eens doen. Toch wel zin om dit spel nog eens te spelen.

Ik kan me niet herinneren dat het spel onspeelbaar werd bij grotere parken. Bij mij was dus vooral het absurde verschil tussen dag en nacht dat het spel onspeelbaar maakte.

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Ik heb ook een goede PC waar alle spellen het perfect doen op 1920x1200 maar RC3 is gewoon zo slecht ontworpen. Het ligt niet aan de computer maar aan de software zelf, kijk maar op rc forums...

Verwijderd

Topicstarter
Blue_Fear schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 10:26:
Ik heb ook een goede PC waar alle spellen het perfect doen op 1920x1200 maar RC3 is gewoon zo slecht ontworpen. Het ligt niet aan de computer maar aan de software zelf, kijk maar op rc forums...
Wordt daar ook zo specifiek gesproken over de nacht cyclus. Overdag draait het prima bij mij, maar als 't nacht wordt, wordt het spel zelfs bij de laagste settings in een klein park supertraag ;(
Pagina: 1