Asus K8V SE Deluxe geheugen instellingen

Pagina: 1
Acties:

• Stinky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01-2022
Hallo
Zaterdag heb ik nieuw geheugen gekocht voor mijn comp. Dit is 2x CMX512-3200C2PRO geheugen van Corsair. Ik het erin gezet en ineens een dimm timing mismatch. Na wat rondgezocht te hebben heb ik mijn bois upgedate naar K8V SE Deluxe Beta BIOS 1008.004 en nu draait de computer wel redelijk. Alleen soms nog een vrolijke bluescreen.
Ik kijk naar de instellingen van het geheugen en zie dat ze verkeerd staan maar kan ze niet veranderen, de letters zijn grijs..
Afbeeldingslocatie: http://bazuin96.tweakdsl.nl/Gaar.jpg

Zo staat het nu.. kan de instellingen zien in de bios maar kan ze niet veranderen. Hier klopt iig geen reet van :p Ik zal wel iets over het hoofd zien. Weet iemand hoe ik het kan veranderen ?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:44

PD2JK

ouwe meuk is leuk

De instellingen zou je moeten wijzigen in het BIOS onder:

Advanced -> Memory Configuration -> Memclock Mode

Die moet je op 'Manual' zetten, waarna je de timings kunt aanpassen.

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

freq. staat ook op 100 ipv 200

• Stinky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01-2022
Dat vind ik nou juist het vreemde, bij Advanced -> Memory Configuration -> Memclock Mode staan alleen Auto en Limit.. terwijl er volgens mij dan Manual bij zou moeten staan :?
Heb inmiddels ff bios 1007.003 uitgeprobeerd maar ook hier staan alleen Auto en Limit.

[ Voor 3% gewijzigd door Stinky op 15-11-2005 07:39 ]

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-05 17:00

SaN

Ik heb ook een k8v deluxe (geen se), en toevallig ook net 512mb extra geheugen gekocht, waardoor ik nu 1024mb heb. Ik heb wel geheugen van kingston (2x pc3200 cl3) en zo ziet het er bij mij uit.
Afbeeldingslocatie: http://img380.imageshack.us/img380/3732/memory2su.jpg
Ik weet niet of jullie er wat aan hebben, maar ik ben zelf ook wel benieuwd of dit wel goed is, aangezien ik problemen had met het opnieuw instaleren van windows, en daarna ook nog even. Na het wisselen van slots heb ik geen problemen meer gehad.
edit: Ik kan ook niet manual selecteren in de bios...

[ Voor 7% gewijzigd door SaN op 15-11-2005 00:40 ]