breedbeeld simuleren dmv aparte resolutie

Pagina: 1
Acties:

• trigger808
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
ik wil graag op mijn 4x3 beeldscherm een breedbeeldscherm simuleren (om bijv. te kijken of rondjes op een breedbeld tv écht rond zijn). ik heb even zitten rekenen en ik wil dit voor elkaar krijgen door de resolutie "om te draaien", oftewel dat de hoogte resolutie hoger maken dan de breedte resolutie (600x800 ipv. 800x600).

maar ik heb al zitten zoeken naar een manier dat ik dat voor elkaar kan krijgen, maar ik kan helaas niks vinden. heeft iemand een suggestie of een tooltje om dit voor elkaar te krijgen?

sorry als het onduidelijk is maar ik kan sommige dingen niet zo goed uitleggen :|

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35

Reinier

\o/

Waarschijnlijk kan dit wel met Powerstrip.

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik weet niet of hier een tool voor is, maar kan je niet gewoon uitrekenen hoe je de cirkel moet teken om ze rond te laten zijn op breedbeeld? Je moet weten hoe je breedbeeld scherm het 3:4 beeld vervormt (waarschijnlijk kan je daarvoor verschillende instellingen kiezen).

• trigger808
  • Niet online
kopjethee schreef op maandag 14 november 2005 @ 13:52:
Ik weet niet of hier een tool voor is, maar kan je niet gewoon uitrekenen hoe je de cirkel moet teken om ze rond te laten zijn op breedbeeld? Je moet weten hoe je breedbeeld scherm het 3:4 beeld vervormt (waarschijnlijk kan je daarvoor verschillende instellingen kiezen).
in photoshop kan dat heel makkelijk maar mijn collega vertrouwt dat niet helemaal

die Powerstrip krijg ik niet gedownload, niet van tweakers en niet van entechtaiwan, zal wel aan mij liggen :X

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
trigger808 schreef op maandag 14 november 2005 @ 13:55:
[...]

in photoshop kan dat heel makkelijk maar mijn collega vertrouwt dat niet helemaal

die Powerstrip krijg ik niet gedownload, niet van tweakers en niet van entechtaiwan, zal wel aan mij liggen :X
Jammer dat je collega dat niet vertrouwt. Als ik aanneem dat je 4:3 (= 12:9) beeld gaat oprekken in de breedte tot 16:9. Dan is de breedte van het smalbeeld 12/16 = 3/4 van je breedbeeld. Dus als je op breedbeeld een cirkel van 1 hoog en 1 breed wilt, dan moet je op je smalbeeld een ovaal tekenen van 1 hoog en 0.75 breed.

• trigger808
  • Niet online
heb met powerstrip zitten klooien maar wat ik wilde lukte niet :|
terwijl ik mijn beeld in de hoogte wel kan uitrekken (bijv. 1280x600) maar niet laten "krimpen"
Pagina: 1