Toekomstige MacIntel hardware

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• Tomovich
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-02 18:33
Hallo

Ik ben sinds enkele maanden trotse bezitter van een iMac, maar af en toe ervaar ik toch dat Mac's niet de beschikking hebben over alle hardware, buiten de processor dan die evenwaardig/beter is als de Pentiums en AMD's. Ik heb het voornamelijk over de grafische kaarten enzo.

Zal dit, eens de MacIntels uitkomen, veranderen? Met andere woorden, zal de macintosh over dezelfde hardware kunnen beschikken als de machines die op Windows werken? Dat zou een enorme vooruitgang zijn voor Apple.

Wat denken jullie?

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-02 19:21

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Ik denk dat er vooral meer "verschillende" grafische kaarten beschikbaar komen.

Verder zie ik het afgezien van de "Mac OS X op clones" rooskleurig in voor Apple.
Vooral omdat er kwa hardware gewoon geen verschil meer is met een eerste de beste Dell machine. En dan gaat het OS meer nog tellen dan nu. En dat is tot nu toe iets wat Apple in mijn ogen met OS X wel wint.

Maar ja dat is mijn mening/redenering.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Wat is er op dit moment mis met de inhoud van de macs dan?

"ja die grafische kaarten enzo" kan ik iig weinig mee kwa argumentatie.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-02 10:18

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Ik denk het wel. De hardware is nu al redelijk uitwisselbaar. Zelfs de videokaarten zijn uitwisselbaar, moeten alleen eerst geflashd worden.

Ik heb momenteel op een intel bak OSX 10.4.1 draaien en moet zeggen dat het redelijk goed draait voor een beta. Heeft uiteraard alleen problemen met de videokaart.

Oh by the wat de G4/G5 is stukken sneller dan een Intel.(op grafisch/render gebied) b.v. doet een PIV 2.8 bij cinebench er 2:30 minten over en een dual G4 1.25 doet het in 2:01 minuten. Dan wil ik niet weten wat een dual G5 doet, of de nieuwe dual G5 dual core >:)

[ Voor 34% gewijzigd door Roman op 14-11-2005 13:45 ]

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• Tomovich
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-02 18:33
Op dit ogenblik is er niets mis met de inhoud van de Mac's, maar je hebt maar weinig keuze vind ik. Ik hoop dat Apple het OS niet in licensie geeft want dat zou imo een slechte zet zijn. Ze moeten ook verder doen met de productlijnen die ze momenteel hebben, lekker overzichtelijk en zeer gemakkelijk. Dit is ook één van de dingen (samen met OS in licentie) die ze imo niet mogen veranderen.

ps: bestaat er een optie om via email op de hoogte te worden gehouden van posts enzo? Ben nogal redelijk nieuw hier.

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-02 17:22
Roman schreef op maandag 14 november 2005 @ 13:42:
Ik denk het wel. De hardware is nu al redelijk uitwisselbaar. Zelfs de videokaarten zijn uitwisselbaar, moeten alleen eerst geflashd worden.

Ik heb momenteel op een intel bak OSX 10.4.1 draaien en moet zeggen dat het redelijk goed draait voor een beta. Heeft uiteraard alleen problemen met de videokaart.

Oh by the wat de G4/G5 is stukken sneller dan een Intel.(op grafisch/render gebied) b.v. doet een PIV 2.8 bij cinebench er 2:30 minten over en een dual G4 1.25 doet het in 2:01 minuten. Dan wil ik niet weten wat een dual G5 doet, of de nieuwe dual G5 dual core >:)
lees het hier:
nieuws: Cinema 4D benchmarks Apple Power Mac G5 (update)
hier zie je de cinebench benches van de x86 processors van vandaag.
http://www.hothardware.com/viewarticle.cfm?articleid=682

[ Voor 9% gewijzigd door procyon op 14-11-2005 14:04 ]

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:54
Zeg eens: we hebben al een groot topic over de aankomende Intel switch... Daar hoefde toch geen nieuwe voor te worden geopend?

Liege, liege, liegebeest!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Inderdaad, dat kan prima in Het Grote Intel Mac Topic

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.