Wat ik wil is als er in een invoervakje een . wordt ingevoerd dat deze actie gecancelled wordt door javascript. Ik heb al uitgezocht dat de . nummer 190 heeft.
Ik heb de volgende code:
Hier zouden dus alle aanslagen geaccepteerd en in het invoervak ingevoerd moeten worden op de . na.
Deze zet internet explorer / FF er doodleuk neer.
Maar als ik de volgende code gebruikt dan werkt het script wel zoals het volgens die code moet werken.
Zo wordt het alertvenster weergegeven met welke KEY er aangeslagen is. dit wordt dus alleen gedaan als ik de . aansla.
Ik heb al gezocht en aan collega's gevraagd. Maar ik krijg het niet werkend.
Ik heb de volgende code:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| <script type="text/javascript"> window.onload = function() { document.getElementById('blaat').onkeydown = function(e) { if (window.event) key=window.event.keyCode; else key=e.keyCode; if (key == 190) return false; else return true; } } </script> |
Hier zouden dus alle aanslagen geaccepteerd en in het invoervak ingevoerd moeten worden op de . na.
Deze zet internet explorer / FF er doodleuk neer.
Maar als ik de volgende code gebruikt dan werkt het script wel zoals het volgens die code moet werken.
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| <script type="text/javascript"> window.onload = function() { document.getElementById('blaat').onkeydown = function(e) { if (window.event) key=window.event.keyCode; else key=e.keyCode; if (key == 190) alert(key); else return true; } } </script> |
Zo wordt het alertvenster weergegeven met welke KEY er aangeslagen is. dit wordt dus alleen gedaan als ik de . aansla.
Ik heb al gezocht en aan collega's gevraagd. Maar ik krijg het niet werkend.