Toon posts:

connect3d X850pro AGP

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb sinds 2 dagen een Connect3d x850pro ViVo AGP.
Ik las laatst ergens dat de ViVo versies te modden waren naar een XT of XT pe. Nu heb ik al even lopen zoeken naar een bios voor een xt pe maar ik kan die alleen vinden voor de PCI-e versie vinden of van een ander merk :( Nu vroeg ik me af of er ook een bios van een ander merk in geflashed kan worden. Of als iemand een goede bios weet voor mijn kaart heel graag :D

mvg,

Robin

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2005 13:41 ]

• LeBr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07-2025
De bios van een ati build x850 XT zou het moeten doen, let wel even op wat voor geheugen je erop hebt zitten (als het goed is 1,6ns van samsung).
De bios is hier te vinden. Of een niet-PE x850XT: klik
Laat even weten of het gewerkt heeft, want ik zit er ook aan te denken om deze kaart te kopen, mits hij gemod kan worden uiteraard :9
succes :Y)

Verwijderd

Topicstarter
thnx, is er verder nog iemand die het met een "connect3d" kaart al heeft geprobeerd ???

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Met de (ASUS) PCIe versie is het niet mogelijk. Zou wel vreemd zijn als de AGP het dan wel kan, maar succes ermee.

Post je resultaat even :)

Verwijderd

Topicstarter
T is gelukktt: :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9 :9 :9 :+ :D :D :D :D met de normale xt bios dan wel. :)

16 pipelines heb ik en me clock/mem staat op 520/540

ik heb de xt pe bios ook geprobeerd, maar als ik de clockrate niet verlaag loopt ie vast met 3d mark.

me score met de x850pro(standaard) was 5046 en die is nu 5697 :D

oja edit: met omega drivers(nieuwste) 2600+ en 1gb ddr pc3200 en een asus A7N8X2.0

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2005 17:17 ]

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-02 19:00

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

nice going!! Congratz

Kan me nog topics herinneren waarin ze hetzelfde geprobeert hebben, maar waarin ze de overige 4 extra pipes niet enabled kregen. Dus kan die verhoging in 3dmark niet alleen veroorzaakt worden door de hogere core en memory clocks!?!?

Heb je daadwerkelijk met bv ATITOOL getjekt dat ie ook daadwerkelijk 16 ipv de standaard 12 pipes enabled heeft!? ja dus :D

leuke mod, en de performance gain is leuk meegenomen met nieuwere games...

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

oke, oke ik geloof je wel ;)

Maar echte diehard tweakers zijn hiermee aan de gang gegaan en hierin lukte t niet, zelfs niet na hardmods......

eventueel dat het toch het merk betreft, meen dat SmokeytheBandit dit niet lukte, wat meer aan de hardware lag dan zijn eigen capaciteiten......

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Verwijderd

Topicstarter
connect3d ownd dus best :D _/-\o_

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

[rml][ OC][ MOD]X850 Pro > XT + V-Mods[/rml]

Astenu is daarmee bezig geweest en kwam tot andere conclusies, maar je hebt mazzel gehad, enjoy it!!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:17

bakvis

Tweakers.Nerd

Best wel ja.. K sta op t punt een x800 xt of een x850 Pro te kope (agp)..

Mijn Specs

• WingsOfFury
Kun je ff uitleggen hoe je het hebt gedaan?

Zo ging het bij mij:
[OC] x850PRO -> XT PE -> XT

En het werkte niet. Ik denk dat dit komt omdat ik PCIe heb, ipv AGP. Ik vind het zo wel beter, want ik haal 6000+ in 3DMark05, met 12 pp :D

Misschien dat het bij de PCI kaarten ook kan, op jouw manier, dus graag ff je programma's posten enzo, dan wil ik het nog wel een keer proberen :D

PS: Hoe duur was je kaart? Mijne is maar een klein beetje beter, maar ik denk toch een stuk duurder...

• LeBr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07-2025
Het unlocken werkt alleen met de AGP versies met 1,6ns geheugen, en het heeft een aardig hoge succes rate als ik de fora mag geloven die ik doorgespit heb. Tijd om zelf ook maar eens een dergelijk kaartje aan te schaffen :9
@Radeon-rx, wat voor koeling heb je er op dit moment op zitten trouwens?

linkje: http://www.overclock.net/faqs/44936-how-flash-your-x850pro-xt-pe.html

[ Voor 22% gewijzigd door LeBr op 14-11-2005 18:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb atiflash -f -p 0 atix85~1.bin gedaan vanuit dos en toen gereboot en toen opnieuw me drivers geinstalleerd en voilla :D

standaard koeling, ik wil nog wel een x een zalmon oid kopen en dan nog een stapje hoger ócen

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2005 20:47 ]

• WingsOfFury
atiflash had ik ook gebruikt, jammer dat de PCIe het niet kan :(

Wat zijn je clocksnelheden nu? En de prijs van je kaartje?

Verwijderd

Topicstarter
265€ en de kloksnelheden zijn hetzelfde als de XT 520/540 :D

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand ook of je de naam van de videokaart kan veranderen naar XT ???

alleen in dxdiag staat dat het nu een "xt" is.
Maar in settings staat gewoon x850 series en als er xt achter staat ziet het er stoerder uit in me mirc script :+ :+ :+

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/robin2/ati/x850xt.JPG

• WingsOfFury
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 12:18:
Weet iemand ook of je de naam van de videokaart kan veranderen naar XT ???

alleen in dxdiag staat dat het nu een "xt" is.
Maar in settings staat gewoon x850 series en als er xt achter staat ziet het er stoerder uit in me mirc script :+ :+ :+
Je hebt een x850 series kaart. En je chipset is XT, maar je kaart blijft x850 series.

Ik heb een x800 :? /x850 series kaart, en kwam er net achter dat ze er een x800 GTO chip in hebben gezet :?

Heb je al geprobeerd je kaart over te clocken? Mijne loopt stabiel op 570 core / 610 mem. Zou je willen proberen of jij dat ook kunt? Als je dat namelijk ook haalt ben ik wel benieuwd hoeveel de 4 pipelines uitmaken, want nu draait de mijne beter, voor minder geld! (250 euro :D )

Verwijderd

Topicstarter
liep in atitool stabiel op 550/580 geloof ik, zal ik vanmiddag nog eens testen (ben nu op school)

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

keb zelf een echte asus x850 xt platinum series, maar ook deze word ook door windows als 850 series herkend, je hebt er een echte xt pe bios eringeflasht, dus 'The Real Deal' heb je al ;)

Boy, they aint get much more ghetto than that!!

• WingsOfFury
sain onez schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 15:14:
keb zelf een echte asus x850 xt platinum series, maar ook deze word ook door windows als 850 series herkend, je hebt er een echte xt pe bios eringeflasht, dus 'The Real Deal' heb je al ;)

Boy, they aint get much more ghetto than that!!
PCIe versie? Ik ben echt benieuwd naar de score in 3DMark05, want ik vind het echt kut dat ik die 4 pp niet kan unlocken (iemand had gezegt dat dat wel mogelijk was) en nu wil ik eigenlijk wel weten wat ik "mis". Ik weet namelijk niet precies hoeveel het scheelt, die pp.

580 of 590 Mhz mem scheelde namelijk al 1000 punten in 3Dmark05 :P

Dus als je de PCIe hebt, kun je dan ff je core/mem posten en je 3DMark05 score? (Radeon-rx ook, als je thuis bent en 570/610 kunt halen :) )

Verwijderd

Topicstarter
mja k moet eerst een nieuwe voeding daarna zie ik wel weer verder. 300w :X :X :X :X :X 8)7 8)7

pc valt soms uit, maar me temp is niet lomp hoog oid :O

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2005 18:11 ]

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Ik heb zelf een agp versie, en deze geeft @ default clocks (540 core/590 mem) 6500 3d marks

Had me cpu wel op 2,5 of 2,6Ghz lopen ipv de default 2,2Ghz. (check sig.)

en je core van 580-590 verhogen zal je eerder 100-250 3dmarks verhogen... (2005)

Zodra ik me core op 630-640 schroef kom ik ergens rond de 7500 3dmarks uit ( en dus 1000 meer als default maar de core 100 mhz hoger ipv 10 :> )

• WingsOfFury
sain onez schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 18:17:
Ik heb zelf een agp versie, en deze geeft @ default clocks (540 core/590 mem) 6500 3d marks

Had me cpu wel op 2,5 of 2,6Ghz lopen ipv de default 2,2Ghz. (check sig.)

en je core van 580-590 verhogen zal je eerder 100-250 3dmarks verhogen... (2005)

Zodra ik me core op 630-640 schroef kom ik ergens rond de 7500 3dmarks uit ( en dus 1000 meer als default maar de core 100 mhz hoger ipv 10 :> )
Van 580 naar 590 mem typte ik :P

Maar zo te zien heb je dus 500 extra punten @ default. En als je je core op 630-640 zet (wtf :? mijna loopt niet eens stabiel op 580?) dan heb je 1500 meer. En dat al met de AGP versie... Damn, nu wil ik ook een XT (PE) :P

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

tis toch niet voor niets een échte XT PE, ook die heeft nog ruimte om te ocen, als jouw core ook zulke speeds aankon, was ie nooit op dat kaartje belandt...

(tenzij er geen uitval meer is, en het helemaal geperfectioneerd is (productieproces) dan worden de beste cores ook op de goedkoopste kaartjes gemikt, zodat ze tenminste nog verkocht worden....)

• WingsOfFury
Enig idee wat de score van een PCIe versie zal zijn, sain?

2x zo hoog (AGP 8x naar PCIe 16x) lijkt me sterk. Ik zag ergens dat iemand de nieuwste GeForce 7800 GTX had en mensen hadden het over 10.000+, maar sommige twijfelde of hij 10k zou halen. Dus ik denk dat de PCIe versie van jou kaart maar 8000 of 8500 zal halen?

Verwijderd

Topicstarter
op kloksnelheden van de XT PE loopt ie vast tijdens 3dmark, misschien dat het lukt met een andere koeling ??

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:55

Bever!

3

Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 00:16:
op kloksnelheden van de XT PE loopt ie vast tijdens 3dmark, misschien dat het lukt met een andere koeling ??
pencil modje

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

die haalt exact netzo veel, als ik me agp in het bios instel naar 4x scheelt het amper ten opzicht van 8x agp instellen, ook word de gehele busbreedte van de agp bus nog niet benut waardoor pci-E enkel marketing gebruikt met de getallen... een vriend van me heeft dezelfde kaart maar dan op pci-E ik zal hem eens informeren heeft zijn cpu op dezelfde speed als mij lopen (tis me eigen oude winnie 3200+ die ook 2,6Ghz stabiel deed >:) ) zijn mem draait in een divider maar voor de rest in het systeem nagenoeg gelijk, nu heb ik meestal me pc wat beter getweakt en lekker draaien waardoor ook eerder met me p4 met 9800pro@xt flash ik er meer uitperstte met t destijds hypermoderne a64 clawhammer systeem van em :9 waardoor ik vermoed dat hij ergens rond de 6200-6300 blijft steken.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat er in weze geen verschil in 3dmarks zal zijn, zal eventueel meer aan t chipset wat t mobo gebruikt liggen, zou er een verschil in zijn...

Ook zal je in games geen 2 fps gemiddeld meer krijgen door dezelfde kaart op pci-E te gebruiken.
Tot op heden de snelste agp kaart die geproduceert is, totdat er eventueel een 7800 variant of eventueel x1800 varianten verschijnen, maar das nog onduidelijk...

• WingsOfFury
sain onez schreef op woensdag 16 november 2005 @ 00:25:
waardoor ik vermoed dat hij ergens rond de 6200-6300 blijft steken.
Laat hem ff OC-en op jou snelheden en kijken hoeveel hij dan haalt :D Hij zou toch wel IETS meer moeten halen dan jij??

Ook al is het marketing, dan nog is het wel een nieuwere, snellere techniek dan jou AGP. Misschien dat 3DMark05 die nog niet optimaal benut, maar er zullen toch al wel spellen zijn waarbij het verschil merkbaar moet zijn?

Ik weet dat 512 MB ook nog maar marketing is (of KAN dat al worden gebruikt?), maar toch scoren de nieuwste kaarten altijd hoger dan zijn voorgangers (als je de top kaarten pakt: XT of XT PE series).

Ik ben echt benieuwd, misschien moet ik mijn kaartje maar verkopen en een XT (PE) halen :P

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

zal t em wel eens vragen, maar verwacht niet dat ie op dezelfde speeds meer haalt, je ram memory in je pc is traag om de videokaart te laten 'overlopen met data' , die aanvoer valt nog makkelijk door de agp bus verwerkt te worden, en de 16x van de pci-e heeft meer met full duplex communicatie tussen onderdelen onderling te maken dan met de daadwerkelijke busbreedte. Ook als gameproducenten hiervoor zouden programmeren zou voor heel veel gamers (lees AGP vga kaart) het dus niet meer te doen zijn..

Verkijk je er niet teveel op, en dus als je huidige AGP kaart nog vrij stoer is, als de onze, kan je hier echt nog wel even mee doen, tegenwoordig is meer als 1 GB intern geheugen veel belangrijker...

Verwijderd

Topicstarter
K heb gisteren een andere voeding in me pc gedrukt, en net opnieuw geprobeerd em naar XT pe te flashen :D :D :D

In 3dmark05 5800+ gehaald toch weer 200 punten meer :D

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/robin2/ati/lijpeshit.JPG

Verwijderd

Topicstarter
http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1494672

edit: temperatuur is na het gamen ca 64 graden
Pagina: 1