Toon posts:

Reclame in games: wat is jouw mening?!

Pagina: 1
Acties:
  • 369 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds grote uitgevers als EA en Ubisoft bekent hebben gemaakt dat de volgende generatie games duurder zullen worden is er veel gepraat over mogelijke alternatieven. Reclame is een voor de hand liggende methode om andere inkomsten te verwerven. Maar wat vind de consument daarvan? Jullie dus.

Er zijn natuurlijk ook andere manieren om de (voor velen hoge) prijs van games te beperken. Zo kunnen games bijvoorbeeld in kleine delen of episodes worden uitgegeven. Of de distributiekosten kunnen worden vermeden door het spel alleen via internet aan te bieden.
Misschien kunnen jullie betere en/of andere alternatieven bedenken.

Wij zijn opzoek naar mensen die mee willen werken aan ons onderzoek. Wij zijn namelijk erg benieuwd wat het draagvlak is voor reclame in games! D.m.v. een enquête willen wij naar jullie mening vragen over deze kwestie.

De duur van dit experiment zal zo ongeveer rond de 3 a 4 minuten liggen. Wij zouden het erg op prijs stellen als jullie naar deze link zouden willen surfen: [Knip!] om ons mee te helpen met ons onderzoek. Alvast bedankt!

Uiteraard willen wij graag de vruchten van deze enquête met jullie delen. Daarom zullen wij de resultaten van ons onderzoek in dit topic plaatsen, zodat er ook over concrete bevindingen kunnen worden gediscussieerd.

Wij zijn Terr, de Moderator van SGD/SPV, zeer dankbaar dat hij toestemming heeft gegeven voor dit topic. Nogmaals dank _/-\o_

Edit: Het onderzoek is klaar. Bedankjes en het verslag is hier te vinden.
Invullen van de enquete heeft geen nut meer dus de link is verwijderd. Normaals hartelijk dank voor jullie inzet !

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2005 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wat is er relevant aan het vermelden van mijn netto inkomen?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-10 14:21

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Net even gedaan, best leuke vragen :)

Ik vind reclame wel ok. ik vind het juist leuker met echte reclame, dat verhoogt de "feeling" in een spel :)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sow... ingevuld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:41
Leuk onderzoek, ik ben zeer benieuwd!! Persoonlijk heb ik geen problemen tegen 'ingame' reclame, ik denk dat dat alleen maar toevoegd aan het realisme. Billboards zoals in GTA hebben in werkelijkheid ook reclame. Ik vind 50 euro voor een spel sowieso al belachelijk duur, dus als de prijzen omlaag kunnen is dat natuurlijk prima. Ik hoop alleen niet dat de reclame te opzichtig gaat worden en als irritant ervaren gaat worden. Onderbreken van de spelervaring is uit den bozen, net als irritante muziek en/of geluid.

Oh en Jamba reclames moeten per wet verboden worden in games. _/-\o_

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:47

Cyphax

Moderator LNX
Jammer dat MAVO niet bij de opleidingen staat. Ik ga er ook geen VMBO invullen.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

Cyphax schreef op maandag 14 november 2005 @ 12:32:
Jammer voor jou dan :P dat is het namelijk op dit moment. (VMBO 3/4 == MAVO)

[ Voor 4% gewijzigd door Collaborator op 14-11-2005 12:34 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubernerd
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-08 14:14
Cyphax schreef op maandag 14 november 2005 @ 12:32:
Offtopic,

Mavo is tegenwoordig VMbo-GT ;)

Offtopic

Heb de enquete ingevuld, heb een ongelofelijke hekel aan reclame in films en games, kijk blade trinity maar eens, dan snap je wat ik bedoel :r

Games en films moeten een plek zijn waar je je kunt terug trekken, rustig kunt gamen en de wereld achter je kan laten, dat word niets als je straks vervelende reclames krijgt ik games, in films is het al erg genoeg :r

In blade trinity, de iPod :r om maar een voorbeeld te noemen...

Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:47

Cyphax

Moderator LNX
TheEvilCuber schreef op maandag 14 november 2005 @ 12:34:
[...]

Jammer voor jou dan :P dat is het namelijk op dit moment.
MAVO is dus niet hetzelfde als VMBO. Het is niet jammer voor mij, hou ik MBO en HBO over maar er zijn wel meer mensen die MAVO hebben gedaan en dat wordt gevraagd, maar kan ik niet invullen omdat het er dus niet bij staat. :)

Mijn standpunt mbt reclame in games is nog steeds: het voegt IN een spel zelfs wat realisme toe. Denk aan een coca-cola bord aan de kant van de weg bij een racegame ofzo, het voorbeeld dat bij de enquete staat is ook een goede. Maar reclame tijdens het laden: liever niet. Dat komt zo stom over.
En als de prijs er niet van zakt: laat maar.

[ Voor 30% gewijzigd door Cyphax op 14-11-2005 12:36 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

TheEvilCuber schreef op maandag 14 november 2005 @ 12:34:
[...]

Jammer voor jou dan :P dat is het namelijk op dit moment. (VMBO 3/4 == MAVO)
MAVO is heel anders qua opzet en inhoud, dus vergelijken kan gewoon niet.

Heb zelf daarom maar HAVO aangevinkt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ben ik blij dat VWO en WO er wel tussen stonden :9

Naja ik ben er ook niet tegen: billboards met race-spellen ofzo

Als er maar geen 10.000 billboards van Coca-cola te zien zijn zeg maar 8)7

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

Gunner schreef op maandag 14 november 2005 @ 12:29:
Wat is er relevant aan het vermelden van mijn netto inkomen?
Iemand met een hoger netto inkomen zal niet zo snel warm of koud worden van 10/20% goedkopere spellen, mensen met een lager inkomen wel (dat verwacht ik in ieder geval).
Het bepaald dus eigenlijk de relevantie van jouw anwoord. tov. de doelgroep

[ Voor 5% gewijzigd door Collaborator op 14-11-2005 12:37 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfluence
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-12-2017

Nfluence

Make way for the bad guy

Ik vind reclame in games niet echt irritant, maar betwijfel of hiermee ook de prijzen zullen dalen. Trouwens, reclame in games is niet echt nieuw (kan me nog vaag een spel herinneren op de 486 van Chupa Chups) |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Nfluence op 14-11-2005 13:17 ]

Now back up, put the gun down, and get me a pack of Tropical Fruit Bubblicious.........And some Skittles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10 13:55

Pyrus

Hardknock life

M'n opmerking paste niet..... Sniet handig enzo, kleine opmerkingsvelden.

@Hierboven:
Ik weet niet over welk spel je het hebt, maar ik kan me ook nog wel een spel herinneren met zo'n rood schijfje, van ik geloof seven-up oid. Dat is dan niet reclame in een game, maar meer reclame met een game maken vind ik.

Met hier beneden dus :P

[ Voor 71% gewijzigd door Pyrus op 14-11-2005 12:48 ]

LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Nfluence schreef op maandag 14 november 2005 @ 12:41:
Ik vind reclame in games niet echt irritant, maar betwijfel of hiermee ook de prijzen zullen dalen. Trouwens, reclame in games is niet echt nieuw (kan me nog vaag een spel herinneren op de 486 van Chupa Chups)
Dat is anders, een spel van chupa chups ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenko
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-01-2024
U heeft 3 minuten en 55 seconden aan deze enquête verspild
rottig als je nog n telefoontje tussendoor krijgt.
verder zoiets als die reclame win worms! dat is wel n geweldige vind ik. haha oke precies natuurlijk voor worms. maar goed zulk soort dingen vind ik wel goed ja. waarschijnlijk billboards overal in games is ook niet zo erg, zolang er maar geen geluid bij komt. want ik denk dat je daar dan wel heel erg ziek van wordt. ook in games op de virtuele tv. beelden gaat nog wel, geluid ook wel maar niet als overal hetzelfde komt. er moet dus ruim voldoende materiaal daavoor aanwezig zijn. veel verschillende waarschijnlijk zullen er dus veel adverteerders aan moeten gesproken worden die dan een relatief klein bedrag betalen om 1x in de 10 minuten bijv. langs te mogen komen voor n spotje.
ik weet niet of dat voldoende is misschin 1x in de 20 minuten om het niet te irri te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Ik denk dat geluid heel erg vervelend gaat zijn. Dynamische reclames in het algemeen lijken me in-game afgrijselijk. Statische objecten zoals billboards zijn wel ok. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-10 18:02
Warning: mysql_connect(): Too many connections in /home/bijlsma/domains/dagdief.nl/public_html/koos/enquete/pagina6.php on line 13
Not connected : Too many connections

:Y)
Helemaal ingevuld voor niets denk ik...

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-10 14:25

JohnD

Bernd

reclame heb ik geen problemen mee zolang er maar geen extra geluid is.

enquête ingevuld.

edit: jarnotjuh even een paar x F5'en

[ Voor 21% gewijzigd door JohnD op 14-11-2005 13:44 ]

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-10 19:24

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Reclame is geen probleem, zolang ik er geen last van heb. Kijk als ik tijdens het laden kijk naar een logo van Camel sigaretten of er een reclamebord staat langs het parcours, dan heb ik er geen problemen mee. Maar als ik a la IGN gedwongen moet kijken (of actie moet ondernemen om door te klikken) dan zit 't me dwars en dat moet niet gebeuren natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-10 11:35
wat wil de topicstarter eigenlijk met deze enquete bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-10 11:24
ook ik zit vast bij page6

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
edit: jarnotjuh even een paar x F5'en
Nou, echt betrouwbaar ziet het er niet uit hoor:

Warning: mysql_result(): Unable to jump to row 0 on MySQL result index 3 in /home/bijlsma/domains/dagdief.nl/public_html/koos/enquete/pagina6.php on line 43
De enquête is verzonden.
Heel hartelijk bedankt voor uw medewerking!

U heeft 314436 uur 54 minuten en 53 seconden aan deze enquête verspild

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-10 17:20

MnM

De enquête is verzonden.
U heeft 314436 uur 55 minuten en 35 seconden aan deze enquête verspild

Kan ik per uur betaald krijgen om enquetes in te vullen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-10 14:33
hmmm vind het maar minder van al die reclame alsof die spellen al niet duur genoeg zijn. ze verdienen echt bakken aan geld met die spellen met reclame erin. zou me neit eens verbazen dat ze zelfs verdienen aan het feit dat die spellen zelfs illegaal verpsreid zijn omdat daar de reclame ook in voorkomt . dus gewoon allemaal bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-10 14:25

JohnD

Bernd

jeroene schreef op maandag 14 november 2005 @ 13:55:
[...]

Nou, echt betrouwbaar ziet het er niet uit hoor:

Warning: mysql_result(): Unable to jump to row 0 on MySQL result index 3 in /home/bijlsma/domains/dagdief.nl/public_html/koos/enquete/pagina6.php on line 43
De enquête is verzonden.

U heeft 314436 uur 54 minuten en 53 seconden aan deze enquête verspild
wat kan ik er nou weer aan doen dat jij zo langzaam bent? :+

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij mensen met fouten is er iets fout gegaan met het starten van de session op pagina1. Daarom kan er ook geen tijd worden uitgerekent.

Maar de resultaten zijn iig wel opgeslagen, dus jullie antwoorden zijn niet verloren gegaan. Ik zal er nu even naar kijken of ik de fout kan afvangen.

Alvast heel erg hartelijk bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
ik vind in-game reclame niet erg, zolang dit goed word verwerkt..
als het de sfeer van een game zou verpesten ben ik er keihard op tegen natuurlijk.

miss zelfs wel leuk als je met een update (patch die je toch al nodig moest hebben, anders niet) nieuwe posters/reclame hebt :P

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:52
Reclame in games en Reclame in games kan je misschien ook nog wel iets mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Op zich vind ik het geen verkeerd idee. Er mag best een reclame komen tijdens het laden, deze graag wel zonder geluid. Reclames ingame op billboards, TV´s en andere plaatsen waar we in het dagelijks leven mee geconfronteerd worden zijn voor mij ook prima. Zeker als de prijzen dan wat omlaag kunnen.

Het moet alleen niet zo zijn dat ik, indien ik bijv. in GTA langs een billboard wandel, ik er verplicht naar moet kijken. Of dat het laad-scherm nog wat langer zichtbaar blijft en zo kan ik er nog wel een paar bedenken die makkelijk in te programmeren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-10 13:08

Basszje

Reisvaap!]

Met als enige uitzondering spellen waarbij het wel zo realistisch is om reclame te gebruiken ( rings in autoracespellen bv ) ben ik er absoluut tegen. Ik zou ook geen spellen spelen die gebruik maken van allerlei slinkse wijzen om hun rotzooi aan te prijzen. De Nvidea / Ati reclames in spellen zijn al 'zum kotzen'.

En verzin voor Real-life reclame borden gewoon iets anders. Zoals de grappige reclames in GTA. Dat voegt ook nog eens wat toe. Dit begint zo ondertussen weer naar markt-monopolisme te stinken.
Het is belangrijk om nog een deel van de publieke ruimte vrij te waren van reclames. Zeker dit soort sluikreclames zijn zeer schadelijk voor mensen omdat onbewust allerlei zaken worden opgedrongen. Als men zou vragen of dit toegestaan zou worden door overheden bv door het plaatsen van boodschappen vanuit de regering ( het nieuwe zorgstelsel is goed ) dan zou dat indoctrinatie en propaganda heten. En terecht, dit is niets anders

[ Voor 12% gewijzigd door Basszje op 14-11-2005 16:54 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:15
Lucky-Shirt schreef op maandag 14 november 2005 @ 16:48:
Op zich vind ik het geen verkeerd idee. Er mag best een reclame komen tijdens het laden, deze graag wel zonder geluid. Reclames ingame op billboards, TV´s en andere plaatsen waar we in het dagelijks leven mee geconfronteerd worden zijn voor mij ook prima. Zeker als de prijzen dan wat omlaag kunnen.

Het moet alleen niet zo zijn dat ik, indien ik bijv. in GTA langs een billboard wandel, ik er verplicht naar moet kijken. Of dat het laad-scherm nog wat langer zichtbaar blijft en zo kan ik er nog wel een paar bedenken die makkelijk in te programmeren zijn.
Een spel waar ze het goed in hebben verwerkt is bijvoorbeeld "Need for Speed Underground 2". Daar stonden her en der borden van een amerikaanse telefoon maatschappij en ook de SMS dienst was het teken erin verwerkt.

Europeanen zullen dit amper hebben gemerkt aangezien het bedrijf niet opereerd in europa, maar je zag wel veel borden met reclame.

Persoonlijk niet storend, maar ik krijg soms de indruk dat alleen de makers er beter van worden aangezien je het niet terug ziet in de prijs van het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 16:27
Reclame tijdens laden/opstarten is er toch al? Zoals bij GTA:SA, van nVidia en Creative? :)

BTW, enquete ingevuld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah deze had ik al ingevuld, op de fijne fietsclub :Y)

In het echte leven heb je ook reclame buiten, dus waarom in games niet als het er goedkoper / niet duurder van wordt?
Zolang je maar niet 30sec hoeft te wachten ofzo tussen de levels in en na reclame filmpjes kijken

ben wel benieuwd naar de uitkomst trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-10 13:08

Basszje

Reisvaap!]

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 17:07:
Zolang je maar niet 30sec hoeft te wachten ofzo tussen de levels in en na reclame filmpjes kijken
Dat zeiden ze ook ooit van televisie. Welnee riepen veel mensen toen 'zo'n vaart loopt het helemaal niet'. Dat zijn precies de mensen die nu klagen over reclame elke 10 minuten.

Overigens vraag ik niet om reclame maar wordt dat mij keihard opgedrongen buiten, een directe inperking van mijn vrijheidsbeleving.

[ Voor 15% gewijzigd door Basszje op 14-11-2005 17:16 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-10 23:43

DinX

Motormuis

Timmyboy_ schreef op maandag 14 november 2005 @ 17:02:
Reclame tijdens laden/opstarten is er toch al? Zoals bij GTA:SA, van nVidia en Creative? :)

BTW, enquete ingevuld...
Heb het zelfs al eens op een Engelse UT server gehad. Daar kreeg je reclame van Orange te zien bij het wisselen van de maps. Met geluid.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:50

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ik sluit me bij Basszje aan: Zolang de reclame realistisch is, dan zie ik er geen problemen in. In ijshockeyspelletjes zie je reclame rond de baan, in Colin McRae zitten de auto's onder de stickers, maar da's in het echie ook. In Wipeout Pure is er 1 extension pack van Puma, met 4 circuits en 2 scheepjes, en daar staan langs de banen wel wat bordjes en zit er op het voertuigje ook een stempeltje. Och, nog niet zo heel erg. Dat is ook leuke extra (en gratis) content die je kunt downloaden.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de enquête ook ingevuld en ik ben van mening dat reclames waar ik niet indirect mee te maken heb goed vind.
de prijzen mogen hierdoor zakken, ze zijn nu belachelijk duur.
reclames waar je direct mee te maken hebt zoals kan ik tot op een zekere hoogte toestaan

hopen dat ze het niet overdrijven... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Rey
  • Laatst online: 12-09 21:07
ingevuld
DinX schreef op maandag 14 november 2005 @ 17:22:
[...]

Heb het zelfs al eens op een Engelse UT server gehad. Daar kreeg je reclame van Orange te zien bij het wisselen van de maps. Met geluid.
Dat is anders, orange betaald ervoor om die servers in de lucht te houden, dus maken ze ook reclame voor hun eigen. Hier krijgen de makers van de game er niets voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb hem ingevuld. Ik ben over het algemeen tegen reclame. Als ik aan het gamen ben probeer ik even te ontsnappen aan het 'normale' leven. Dat betekent dat ik niet doodgegooid wil worden met allerlei reclame. Ik kan al nauwelijks om me heen kijken zonder reclame te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-10 18:59

SkyStreaker

Move on up!

Op zich vindt ik subtiele reclame niet zo erg als dat voorkomt dat ik elke keer weer 50 tot 60 tot 70 euro moet betalen voor een spel wat je vaak in 8 uur kan uitspelen en weinig tot nauwelijks tot nagenoeg geen herspeelbaarheid geniet.

[ Voor 4% gewijzigd door SkyStreaker op 15-11-2005 11:13 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Reageer dan niet ;)

[ Voor 87% gewijzigd door Crash op 15-11-2005 15:55 ]

computer voor alle werkzaamheden

• CyberThug
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06:45

CyberThug

Formatting C: 1%

Leuke, nuttige enquete. Interessant om te lezen hoe hier nu tegenaan wordt gekeken. Ik denk dat we hier in de toekomst wel naartoe gaan.

Ik vind het niet storend om subtiele reclame te hebben in games, maar dan wel op een subtiele manier. Denk aan posters op muren, reclame op tv schermen of op pc schermen (denk aan Duke Nukem die hier al een vorm van had). Maar ik vind niet dat de gameplay ervoor onderbroken moet/mag worden. Het moet geen reclameblok worden zoals op tv: "Level finished, we'll be right back after this." :D

Verwijderd

Pyrus schreef op maandag 14 november 2005 @ 12:46:
M'n opmerking paste niet..... Sniet handig enzo, kleine opmerkingsvelden.

@Hierboven:
Ik weet niet over welk spel je het hebt, maar ik kan me ook nog wel een spel herinneren met zo'n rood schijfje, van ik geloof seven-up oid. Dat is dan niet reclame in een game, maar meer reclame met een game maken vind ik.

Met hier beneden dus :P
dat spel heette "Spot" en het was idd een geweldig spel, is ook op de Seaga Megadrive uitgekomen en speelde erg lekker, ook een aantal vervolgen op geweest, maar helaas uitgestorven.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnyb
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09-2024
hahaha!!! "U heeft 2 minuten en 45 seconden aan deze enquête verspild"

grappig.. keppem ff ingevuld... alleen heb ik MAVO gedaan, deze stond er niet tussen... (MAVO-->MBO-->HBO)... kep maar vmbo ingevuld!

If you let them fuck you, there will be no foreplay. Rest assured, they'll screw you complete, 'till your ass is blue and grey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03 18:38

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Ja... Op zich niets op tegen, zeker niet als het om een spel als FIFA gaat, daarbij HOORT gewoon reclame, een stadion zonder sponsorborden is ook niet mooi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ze door reclame in een spel te gooien de prijs naar beneden kunnen krijgen mij best, zolang er maar niet iets van een reclamepopup verschijnt op het moment dat je iemand net in je crosshair hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-10 08:06

Piggen

Lekker bakkie

Pannenkoekkie schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 13:56:
Ja... Op zich niets op tegen, zeker niet als het om een spel als FIFA gaat, daarbij HOORT gewoon reclame, een stadion zonder sponsorborden is ook niet mooi ;)
Over die reclame gaat het hier ook helemaal niet. Reclame hoort bij voetbal. Ik zou raar opkijken als er in FIFA géén reclameborden zaten ;)

Als het op een geloofwaardige manier in de game is verwerkt, heb ik er geen probleem mee, of als het tijdens het laden is. Zo'n reclamebord in SSX is prima, maar het moet niet zo zijn dat ik Solid Snake weer tot leven kan wekken met blikjes Red Bull. En reclames met geluid zijn helemaal uit den boze.

Het zou ook wel zo netjes zijn om games met reclame goedkoper te maken (al is het maar 5 euro), want zo vangen ze dubbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk/ben bang dat spellen door ingame reclame geen centje goedkoper zullen worden. Het zal voornamelijk gebruikt worden voor de makers om extra inkomsten te genereren. Deze extra inkomsten kan volgens mij nooit zoveel zijn om een game daadwerkelijk met meer dan slechts enkele euries goedkoper te maken, als ze al tot 1 eurie kunnen komen!
Bovendien is het goedkoper maken van spellen denk ik geen doel voor softwaremakers, daar worden de aandeelhouders niet vrolijk van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de enquete ook maar even ingevuld.

En tja mijn mening is laat ze gewoon is proberen om spellen voor bijv. 25/30 euro te verkopen.
Bijv: Need for speed MW. Maar dan voor 30,- licht hij in de winkel.
Dan denk ik wel dat er sneller mensen overstag gaan.
En dan denk ik toch dat ze er nog steeds meer winst uithalen als normaal.
Mensen kopen het eerder.. Ouders geven hun kinderen i.p.v 1 spel nu 3 of 4.. tijdens sinterklaas..om maar een voorbeeld te geven.

Dus dat ene spel die word gekocht door de ouders van 60,- word nu vervangen door 3 of 4 van 30,-
nou tel uit je winst.

En dan nog de Reclames in games.. naja het is dat jullie het zo uitgebreid bespreken.
Want ik was er eigenlijk toch wel aan gewend aan al die Billboards en al die dingen.
het viel mij iig niet eens zo zwaar meer op.
Het maakt het ook een beetje realistischer..maar als er steeds meer reclame overal te zien is.. word het weer onrealistish.. want als ik op de snelweg zit.. zie ik alleen in de grote steden een paar billboards en thats it..maja in america zal dat wel anders zijn.. maar toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metamarty
  • Laatst online: 19-10 10:35

metamarty

Private RocketTwinky reporting

Ik ben tegen reclame in welke vorm dan ook. Ik ben bang dat dit een verglijdende schaal is. Er wordt elke keer wat nieuws bedacht om te zorgen dat de prijzen naar beneden kunnen. Kijk bijvoorbeeld naar Half life 2, welke door draconische online checks probeert te voorkomen dat het spel gecopieerd wordt. Door online distributie werd de tussenhandel zelfs overgeslagen zodat wij kunnen profiteren van lagere prijzen! En wat betaal je dan voor Half Life 2? Nou gewoon 50 euro. Zo gaat het dus al jaren: Handleidingen verdwijnen en worden digitaal meegeleverd, doosjes worden kleiner, copieer beveiligingen worden zwaarder en de prijzen stijgen. De volgende stap is dus blijkbaar dat de content van het spel bevuild gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ringtone reclame's tijdens gamen :X

Ik word er nu al gek van als ik naar een muziek kanaal wil luisteren. Ik zet dan meestal de TV gelijk uit. Denk dat ik echt stop met games kopen als het een irritatiegrens voorbij gaat.

Ook geloof ik niet dat de games er in het algemeen er goedkoper van worden. Ik denk dat de industrie het als EXTRA inkomsten gaan zien en de prijs van games gelijk blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

metamarty schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 14:48:
Ik ben tegen reclame in welke vorm dan ook. Ik ben bang dat dit een verglijdende schaal is. Er wordt elke keer wat nieuws bedacht om te zorgen dat de prijzen naar beneden kunnen. Kijk bijvoorbeeld naar Half life 2, welke door draconische online checks probeert te voorkomen dat het spel gecopieerd wordt. Door online distributie werd de tussenhandel zelfs overgeslagen zodat wij kunnen profiteren van lagere prijzen! En wat betaal je dan voor Half Life 2? Nou gewoon 50 euro. Zo gaat het dus al jaren: Handleidingen verdwijnen en worden digitaal meegeleverd, doosjes worden kleiner, copieer beveiligingen worden zwaarder en de prijzen stijgen. De volgende stap is dus blijkbaar dat de content van het spel bevuild gaat worden.
Leg uit, waar komt reclame hier terug?

Dat je wat te zeuren hebt over Steam kan ik begrijpen, maar past totaal niet in deze topic.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-10 12:02

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Basszje schreef op maandag 14 november 2005 @ 17:15:
[...]

Overigens vraag ik niet om reclame maar wordt dat mij keihard opgedrongen buiten, een directe inperking van mijn vrijheidsbeleving.
Haha. Zolang je vrijwillig Nederlander bent, kies je er toch echt zelf voor. Niemand dringt jou 'wat op'. Die vlieger gaat dus helaas niet op.

Dat je wat te zeuren hebt over Steam kan ik begrijpen, maar past totaal niet in deze topic..
Hij geeft enkel aan dat reclame de volgende logische stap lijkt.

[ Voor 24% gewijzigd door Glorificationer426 op 18-11-2005 15:03 ]

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-10 08:06

Piggen

Lekker bakkie

Toch zou het een stap kunnen zijn naar een prijsverlaging. Als er eentje de prijs omlaag gooit, omdat de inkomsten van de advertenties de prijsverlaging dekken, in de hoop meer games te verkopen. Mocht dat succesvol zijn, dan zullen er waarschijnlijk meer volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

U heeft 2 minuten en 13 seconden aan deze enquête verspild

verspild nog wel he, :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metamarty
  • Laatst online: 19-10 10:35

metamarty

Private RocketTwinky reporting

Angeloonie schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 15:01:
[...]

Dat je wat te zeuren hebt over Steam kan ik begrijpen, maar past totaal niet in deze topic.. :?
Wat ik wil zeggen is dat publishers in het verleden wel vaker hebben geroepen dat de prijzen omlaag kunnen als......

Dit gebeurt nooit. Reclame is een manier om omzet te verhogen, maar de prijzen zullen niet dalen. Distributeurs hebben niks te vrezen van concurrentie omdat een spel altijd maar slechts via een enkele distributeur op de markt komt. Alleen de winkels kunnen nog wat concurreren. EA games weet dat mensen "De sims 2" willen, en niet de goedkopere tycoon-cloon van de concurrent, en dus is er geen noodzaak om prijzen te verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:36

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

metamarty schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 15:22:
[...]

Wat ik wil zeggen is dat publishers in het verleden wel vaker hebben geroepen dat de prijzen omlaag kunnen als......

Dit gebeurt nooit. Reclame is een manier om omzet te verhogen, maar de prijzen zullen niet dalen.
Daar sla je de spijker op zijn kop imho. De prijzen zullen niet omlaag gaan als er reclame ingame zal worden getoond. De inkomsten van de publishers zullen wel omhoog gaan.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northwave4500
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-03 09:57
Ik heb hem ook maar ingevuld.

IK ben niet zo weg van reclame, maar zodra er sloggy billboards in de volgende gta zitte ofzo dan hoor je mij niet meer :)

Merge wuurd 't beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

De reclames in GTA die horen daar, dat zijn namelijk SPOOFS, en aangezien de hele serie een grote spoof is die jat van alles en er lol van maakt...

Maar de excesieve reclames in NFS: U2 ...yuck.... dat mag weg!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05:39

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Voortaan vraag X van de X vermelden. Dat ik er 4 min over doe is jouw beoordeling. Wie weet typ/klik/lees ik traag en doe ik er 5 uur over ;) Met het aantal vragen kan ik een inschatting maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook ingevuld :)

[quote]kunt deze enquête afronden in slechts 4 minuten. U heeft al seconden verspild door dit te leze[/qoute]
die zin vond ik trouwens wel erg cool :P

even een samenvatting:
ben ik het eens met reclames in games? NEE (alle soorten)
TENZIJ het er goedkoper op word (dan heb ik ook met geluid geen probleem).

de neppe reclames die er nu vaker inzitten vind ik trouwens wel leuk :) daar zit vaker best veel humor en zeiken ze echte reclames af :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nugscree
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-10 12:15
Opzich zou ik geen problemen hebben met reclame in games mits er aan een aantal voorwaarden word gehouden:

-alleen reclame over en voor games;
-niet storend tijdens het spelen van games(denk aan billboards,tijdens laden of in het menu);
-hamerende en pushende reclames zo veel mogelijk vermijden(zeg maar na elke race/level verplicht terug naar het menu om de reclame van de sponsers te zien of extra lange laadtijden);
-geen bijkomende reclame deuntjes/muziek alleen beeldende reclame.

Verder zou er een soort van verplichting moeten zijn waar bedrijven zich aan moeten houden voor reclame in games(hoeveelheid ed.) anders loopt het over een jaartje of 4 de spuigaten uit, een goed voorbeeld hiervan is de tv en internet.
Uiteraard moet er dan ook daadwerkelijke merkbare prijs verlagingen komen anders heeft de consument er nog niet erg veel aan(wij dus).

Misschien ook nog een tip voor de games ontwikkelaars: stop minder tijd en geld in beveiligingen van games het duurt namelijk langer en kost meer om een game te beveiligen dan het voor een cracker/patcher om die weer te omzeilen dit zou de prijzen ook aanzienlijk verlagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-10 18:59

SkyStreaker

Move on up!

Ik speel dus net "Path of Neo" op de PS2. En wat zien mijn oog? nVidia reclame!
Dat het voor de PC-versie nut heeft, à la... Maar ze hadden dat best uit de PS2/XBX versie kunnen slopen, het heeft toch totaal geen nut op consoles!

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft wat langer geduurd dan gepland maar we laten eindelijk weer wat van ons horen. Dus zoals beloofd presenteren wij hier voor de liefhebbers een samenvatting van de conclusies van ons gehouden onderzoek.

Deze zijn als volgt:

Er hadden 1279 mensen de enquete ingevuld, waarvan er 1116 bruikbaar waren.

Er is een draagvlak voor reclame, meer dan 60% accepteerde alle vormen van reclame, billboards en posters ondervinden de minste weerstand.

Komt er geluid bij kijken dan stort de acceptatie in :), bijna 73% is dan tegen reclame.

Een groot gedeelte (59% - 76%) verandert van mening als er een prijsdaling bij komt kijken. Deze prijsdaling moet dan wel minimaal 20% zijn.

Hierboven is het verslag zeer kort samengevat. Voor de mensen die meer details willen hebben over dit geheel, die kunnen dan het verslag downloaden door op de meegeleverde link te klikken!

Het verslag http://koos.dagdief.nl/enquete/Onderzoek_Reclame_in_games.pdf

Nou ik hoop iedereen hiermee van dienst geweest te zijn. Het was een enorm succes en we willen jullie nogmaals bedanken voor alle hulp! :)

Gegroet mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-10 18:00
Nice verslag :)
Inderdaad beetje de gegevens erin die ik verwachte te zien.

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:25
Ik heb overigens 1 spel waar al reclame in zit (Splinter Cell Chaos Theorie). Het jammere is, is dat deze dus geen duppie goedkoper was dan de normale prijs en de reclame niet 'onopvallend' erin is verwerkt, daarmee bedoel ik dat het er nogal knullig in is gezet. Op de manier van GTA bijvoorbeeld kun je heel goed merken erin stoppen zondat het het irritant is. Dat in SCCT is toch minder, zeker gezien de prijs.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Pagina: 1

Let op:
Enkel melden dat je de enquete ingevuld hebt is niet nodig.