[XP/2k/98] Controleren op updates bij aanmelden

Pagina: 1
Acties:

• Hmail
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:27

Hmail

Doet ook maar wat.

Topicstarter
Op mijn werk zijn we bezig met het opzetten van een Windows Update Server. Over het algemeen is alles makkelijk in te stellen, en het stappenplan is zo goed als af, op 1 ding na.

Het gebeurt bij ons nog wel eens dat er mensen zijn met laptops die ongeveer 1x in de week, of soms langer de laptop op ons netwerk aansluiten. Deze laptops hebben dan dus lange tijd geen internet, maar we willen wel de updates binnen krijgen op die laptops.
Het mooiste zou zijn als de laptop meteen bij het aanmelden controleert of er updates zijn, omdat de meeste mensen dat zelf niet gaan doen.
Echter, ik kan de functie "controleren op updates bij aanmelden" nergens vinden. Is er een mogelijkheid (desnoods via een loginscript) om te controleren op updates? Via Google en de MS-site (en uiteraard GoT search) kan ik niet echt iets bijzonders vinden.
Uw hulp is gewenst :)

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

[google=force update WSUS]

In dit knowledgebase artikel staat een goed script voor Windows 2000 en XP. Gebruik het zelf ook, works like a charm :)

[ Voor 12% gewijzigd door the_shadow op 14-11-2005 13:00 ]

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• Hmail

Hmail

Doet ook maar wat.

Topicstarter
Hmm, je hebt meer gevonden als ik ;)
Dat script doet het aardig alleen ik zie aan het eind ergens dit staan: wuauclt /detectnow
Maar van wuauclt kan ik eigenlijk niet meer parameters vinden, als ik er op de MS site op zoek krijg ik zelfs helemaal geen resultaten, en via Google alleen wat Hijackthis logs.
Weet je ook welke andere parameters er zijn en wat die doen?

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

• Vaan Banaan
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

'wuauclt.exe /?' should do the trick

500 "The server made a boo boo"

• Hmail

Hmail

Doet ook maar wat.

Topicstarter
C:\Documents and Settings\user>wuauclt.exe /?

C:\Documents and Settings\user>
Heb ik weinig aan :)
En dat is toch 1 van de dingen die je als eerste probeert.

[ Voor 24% gewijzigd door Hmail op 14-11-2005 17:32 ]

• Vaan Banaan
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

Excuses, werkt inderdaad niet. Er zijn er volgens Microsoft maar 2
Manipulate Automatic Updates Behavior Using Command-line Options

500 "The server made a boo boo"

Pagina: 1