Hallo All,
Heb de search gebruikt om een oplossing te vinden voor mijn probleem. Helaas geen resultaat.
Het volgende is de bedoeling. Ik heb een aantal Oracle7 tabellen die ik met elkaar wil linken. Dit doe ik door alle tabellen in te dikken op een half uur. Dus ik heb een tijd veld (in werkelijkheid een string veld) die ik middels een case when then else expressie wil indikken.
Zoiets als dit:
Dit werkt op Oracle 10 uitstekend.
Maar op Oracle7 niet!!!
Ik heb ergens gelezen dat een Case expressie wel mogelijk is op Oracle7, maar ik krijg het op geen een manier aan de praat.
Hebben jullie een tip voor mij?
Of wellicht een andere manier om dit te doen?
Graag hoor ik van jullie!
Groeten,
Wim
Heb de search gebruikt om een oplossing te vinden voor mijn probleem. Helaas geen resultaat.
Het volgende is de bedoeling. Ik heb een aantal Oracle7 tabellen die ik met elkaar wil linken. Dit doe ik door alle tabellen in te dikken op een half uur. Dus ik heb een tijd veld (in werkelijkheid een string veld) die ik middels een case when then else expressie wil indikken.
Zoiets als dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| SELECT dest, term_date, (case when (length(term_time) = '1') then '0000' when (length(term_time) = '2') then '0000' when (length(term_time) = '3') then '0000' when (length(term_time) = '4') and substr(term_time,-4,4) <= 3000 then '0000' when (length(term_time) = '4') and substr(term_time,-4,4) >= 3000 then '3000' when (length(term_time) = '5') and substr(term_time,-4,4) <= 3000 then concat(substr(term_time,1,1),'0000') when (length(term_time) = '5') and substr(term_time,-4,4) >= 3000 then concat(substr(term_time,1,1),'3000') when (length(term_time) = '6') and substr(term_time,-4,4) <= 3000 then concat(substr(term_time,1,2),'0000') when (length(term_time) = '6') and substr(term_time,-4,4) >= 3000 then concat(substr(term_time,1,2),'3000') else '0000' end) as termtime FROM calldetail GROUP BY dest, term_date, term_time |
Dit werkt op Oracle 10 uitstekend.
Maar op Oracle7 niet!!!
Ik heb ergens gelezen dat een Case expressie wel mogelijk is op Oracle7, maar ik krijg het op geen een manier aan de praat.
Hebben jullie een tip voor mij?
Of wellicht een andere manier om dit te doen?
Graag hoor ik van jullie!
Groeten,
Wim