[Illustrator 9/11 cropmarks meenemen in pdf?

Pagina: 1
Acties:

• hing
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05-2023
Dag allemaal,

Hier bij ons op kantoor hebben we visitekaartjes in Illustrator formaat. We hebben illustrator 9 en 11 tot onze beschikking. Nu moeten er kaartjes gedrukt worden; hiervoor moet ik de kaartjes omzetten naar PDF. Dat gaat allemaal prima.

Echter, als ik het bestand opsla als PDF, dan wordt ALLEEN het deel opgeslagen dat binnen de cropmarks valt. Handig is natuurlijk(?) om die cropmarks ook te exporteren naar PDF. Maar hoe doe ik dit? Als je gewoon gaat printen, dan kun je dat allemaal mooi instellen, maar als je "save as" kiest en dan pdf als formaat, en je kiest de volgende instellingen:
Trim Marks: On
Registration Marks: On
Color Bars: On
Page Information: On
Printer Mark Type: Roman
Trim Mark Weight: 0,25 px
Offset from Artboard: 6 px
Bleed Left: 0 px
Bleed Bottom: 0 px
Bleed Right: 0 px
Bleed Top: 0 px

dan wordt toch alleen het deel dat binnen de cropmarks valt opgeslagen en het stuk overloop met cropmarks niet. Ik heb al geprobeerd 10px bleed aan alle kanten te geven, maar dat heeft geen effect.

Mijn vraag is dus: wat moet ik doen? Wat zie ik over het hoofd? Ik heb even door de handleiding gespit, maar daar kon ik niet echt iets vinden waar ik mee vooruit kan.

Hing.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:59
Gewoon een grotere documentsize nemen :)

Motor onderhoud bijhouden

• Willem
Of je visitekaartjes in een InDesign of Quark achtig programma placen, en dan naar PDF exporteren. Dan krijg je het document plus de cropmarks in de PDF. Maar goed, da's als je daarover beschikt :P

• hing
Documentsize is A4, dus dat lijkt me groot genoeg toch?
Doe ik dan toch nog iets anders fout?

[ Voor 27% gewijzigd door hing op 14-11-2005 15:44 ]

Verwijderd

Je kan toch ook gewoon printen naar PDF? Of zie ik hier iets over het hoofd?

• Willem
Wat je kunt doen, is een rechthoek maken van 210 bij 297mm in een document met een size van laten we zeggen 220 bij 310 mm. Dan op die rechthoek crop marks toepassen (aanklikken > Filter > Create > Crop marks), opslaan als PDF en klaar :)

• hing
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 15:58:
Je kan toch ook gewoon printen naar PDF? Of zie ik hier iets over het hoofd?
Niet bij mijn versies van Illustrator. Je kon geloof ik ook printen naar een adobe postscriptfile oid, maar dat is neem ik aan niet hetzelfde?

• hing
willem169 schreef op maandag 14 november 2005 @ 16:00:
Wat je kunt doen, is een rechthoek maken van 210 bij 297mm in een document met een size van laten we zeggen 220 bij 310 mm. Dan op die rechthoek crop marks toepassen (aanklikken > Filter > Create > Crop marks), opslaan als PDF en klaar :)
hmm...dit lijkt niet te werken. Als ik dat doe, dan is opeens alles weg behalve de "nieuwe" cropmarks. Je ziet de "oude" cropmarks nog wel, maar die wordt in ieder geval niet meegenomen in de pdf; ook alle overige elementen zijn dan verdwenen.

Verwijderd

hing schreef op maandag 14 november 2005 @ 17:49:
[...]

Niet bij mijn versies van Illustrator. Je kon geloof ik ook printen naar een adobe postscriptfile oid, maar dat is neem ik aan niet hetzelfde?
Download dan even een trial van de nieuwe Adobe Acrobat. Dan kun je printen naar PDF.
Met de laatste versie kan je ook certified PDF`jes maken.
http://www.adobe.nl/products/acrobatpro/main.html

• Willem
Moet je bij het exporteren de cropmarks ook uitvinken ;)

• hing
Bedankt voor jullie hulp. Ik zal het een en ander uitproberen (weet echter niet of ik er vandaag al aan toe kom). Je hoort nog van me.
Pagina: 1