[Livebox] FTP/HTTP server

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• Dark Wanderer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Hallo daar,

Ik heb een vraagje, ik heb nu ik wanadoo heb problemen met mijn ftp en webserver. Ik heb een ftp server draaien (serv-u) op netwerk ip 192.168.5.13, en deze werkt binnen het netwek perfect. Alleen kan ik deze maar niet via het internet benaderen. Ik heb de stappen voor het instellen van de firewall in de Wanadoo livebox gevolgd zoals op www.portforward.com staat.

Weet iemand wat ik nu nog fout doe? Hetzelfde euvel heb ik met mijn webserver (IIS6), die kan ik ook niet benaderen via internet.

Ik heb in serv-u het domain ip ingesteld op 192.168.5.13, dat klopt dan toch ?

GRTN Marco

hand·te·ke·ning (de ~ (v.))

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:56
Je bent aan het kijken in het verkeerde subforum ;)

Voor dit soort problemen moet je zijn in: Network Troubleshooting daar staat ook dit topic: Het Grote Poortmappingsverhaal en daar staat uitgelegd wat je moet doen om je FTP / Web server online te krijgen :)

Wat tipjes:
Webserver: port 80
FTP Server: port 20 & 21.

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
Ik heb, dacht ik, een tijd geleden wat gelezen dat wanadoo die poorten blocked, omdat er problemen zouden kunnen komen met foutief geconfigureerde mail-, ftp- en webservers. Misschien kan je kijken of de router op een andere poort kan laten luisteren dan 21/22/25/80/110/443.

Copy.com

• Dark Wanderer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Hmm het moet toch mogelijk zijn, vooral als ze je 1mbit upstream bieden

hand·te·ke·ning (de ~ (v.))

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 13:21

Korakal

Up up up!

't staat netjes uitgelegd op http://www.portforward.co...ivebox-Fast-3202index.htm en http://eresponse.wanadoo....wxPX5hbnl_JnBfY2F0X2x2bDI

moet gewoon lukken met de juiste poortnummers zoals te vinden in Het Grote Poortmappingsverhaal

succes :Y)

Dit topic is gesloten.