Twee routers achter elkaar met een switch ertussen *

Pagina: 1
Acties:
  • 269 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• R-Alph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-03 20:18
Nu had ik eerst de volgende opstelling:

Ik had een router (router1) waar inet op binnen kwam. Van daar ging er een single kabel naar de WAN poort van een tweede router (router2).

Nu heb ik tussen die twee routers een simpele hub geplaatst zodat mn xbox op die plaats op het internet kon.

Alleen heb ik nu op router2 geen internet meer.

Ik heb net een cross kabel gemaakt tussen de hub en de tweede router. Maar die opstelling werkt ook niet.

DHCP is uitgeschakeld op router2.

Alle lampjes branden op alle apparaten. Alleen heb ik op router1 een lampje dat oranje brand.

Router1 is een wrv54g
Router2 is een wrt54g

Ik zal wel iets over het hoofd hebben gezien maar weet niet wat :+

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 13:55
doet t internet het wel op de xbox, of ook niet??
t zou misschien een speed/duplex probleem kunnen zijn. Een hub maakt er in alle gevallen half-duplex van. Probeer het eens met een switch ipv een hub.

iRacing Profiel

Verwijderd

Alleen heb ik op router1 een lampje dat oranje brand.
Wat zegt je handleiding hierover?

• Sicko
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-04 15:51
waarvoor heb je die 2e router? je kunt toch ook gewoon op die plek een switch gebruiken, router1 komt internet op binnen ik neem aan dus routed niet bridged? of gebruik de router2 eens als switch, dus de kabel van de hub niet in de wanpoort van router2 maar gewoon een ethernetpoort.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:38

leuk_he

1. Controleer de kabel!

crosskabel tussen router1 en hub, tussen hub & router2wan moet een straight (tenzij het autosensing is of een upload hub)

Kortom check je kabels. (kijk ook of de kabels echt goed zijn, ook met de faq evan dit topic erbij)

Ik weet ook niet waarom je dhcp op router2 hebt uitgezet :?

ik neem aan dat hub=cheap switch. En idd doet de xbox het nu of niet?

[ Voor 20% gewijzigd door leuk_he op 14-11-2005 15:09 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:00

lier

MikroTik nerd

Laat je je router ook daadwerkelijk routeren, of heb je deze als bridge ingesteld ?
Geef even de IP adressen door (krijgt je xbox een private of een public IP adres ?)
(Je ISP IP adres is niet nodig...).

Eerst het probleem, dan de oplossing

• R-Alph
cm_sicko schreef op maandag 14 november 2005 @ 15:04:
waarvoor heb je die 2e router? je kunt toch ook gewoon op die plek een switch gebruiken, router1 komt internet op binnen ik neem aan dus routed niet bridged? of gebruik de router2 eens als switch, dus de kabel van de hub niet in de wanpoort van router2 maar gewoon een ethernetpoort.
Voor mn Wifi. Ik heb die linksys ten tweede al goedkoop kunnen overkopen.

En ik heb het al geprobeerd met een betere antenne te plaatsen ;)

• R-Alph
leuk_he schreef op maandag 14 november 2005 @ 15:07:
crosskabel tussen router1 en hub, tussen hub & router2wan moet een straight (tenzij het autosensing is of een upload hub)

Kortom check je kabels. (kijk ook of de kabels echt goed zijn, ook met de faq evan dit topic erbij)

Ik weet ook niet waarom je dhcp op router2 hebt uitgezet :?

ik neem aan dat hub=cheap switch. En idd doet de xbox het nu of niet?
Hub is inderdaad een cheap dingetje.

Router 1 is autosensing. Zit volgens mij standaard nu op die linksys dingen.

Ik heb toen ik die single kabel tussen de hub en router2 nog had getest om achter die hub mn notebook te hangen en dat deed het gewoon (kabel ingeprikt op de hub).

Dus ik verwacht dat er iets mis is met de bekabeling. Maar ik heb hier geen kabel tester.

Verwijderd

Sorry hoor, maar met lampjes en dingetjes kun je gewoon niet christelijk troubleshooten. Geef eens een duidelijk overzicht van de instellingen van beide routers voor je die hub ertussen plaatste en eentje van nu. Check ook eens de statuspagina op je tweede router, wat geeft die bijvoorbeeld voor IP-adres aan?

En geef graag even duidelijkheid over wat je er nou tussen hebt gezet. Is het een hub of een switch, doet hij Auto MDI/MDI-X en welke linkstatus geeft deze aan?

Edit: en zorg in het vervolg voor een duidelijke topictitel, "netwerk probleem" zegt natuurlijk niets.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2005 15:44 ]

• R-Alph
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 15:43:
Sorry hoor, maar met lampjes en dingetjes kun je gewoon niet christelijk troubleshooten. Geef eens een duidelijk overzicht van de instellingen van beide routers voor je die hub ertussen plaatste en eentje van nu. Check ook eens de statuspagina op je tweede router, wat geeft die bijvoorbeeld voor IP-adres aan?

En geef graag even duidelijkheid over wat je er nou tussen hebt gezet. Is het een hub of een switch, doet hij Auto MDI/MDI-X en welke linkstatus geeft deze aan?

Edit: en zorg in het vervolg voor een duidelijke topictitel, "netwerk probleem" zegt natuurlijk niets.
Router1 staat DHCP aan. Alle systemen die op deze router zijn aangekoppeld werken en krijgen hun IP adres.

Op router1 staat wireless geactiveerd met een WEP encryptie.

Van die router1 gaat er een single kabel naar een skymaster hub. Een dingetje van een aantal jaren oud. Verder specs kan ik niet echt vinden hierover. Ik zie enkel en alleen dat de kabels zijn aangesloten dmv de ledjes.

Router2 krijgt helemaal niets van een IP adres. Zodra ik mn notebook op de plaats van de router zet geeft hij aan dat er geen connectie aanwezig is op het LAN poortje.

Ik vermoed dus dat het aan de bekabeling ligt. Maar deze lag er eerst al werkend. Het enige wat ik nu heb gedaan is de kabel doorgeknipt en er een HUB tussen geplaatst.
Pagina: 1