Ik heb thuis een vast en draadloos netwerkje liggen achter een ASUS WL-500G. Nu ben ik bezig om de draadloze verbinding te beveiligen. Ik heb de SSID broadcast al uitgezet en er worden maar een aantal MAC adressen geaccepteerd. Nu alleen nog de encryptie. Op dit moment gebruik ik WPA-PSK met TKIP, redelijk veilig dus, maar toch wil ik een stapje verder.
De router biedt onder andere:
1 WPA-PSK + AES
2 WPA-PSK + TKIP met AES
3 WPA + AES
4 WPA + TKIP
5 WPA + Radius 802.11x
Nu vraag ik me af, wat is nou het veiligst. De router biedt ook WEP, maar dit valt af omdat dit simpel te kraken is. Ik heb al gezocht naar documentatie, maar deze gaan vaak alleen maar over de algemene details van WEP en WPA, en zijn erg vaag. Als ik het logisch bekijk denk ik dat optie 2 of 3 het meest veilig is. Of maakt het allemaal niet zo veel uit kwa verschil/veiligheid?
De router biedt onder andere:
1 WPA-PSK + AES
2 WPA-PSK + TKIP met AES
3 WPA + AES
4 WPA + TKIP
5 WPA + Radius 802.11x
Nu vraag ik me af, wat is nou het veiligst. De router biedt ook WEP, maar dit valt af omdat dit simpel te kraken is. Ik heb al gezocht naar documentatie, maar deze gaan vaak alleen maar over de algemene details van WEP en WPA, en zijn erg vaag. Als ik het logisch bekijk denk ik dat optie 2 of 3 het meest veilig is. Of maakt het allemaal niet zo veel uit kwa verschil/veiligheid?