Toon posts:

[XP]Kan 'My docs'-folder van vorige installatie niet openen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op een nieuwe harde schijf heb ik een nieuwe versie van windows XP sp2 geïnstalleerd. Leek mij handig omdat ik dan zo mijn eigen gegevens van de oude hardeschrijf af kon halen. Dat lukt ook... op één map na... en wel mijn eigen documenten. Bij het benaderen van die map geeft ie aan "geen toegang". Bijna al mijn belangrijke documenten staan in die map :?

Ik ben al als admin ingelogd... ook onder de veilige modus... Ik heb even geen idee meer...

Hoe kom ik toch in deze map? Hebben jullie geen idee ?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-03 19:31
Zoek eens naar "Take Ownership" ;)
Microsoft TechNet
1. Right-click the folder that you want to take ownership of, and then click Properties.
2. Click the Security tab, and then click OK on the Security message (if one appears).
3. Click Advanced, and then click the Owner tab.
4. In the Name list, click your user name, or click Administrator if you are logged in as Administrator, or click the Administrators group. If you want to take ownership of the contents of that folder, select the Replace owner on subcontainers and objects check box.
5. Click OK, and then click Yes when you receive the following message:
You do not have permission to read the contents of directory folder name. Do you want to replace the directory permissions with permissions granting you Full Control?

All permissions will be replaced if you press Yes.
Note folder name is the name of the folder that you want to take ownership of.
6. Click OK, and then reapply the permissions and security settings that you want for the folder and its contents.

[ Voor 135% gewijzigd door frickY op 14-11-2005 09:43 ]

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
geen toegang geeft aan dat of de harde schijf kapot is of dat er iets niet goed staat met de rechten.

Ik zelf denk het tweede geef je zelf eens admin rechten op de HD.

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:16
Dat heb je zelf aangezet in je vorig xp omgeving (mijn persoonlijke bestanden beveiligen oid), het makkelijkste is even die oude schijf booten en de rechten aanpassen. Dan kun je ze zo kopieeren.

Verwijderd

Kan je niet booten van je oude hdd en dan al je files in een nieuwe map gooien, dan via de nieuwe hdd de data over copieren?

Btw, mooite topic titel :)

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-03 09:47

pasta

Ondertitel

offtopic:
Ik pas even je topictitel aan, 'Geen toegang' zegt niet veel, en :S werkt hier niet. ;) Daarnaast move ik het topic naar Windows Operating Systems, waar het volgens mij beter tot z'n recht komt.

Windows Operating Systems - FAQ ook al gezien? Daar staat ook nog een eventuele oplossing in voor je probleem. Wat had je overigens zelf al gevonden bij het zoeken? :)

Signature

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
[search=access denied] en [search=toergang geweigerd]

Deze vraag is al duizenden keren voorbij gekomen, en je had er zat over kunnen vinden.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Heey bedankt allemaal voor jullie reacties.

Ik kon met mijn oude schijf niet meer booten, omdat hij halverwege het opstarten automatisch een shut down gaf. Maar gelukkig kan ik weer bij mijn gegevens. '

Gelukkig kan ik onmiddels weer bij mijn gegevens! Het "take ownership" verhaal heeft mij geholpen. Dit had ik al eerder ergens gelezen maar het was mij niet duidelijk dat ik om dit te kunnen doen eerst in de mapopties "Eenvoudig delen van bestanden gebruiken" uit moest zetten. Ik kon het beveiliging-tabblad namelijk nooit vinden :/

Nogmaals allemaal bedankt!
Pagina: 1