Ik heb een PC met een Athlon 2400 op een K7S5A moederbord. Die heeft altijd gewoon gewerkt. Nu heb ik hem verkocht. Daarom heb ik windows XP opnieuw geïnstalleerd. Sindsdien heb ik een vreemd probleem: de USB-poorten werken niet meer. Als ik mijn kaartlezer erop aansluit, dan gaat het ledje wel branden maar verder gebeurt er niks. Het apparaat wordt niet herkend. En als ik in het configuratiescherm kijk, dan lijken de USB-poorten ook geen energie te gebruiken. Als ik een USB-muis aansluit, dan knippert het lampje even. Soms geeft windows dan een melding dat er hardware gevonden is maar dat die niet kan worden geïnstalleerd.
Om het probleem op te lossen heb ik:
- De instellingen nagelopen in het bios en het configuratiescherm
- De PCI-kaarten verwijderd
- De videokaart vervangen
- Het bios geflasht
- De voeding vervangen
Ik heb geconcludeerd dat de poorten stuk waren. Toen heb ik een PCI-kaart met USB-poorten gekocht. Maar ook die werken niet. Om er zeker van te zijn dat het geen probeem van Windows was, heb ik geboot met Linux-live CD's van Knoppix en Ubuntu. Maar ook dan werken de USB-poorten niet.
Ik ben nu ten einde raad en ik sta op het punt de koper van mijn PC haar geld terug te geven. Heeft er iemand nog een idee wat ik kan doen?
Om het probleem op te lossen heb ik:
- De instellingen nagelopen in het bios en het configuratiescherm
- De PCI-kaarten verwijderd
- De videokaart vervangen
- Het bios geflasht
- De voeding vervangen
Ik heb geconcludeerd dat de poorten stuk waren. Toen heb ik een PCI-kaart met USB-poorten gekocht. Maar ook die werken niet. Om er zeker van te zijn dat het geen probeem van Windows was, heb ik geboot met Linux-live CD's van Knoppix en Ubuntu. Maar ook dan werken de USB-poorten niet.
Ik ben nu ten einde raad en ik sta op het punt de koper van mijn PC haar geld terug te geven. Heeft er iemand nog een idee wat ik kan doen?
All things move towards their end