Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Mexxus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 17:01
beste mensen,

Sinds kort heb ik een nieuwe mobiele telefoon met bluetooth klasse 2. Waarschijnlijk ga ik binnenkort een BT USB sticky halen voor de PC, zodat deze met elkaar kunnen babbelen. Nou zag ik bij de BT instellingen op de telefoon dat het mogelijk is de BT verbinding constant open te laten. Ik vroeg me af in hoeverre dit veilig is, en dit energie vreet..

Iemand enig idee?

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11 08:32

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Het verbruikt zeker meer energie. Hoeveel? Dat is even een kwestie van uitproberen...

Voor de verbinding moet je doorgaans een pincode instellen om verbinding te maken. Als je PC en telefoon dan eenmaal een verbinding hebben kom je er niet zomaar tussen.

* Bastiaan heeft ook op zijn telefoon altijd de BT aanstaan, en de verbinding met zijn computer staat ook altijd ingeschakeld. Goede ervaringen mee.

[ Voor 9% gewijzigd door Bastiaan op 14-11-2005 08:55 ]

• Mexxus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 17:01
Hmm.. en die pincode.. waar kan ik die instellen dan? Gaat dat via de telefoon, of de PC? En als ik nou wil connecten met een andere telefoon die in de buurt is?

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11 08:32

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Je zoekt naar BT-apparatuur. Hij zou de PC dan moeten vinden, en daar ga je mee verbinden. Op het moment vóórdat de verbinding daadwerkelijk tot stand komt vraagt bijvoorbeeld de telefoon om een pincode in te voeren om een veilige verbinding met je PC te maken. Je tikt je pincode in (bijv. 1234). Bevestigt dit, en de PC vraagt ineens om een pincode. Daar vul je in wat je zojuist op de telefoon ingevuld hebt, et voila! :)

Datzelfde doe je met andere apparaten, waaronder andere GSM's.

Wél is het zo dat je zonder zo'n beveiligde verbinding een plaatje van de ene telefoon naar de ander stuurt, maar in dat geval moet de ontvanger bevestigen dat dat plaatje binnengehaald mag worden...

[ Voor 11% gewijzigd door Bastiaan op 14-11-2005 09:21 ]