Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[5000+ RPM)Geluid dempen?

Pagina: 1
Acties:

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hey. mn CPU koeler maakt rond de 5000 RPM. en nu vroeg ik me af. is het mogelijk om dit geluid goedkoop te dempen?. Zonder dat ik een andere koeler hoef te kopen? het is een gewone standaard PC kast. of is het mogelijk om hem minder toeren te laten maken? met speedfan wilt het niet werken..

Ik kan amper een Voip gesprek voeren hiero. lijkt alsof er een stofzuiger naast je zit volgens de partij aan de andere kant van de lijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Imperium op 14-11-2005 02:59 ]

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

"Naast je" zeg je... Je zou de kast op de grond kunnen zetten ipv op je bureau, dat scheelt al een stuk.

• Imperium
  • Niet online
ja die staat dus al op de grond.. en je hoort hem letterlijk beneden in de gang razen (ik zit op zolder)

[ Voor 52% gewijzigd door Imperium op 14-11-2005 03:10 ]

Verwijderd

Case isoleren is amper goedkoper dan een stillere koeler, pak de bron aan en niet de symptomen!

• Imperium
  • Niet online
moet er wel geld voor zijn.. heb het ff krap op het moment

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11 22:31
Imperium schreef op maandag 14 november 2005 @ 03:11:
moet er wel geld voor zijn.. heb het ff krap op het moment
Een Zalman CNPS7700-AlCu kost je ongeveer 30 euro. Dat is toch niet heel erg duur. Ik weet niet om wat voor een processor het gaat? Maar deze is toch voor de nieuwste, misschien dat oudere sockets alweer wat goedkoper zijn. Kijk eens bij pricewatch zou ik zeggen, hoewel ik mag hopen dat je daar toch al eens langs bent geweest.

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-10 13:18
Je zou de fan op 7 of op 5 volt kunnen laten draaien met een beetje prutsen. Hoe dat precies werkt is hier op GoT wel te vinden. Je moet er dan alleen wel rekening mee houden dat je cpu wel een stuk warmer gaat worden (duh :p )

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:22
koop een Zalman fanmate voor een paar euro :P

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Misschien wel handig om even je specs van je pc op te geven. :>

Voor 10 euro heb je al een Arctic of een spire koeler die zeer weinig geluid maken, http://www.gistron.com/?u...9e57c4cb585de35fbf4b822a5

Een gratis oplossing is er bijna niet.. je kan http://shop.freezinghardw...p?Pagina=00003&ItemID=846 zo'n kabeltje kopen, maar dan moet je wel rekening houden dat je pc misschien gaat zeuren dat er geen cpu fan aangesloten is. Dat kan je dan weer in het bios uitzetten dat ie daar om gaat piepen, maar omdat je geen specs geeft kan ik daar even niets mee.

[ Voor 20% gewijzigd door Race Eend op 14-11-2005 09:49 ]

• bastian.hoen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09-2024
wat je nog meer kunt doen

1 controleer of de fan wel op de cpu fan conector zit (deze is bijna altijd te regelen in speedfan)

2 probeer andere versie van speedfan

3 wil dat nog niet kijk eens in je bios of je daar geen optie hebt om hem te regelen

4 wil dat nog niet zal je toch echt een andere koeler moeten kopen

5 laaste maar niet goedkoop koop een lcd scherm waarop je je fans kunt regelen

gr bastian hoen

• TweakerDwayne
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-03-2021
bastian.hoen schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 08:00:
wat je nog meer kunt doen

1 controleer of de fan wel op de cpu fan conector zit (deze is bijna altijd te regelen in speedfan)

2 probeer andere versie van speedfan

3 wil dat nog niet kijk eens in je bios of je daar geen optie hebt om hem te regelen

4 wil dat nog niet zal je toch echt een andere koeler moeten kopen

5 laaste maar niet goedkoop koop een lcd scherm waarop je je fans kunt regelen

gr bastian hoen
LCD Scherm? Kan toch ook een simpele fancontroller? Of zeg ik nu iets geks.

[ Voor 7% gewijzigd door TweakerDwayne op 18-11-2005 10:00 ]

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Je moet het stroomkabeltje dat 12volt trekt(meestal rood, zwart is ground en blauw voor RPM meting) moet je zorgen dat hij bij een powerconnector rood draadje komt, dat is 5volt. Geel is 12volt.

hij zal dan ongeveer 2500 rpm maken, genoeg voor een niet overclockte cpu.

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-11 06:25
Als ik jou was dan zou ik toch een andere koeler kopen. Welke dat hangt een beetje af van je processor. De Zalman CNPS7000B AlCu is een hele goede optie, vind je dit nog te duur.
Dan kun je als je op de Socket A (wat ik verwacht) zit gaan voor bijvoorbeeld de Spire WhisperRock V (Socket 462), kost ongeveer 9 euro.
En zo zijn er nog een paar andere opties, meer, ik zou zeggen ga zelf zoeken voor een andere koeler, want dat raad ik je toch echt aan.

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Ik mag aannemen dat je fan actief door het MB wordt aangestuurd. Wellicht wordt je CPU je te warm en dat je MB dus je fan max laat draaien. Wellicht dat het zorgen dat eea fatsoenlijk gemonteerd is je rpm omlaag doet gaan(als in juiste hoeveelheid koelpasta en deugdelijke bevestiging).

NB. Andere fan/koeler is sowieso aan te raden.

[ Voor 11% gewijzigd door onsgeluk op 18-11-2005 16:24 ]

iR Profiel

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:18

drooger

Falen is ook een kunst.

Als je al geen geld hebt voor voldoende koeling voor cpu, waar gaat het dan al niet heen...

Een beetje koeler kan je al kopen voor 20-30 euro, koelpasta idd ook aan te raden!

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Pagina: 1