[Bluetooth Audio] Default audio-device when connected

Pagina: 1
Acties:
  • 325 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• lak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-01-2022
Ik gebruik mijn bluetooth Logitech Headset Mobile Pro in samenwerking met Skype/VoIPbuster/et cetera om via m'n pc (Windows XP Pro) te bellen. Dit werkt perfect, het enige nadeel is alleen dat wanneer ik connected ben met de headset, de Bluetooth Audio standaard 't default audio-device wordt.

Niet een enorme ramp, maar toch lastig. Programma's waarin je niet kunt instellen (bijvoorbeeld iTunes, Windows Media Player, Firefox - gebruik makende van WMP -, et cetera) komen automatisch binnen op m'n headset, als deze nog geconnect is, o.a. tijdens het bellen of wanneer ik vergeet de headset te disconnecten.

Mijn vraag is dus ook: Is het mogelijk dit uit te schakelen?? Ik heb op verschillende manieren geprobeerd om m'n eigen soundcard als default te laten staan, bijvoorbeeld door 't simpelweg te veranderen naar m'n eigen wanneer ik geconnect ben met Bluetooth Audio, dit alles helaas zonder resultaat. Ter ondersteuning nog even twee screenies van m'n normale situatie en wanneer ik geconnect ben:

Normaal:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/lakkaaa/normalaudio.jpg

Connected:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/lakkaaa/bluetoothaudio.jpg

SysSpec

• lak
Schopske..

Nu er nog mensen online zijn....

SysSpec

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Bump.
* -Skyhawk- heeft hier ook last van. :(

Verwijderd

Sinds ik mijn bluetooth set heb aangesloten kan ik ook mijn geluidskaart niet meer benaderen
en kijk en luister nu alles via mijn headset!!!

Systeemherstel :? of opnieuwe mijn geluidskaart installeren / bleutooth drivers verwijderen?

Who can help

Draai winxp sp2

Verwijderd

Skyhawk of lak al een oplossing?

• lak
Nog helemaal nada... :(

SysSpec

• lak
(Waarschijnlijk) nutteloos schopje maar weer.

SysSpec

Verwijderd

Heb mijn bluetooth drivers en software verwijderd en een ac'97 driver opnieuw geinstalleerd.

Alles werkt weer perfect!!! :9

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem...

Echter kan ik zodra het headsetje verbonden is wel weer de standaard audioaparaat veranderen naar mn normale geluidskaart. Dat blijft dan ook zo totdat ik de headset de eerstvolgende keer weer aanzet. Het vinkje zetten bij "alleen standaardapparaten gebruiken" heeft geen zin.

Heb ook al in de bluetooth software gekeken (bluetooth by hp, ik meen een widdcom (broadcom) variant) maar kan daar verder niet veel aan instellen.

Verwijderd

laatste schopje?

• rvtk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-02 20:19
Gister skype getest met een bluetooth headset en idd, mijn winamp begon al snel over mijn headset te blazen. Niet helemaal de bedoeling.

Gelukkig kwam ik dit topic tegen op het forum van Skype. Iemand heeft een programmaatje gemaakt dat elke tiende seconde je soundcard settings weer goed kan zetten. Ik zit nu op mijn werk, dus heb het nog niet getest, maar het ziet er goed uit.

http://forum.skype.com/viewtopic.php?t=38785

• lak
rvtk schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 10:04:
Gister skype getest met een bluetooth headset en idd, mijn winamp begon al snel over mijn headset te blazen. Niet helemaal de bedoeling.

Gelukkig kwam ik dit topic tegen op het forum van Skype. Iemand heeft een programmaatje gemaakt dat elke tiende seconde je soundcard settings weer goed kan zetten. Ik zit nu op mijn werk, dus heb het nog niet getest, maar het ziet er goed uit.

http://forum.skype.com/viewtopic.php?t=38785
Mag ik jou hartelijk bedanken? Ik was dit topic al uit het oog verloren (lees: had het opgegeven), zie ik deze reply. Het verdient niet de schoonheidsprijs, maar het werkt prima! Tnx a million!

SysSpec

Pagina: 1