Toon posts:

Wat is de Maximale cpu snelheid?

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik een wat tragere pc er bij als servertje. na wat dingen geinstalleerd te hebben. vond ik hem wel erg traag. maar ja hij is tenslotte ook niet zo heel snel.

Specs:
Proc: Intel Pentium Celeron 500Mhz
Geheugen: 2x128MB sdram
Hdd: 4gb hdd 720rpm
Mobo: Fujitsu Siemens D1120

Onderhand heb ik al wel een paar manuals gevonden en weet ik dat het geheugen tot 2x256mb kan vergroten. dat word dus maximaal 512mb. Als ik dan ga zoeken naar informatie op de site bij hun en in de manual's kijk dan staat er nergens wat de snelste cpu is wat dit mobo aan kan. Wel staat er op de officiele site welke cpu's getest zijn dat ze werken. dit gaat overigens maar tot 600Mhz.

Na een poos op google gezocht te hebben was ik een forum tegen gekomen waar iemand een 800mhz er in heeft en dat het werkt. nou heb ik onderhand een leuke 1,2Ghz proc in het oog maar wil ik dus weten of die wel gaat werken!? Het gaat hier overigens om een socket 370 wat ik al wel gevonden had via google.

Ook heb ik op dit forum gezocht op de termen: D1120 en Scenic maar beide leverde niks op helaas.

Verdere informatie over dit systeem:
de naam: Futjitsu Siemens Scenic eD

Verwijderd

Topicstarter
Ja inderdaad, maar dan heb je alleen de geteste cpu's dat geeft dus niet aan wat het maximale is wat hij aan kan. Tenminste dat neem ik aan.

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02 19:42

Khaine

Python liefhebber

Dat ligt natuurlijk aan een aantal zaken.

- Max toelaatbare snelheid op de socket / het slot (socket370 is max 1,2 ghz geloof ik ? )
- welke van de 2 dus (socket of slot )
- Je FSB ...
- Wat de BIOS toelaat
- of het bordje te Flashen is naar nieuwere bios.

Dat zul je eerst moeten uitzoeken, en dan kun je makkelijk kijken naar de maximale processor die gebouwd is daarvoor. Daarvoor heeft Balus een briljante pagina gemaakt, die je in de FAQ vind :).

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:08
Khaine666 schreef op maandag 14 november 2005 @ 00:11:
Dat ligt natuurlijk aan een aantal zaken.

- Max toelaatbare snelheid op de socket / het slot (socket370 is max 1,2 ghz geloof ik ? )
- welke van de 2 dus (socket of slot )
- Je FSB ...
- Wat de BIOS toelaat
- of het bordje te Flashen is naar nieuwere bios.

Dat zul je eerst moeten uitzoeken, en dan kun je makkelijk kijken naar de maximale processor die gebouwd is daarvoor. Daarvoor heeft Balus een briljante pagina gemaakt, die je in de FAQ vind :).
imo net zo belangrijk: Welke chipset zit er op en wat is de maximaal ondersteunde FSB enz bij die chipset.

Verwijderd

Topicstarter
Nou na weer even gezocht te hebben naar chipset en fsb en even goed die faq door gelezen te hebben. ben ik gaan zoeken. op hele andere termen en ben ik dus uit gekomen dat dit mobo tot 1.1ghz kan en dat socket 370 tot 1.4 kan.

Jammer dat ik die faq niet eerder gevonden heb. maar ja ik ben nu wel weer verder dan ik was. :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Wat doet een vraag over Processor in een Compleet Systeem in Overige hardware :?

Geen wonder dat je eea zelf niet vond als je op volstrekt verkeerde plek zat te kijken :o

Iig is het hier geen dumpbak en als je de PMG FAQ nog niet doorgelezen hebt is deze topic hoogst voorbarig...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.