Toon posts:

ambilight

Pagina: 1
Acties:
  • 337 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Zoals ik in een vorige posting schreef hebben wij sinds kort een lcd tv op de slaapkamer. Nu wil ik iets van een lampje of spotje achter de tv plaatsen. Iemand suggesties(kleur lampje, wat voor soort lamp, andere tips)

Alvast bedankt, Dirk.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Wil je daarmee hetzelfde effect creeren als Philips Ambilight? Daar is een heel topic over geweest waaruit bleek dat het niet zo makkelijk was :P

DIY Ambilight howto?

[ Voor 6% gewijzigd door fsfikke op 13-11-2005 23:35 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
Nee , dat is niet de bedoeling. Gewoon 1 staande lamp, maar welke kleur en wat voor kap. Zodat het een rustig licht achter de tv op de muur geeft.De bedoeling is de lamp achter de tv te zetten (op het zelfde tafeltje) zodat ik de lamp niet zie alleen het geprojecteerde licht op de muur.

Dirk

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 01:30:
Nee , dat is niet de bedoeling. Gewoon 1 staande lamp, maar welke kleur en wat voor kap. Zodat het een rustig licht achter de tv op de muur geeft.De bedoeling is de lamp achter de tv te zetten (op het zelfde tafeltje) zodat ik de lamp niet zie alleen het geprojecteerde licht op de muur.

Dirk
Misschien kun je die vraag beter aan Jan de Bouvrie stellen. :)

Ik denk dat als je naar een verlichtings-speciaalzaak gaat, en een beetje fantasie gebruikt je een heel eind komt.
Maar het echte Ambilight is natuurlijk wel heel iets anders.

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
lol sinds wanneer posten we op GoT vragen over sfeerverlichting? :P Ik gok dat iets wit/geligs het beste werkt. Een andere kleur wil je er echt niet achter, dat "verstoort" je kleuren op de TV.

Verwijderd

Topicstarter
Jullie trekken het een beetje in het belachelijke, terwijl het toch een heel serieuse vraag is.
Het gaat er toch om om zo prettig mogelijk tv te kijken. Dus als je s'avonds in je bed ligt alle lampen uit behalve de tv, dan is het prettig als er in de buurt van de tv nog een lampje brand.
Mijn vraag was dus wat is hiervoor het meest geschikt , kleur licht, soort kap ( zodat je een soort aureool O-) om de tv krijgt). Wat is dus het rustgevends voor je ogen?
Snap je het nou, jij met je jan des Bouvrie? Ik hoef geen interieur tips, dat laat ik wel aan mijn vriendin over ;)

Dirk

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:20

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

de conrad heeft een "tv lamp" in het assortiment die een blauwig licht geeft.
nummer 61 57 14-06

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
Dank je . Ik ga daar eens achterna.

Dirk

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 16:29:
Jullie trekken het een beetje in het belachelijke, terwijl het toch een heel serieuse vraag is.
Het gaat er toch om om zo prettig mogelijk tv te kijken. Dus als je s'avonds in je bed ligt alle lampen uit behalve de tv, dan is het prettig als er in de buurt van de tv nog een lampje brand.
Mijn vraag was dus wat is hiervoor het meest geschikt , kleur licht, soort kap ( zodat je een soort aureool O-) om de tv krijgt). Wat is dus het rustgevends voor je ogen?
Snap je het nou, jij met je jan des Bouvrie? Ik hoef geen interieur tips, dat laat ik wel aan mijn vriendin over ;)

Dirk
Verwijzend naar de :) smilie, lijkt het me duidelijk dat het aanhalen van Jan de Bouvrie een grapje was!

De serieuze tip, was die van de verlichtings-speciaalzaak. Zo waren wij laatst voor verlichting voor ons nieuwe huis bij WEBO in beuningen, en als je ziet hoeveel keus ze daar hebben, dan zou het mij verbazen als ze daar niet iets hebben waarnaar jij op zoek bent.

• Jack van Dijk
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-10-2022
Een blauwe lamp werkt inderdaad het best, maakt het een stuk rustiger voor je ogen. Die TV lampen die Conrad verkoopt zijn daar inderdaad erg geschikt voor. Gewoon de 15W versie nemen, dat is meestal al genoeg.

Verwijderd

Topicstarter
Oke ,dank jullie wel.

@ Butroscali , zoals je bij mijn opmerking zag stond ook daar een ;) bij.
Was dus niet slecht bedoeld en ik ga zeker even bij een grote lampenzaak langs.
Hoopte alleen dat jullie uit eigen ervaring een goede oplossing gevonden hadden.

Dirk

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-02 22:40

Nik

Even dit:

wit licht achter je tv is iets wat je niet wil, tenzij je een zwarte rand om je tv hebt! Deze zwarte rand in combinatie met zacht licht geeft wél een goed contrast op je scherm, anders _niet_. Met een zilveren tv werkt dit dus niet. Heb je een zwarte rand om je scherm heen, dan kan dit een mooi effect geven. Probeer gewoon een lampje. Probeer wel een lampje wat erg diffuus licht geeft, en niet als een spot licht projecteerd.

Verwijderd

idd, wattage laag houden lijkt me een goed plan. (max 20watt)

ennuh, Dirk - zoals je in de faq kunt lezen hoef je niet onder iedere post je naam te zetten
(het ziet er nogal lomp uit)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je lomp? Is alleen maar beleefd bedoeld. Of bedoel je dat degene die het niet doen lomp zijn?

Gr. Dirk

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 23:17:
Hoe bedoel je lomp? Is alleen maar beleefd bedoeld. Of bedoel je dat degene die het niet doen lomp zijn?

Gr. Dirk
Nogmaals, lees de FAQ :z

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze gelezen en ik zie nergens dat je niet beleefd mag zijn.En ik begrijp ook het lompe er niet van. Misschien kan iemand mij dit uitleggen en worden er op het internet andere gedragsregels gehanteerd.
Ik zet het er alleen maar uit fatsoen onder en zie er het kwaad dus ook niet van in. :?

Dirk

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-01 20:45
Daar kan je hier een stukje over vinden, en dan met name het stukje:
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je persé zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.
Algemene gedragsregels (Netiquette) #reageren

Wellicht verstandig om even de tijd te nemen en rustig door te lezen, dat word althans wel verwacht ;)

EDIT:
offtopic:
zodoende is er ook een ongeschreven regel om altijd even te kijken of er niet iemand al gepost heeft in de tijd dat je aan het schrijven was om dubbele reacties te voorkomen. Dubbele reacties worden vervolgens meestal gevolgd door "spuit #11" edits :D

[ Voor 38% gewijzigd door sPENKMAN op 15-11-2005 23:49 ]

Eve char: Warock <TEST>

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 23:40:
Ik heb ze gelezen en ik zie nergens dat je niet beleefd mag zijn.En ik begrijp ook het lompe er niet van. Misschien kan iemand mij dit uitleggen en worden er op het internet andere gedragsregels gehanteerd.
Ik zet het er alleen maar uit fatsoen onder en zie er het kwaad dus ook niet van in. :?

Dirk
We waarderen je menselijke beleefdheid, maar zie deze quote:
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je persé zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.
Ik kan me voorstellen dat de wirwar van FAQs niet altijd even doorzichtig is though :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Schijnbaar doen jullie elkaar constant de groeten en mag ik dus een stukje niet afsluiten met mijn naam maar wel met mijn signature.Is dit niet hetzelfde?
Maar dan begrijp ik nog steeds niet wat er lomp aan is en is er echt iemand die zich hier aan stoort?
Of willen jullie gewoon allemaal anoniem blijven, want het is wel duidelijk dat niemand I_lovemath ,Exirion of zoals in mijn geval Floyd100 heet.
Nogmaals ik begrijp er niets van maar ik zal het respecteren.

_/-\o_
Pagina: 1