Toon posts:

[GEZ] Iemand met een Wanadoo LiveBox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik zelf niet over een Wanadoo aansluiting beschik, laat staan over een LiveBox gooi ik mijn vraag maar even hier neer.

Ben bezig met het bekabelen en van UTP/COAX voorzien van een huis van een kennis van mij. Bekabeling zit er nu netjes in en het is nu wachten op de levering van Wanadoo.

Nu is echter de situatie als volgt:
3x aansluiting UTP beganegrond
1x aansluiting UTP 1e verdieping
3x aansluiting UTP 2e verdieping

Dit maakt 7 aansluitingen in totaal. Ook moet er beneden een AccessPoint aangesloten worden (reeds in bezit), dit maakt 8.

Nu vraag ik mij af, kan ik op de LiveBox het AccessPoint en een 8 poorts switch knallen? Zitten hiervoor 2 aansluitingen op de LiveBox of zit er maar 1tje op waardoor ik naar een 16 poorts switch moet? 16 poorts is in principe overkill, er zal namelijk geen kabel meer bij gaan komen.

Iemand met een LiveBox die dit weet?

• fiftyfive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-02 04:57
Hoezo heb je niet genoeg aan een 8 poorts switch dan? 7 poorten voor je PC's en 1 voor je access point. :?

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:27

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Er zit 1 UTP internetaansluiting op de livebox. Er zit er nog eentje, maar die is bedoeld voor tv (nog niet beschikbaar), eerlijk gezegd heb ik geen idee of je die softwarematig kan omzetten naar een reguliere internetaansluiting.
Volgens de helpdesk van Wanadoo heeft de Livebox een interne router, logisch aangezien deze simultaan een ethernet en WiFi verbinding ondersteunt (dit is door mij persoonlijk getest). In theorie zou je er dus een switch op kunnen 'knallen' (als je maar wel voorzichtig knalt, dingen kunnen kapot gaan, weet je? ;) :p).

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
Dit is erg makkelijk op de website van wanadoo zelf te vinden: http://www.wanadoo.nl/mijnabonnement/livebox/livebox.html

Zie pagina 12 van de installatiehandleiding en zie daar dat er 2 ethernet aansluitingen op de LiveBox zitten...

@Glaanieboy, in de handleiding van ADSL family staat toch echt:
Stekkeringang ETH1
Verbindt de Livebox met een computer via een ethernetkabel.
Stekkeringang ETH2
Verbindt de Livebox met een extra computer via een ethernetkabel.
:?

@fiftyfive: en waar sluit je de LiveBox dan op aan? ;)

[ Voor 42% gewijzigd door ludo op 13-11-2005 23:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
fiftyfive schreef op zondag 13 november 2005 @ 23:14:
Hoezo heb je niet genoeg aan een 8 poorts switch dan? 7 poorten voor je PC's en 1 voor je access point. :?
Hum, maar welke poort gaan we dan de LiveBox inproppen? :)

edit:

Ludo was me voor :D

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2005 00:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
ludo schreef op zondag 13 november 2005 @ 23:15:
Dit is erg makkelijk op de website van wanadoo zelf te vinden: http://www.wanadoo.nl/mijnabonnement/livebox/livebox.html

Zie pagina 12 van de installatiehandleiding en zie daar dat er 2 ethernet aansluitingen op de LiveBox zitten...

@Glaanieboy, in de handleiding van ADSL family staat toch echt:
Ja, daar staat expliciet voor een extra PC. Die had ik al gevonden :)

Maar ik vraag me concreet af of die 2 poorten in de LiveBox een hub cq. switch zijn onder water of dat 2 losse poorten zijn die verder niet samen communiceren wat er in zal resulteren dat ik dan bv. met een draadloze laptop niet bij 1 van de PC's kan komen

• fiftyfive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-02 04:57
My bad, ik dacht dat we het hadden over een 8+1. 8)7

Verwijderd

Topicstarter
fiftyfive schreef op maandag 14 november 2005 @ 01:25:
My bad, ik dacht dat we het hadden over een 8+1. 8)7
:) Bijna goed ;)
Pagina: 1