Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt mij dat dit topic hier het beste tot zijn recht komt:

Ik wil graag mijn qtek2020 gaan spuiten omdat deze nogal beschadigd is.
(uiteraard na het strak maken)
De pda is volgens mij van hard plastic of alluminium.

Hoe is het beste dit aan te pakken?

* Hoe grof moet ik beginnen met schuren? omdat met 800 geen doen is
omdat het materiaal glad blijft en keihard is.

*Welke primer moet er gebruikt worden, kunstof of normale primer?

De rest kom ik wel uit.
De vraag dus, hoe voor te behandelen?

b.v.d

Verwijderd

dit is volgens mij echt iets wat je met waterproof moet doen..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 22:53:
dit is volgens mij echt iets wat je met waterproof moet doen..
Toelichten en wat duidelijker antwoord geven op mijn vragen mag best.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-11 15:05
Als de beschadigingen (relatief) diepe krassen zijn, denk ik dat je beter uit bent met een vulmiddel, vloeibaar hout of dergerlijke, je moet natuurlijk iets hebben dat in de krassen kan blijven plakken (eventueel zou je zelfs een vullende lijm kunnen gebruiken). Dat kan je dan gemakkelijk afschuren tot het naadloos overloopt in de rest van de behuizing. Ik zou zowiezo een goeie primer gebruiken, vooraf goed ontvetten, en minimaal 3 laagjes verf leggen. Spuitbus zal waarschijnlijk het best werken, voor een goed resultaat leg je liever 10 te dunne laagjes dan een iets te dikke laag te leggen (die zal niet goed hechten, druipers geven, loskomen,...).

Waterproof schuurpapier is meestal wat sterker dan gewoon schuurpapier, dus kan je gemakkelijker schuren. Door op het eind met water te schuren, kan je het oppervlak ook gladder polijsten.

Als je naar de betere doehetzelfzaak gaat (geen gamma, brico, hubo of dergerlijke is mijn ervaring, familiebedrijfje is beter) krijg je voldoende uitleg en het goeie materiaal mee (heb zelf jaren een vakantiejob gedaan in een DHZ zaak).

[ Voor 26% gewijzigd door naftebakje op 13-11-2005 23:07 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Topicstarter
Ok duidelijk. Alleen nog vraag over de korrel.
Welke korrels zal ik moeten gebruiken? omdat het materiaal vrij hard is.

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

uiteindelijk moet je einidigen met een fijne korrel (800) om het super strak te krijgen, maar de resten en het teveel gebruikte plamuur kan je het beste met een vijl/grove korrel weghalen.

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-11 15:05
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 23:06:
Ok duidelijk. Alleen nog vraag over de korrel.
Welke korrels zal ik moeten gebruiken? omdat het materiaal vrij hard is.
De bedoeling van een behuizing is meestal om krasvast te zijn, daarom dat je ook moeite hebt met schuren, en dat ik aanraad om de kieren op te vullen, dat zal een beter en steviger resultaat geven, en je moet nog eens minder schuren ook.
Als je opgevuld hebt, kan je die 800 gebruiken (is wel nogal fijn, maar goed, eventueel 400) om het opvulsel vlak te krijgen, dan blijft het onbeschadigde oppervlak ook gaaf, wat volgens mij een +punt is.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1