[XP] BMP studio loopt nu en dan vast op dedicated DJsysteem.

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 15:03
Een klasgenoot gaat regelmatig mee met een DJ, en vanavond kreeg ik een mailtje met een probleem dat hij heeft:

>Dag *censuur*,
>
>Betreft : Afsluiten BPM Studio PRO versie 4.9.6.3.
>
>Ik kreeg deze fout met de vorige versie 4.9.6.0. slechts twee keer.
>Daarna 2 maanden geen problemen meer.
>Nu terug grote problemen => Zaterdag, 12/11/2005 is BPM 3 keer afgesloten !!!
>Deze fout heb ik gehaald via Dr. Watson (van Windows XP)
>met de foutmelding in bijlage. Laat spoedig iets weten aub.
>
>Met vriendelijke groeten,
>
>*censuur*

Wanneer na het crashen van BPM studio (valt terug naar windows, XP loopt niet vast), BPM studio opnieuw gestart wordt loopt deze weer perfect, om na een tijdje weer te crashen.

Als situatieschets: die PC wordt enkel gebruikt om BPM studio PRO te draaien, er staat enkel Windows XP en BPM studio op. Ik ken de exacte specs niet, maar de hardware is zeker meer dan in orde om alles vlekkeloos te draaien, en is al talloze keren zwaar gestresstest geweest (urenlang draaien in een erg hete en vochtige zaal, zonder enig probleem), temperatuurprobleem of dergerlijke is dus (bijna) onmogelijk.

Ik denk (maar ken er niet genoeg van) dat het probleem ligt aan het RAM geheugen, ik heb dan ook gevraagd om memtest86+ eens 24 uren te laten draaien, morgen weet ik daar ws dan de resultaten van. Dit leid ik af uit (in volgorde volgens die foutmelding van drwatson):
1) Uitzonderingsnummer: c0000005 (schending van toegang) ==> BPM.exe heeft iets verkeerds proberen uit te lezen
2) *** ERROR: Symbol file could not be found. Defaulted to export symbols for C:\WINDOWS\system32\ntdll.dll ==> deze error komt ook (in de foutmelding) voor kernel32.dll, dmaud.drv en DSOUND.DLL : die aud is logisch, BPM stuurt de audio rechtstreeks aan en loopt vast, maar die kernel en ntdll lijken me erg raar
3) *** WARNING: Unable to verify checksum for C:\Program Files\ALCATech\BPM-Studio Profi\BPM.exe ==> programma is corrupt, maar start wel op? lijkt me raar
*** ERROR: Symbol file could not be found. Defaulted to export symbols for C:\Program Files\ALCATech\BPM-Studio Profi\BPM.exe ==> hier zie je BPM zelf vastlopen denk ik.
4) user32.dll , zoals in 2)

Ik weet niet wat die symbol files dan zijn (die DLL's?), maar door het onvindbaar zijn van de gewenste symbol files, probeert hij de standaard DLL's van windows. Hierdoor loopt hij denk ik vast (windows laat niet toe dat BPM hierin leest ==> BPM crasht).
Dus denk ik dat de DLL's van BPM zelf om de een of andere reden onleesbaar zijn. Ook BPM.exe is blijkbaar corrupt, de checksum klopt niet meer.
Met dergerlijke fout kan BPM denk ik niet meer opstarten en werken, dit lukt blijkbaar wel, aldus kan het de HDD niet zijn, en wordt de data corrupt in het RAM-geheugen (de regionen die windows gebruikt werken blijkbaar wel, want deze loopt correct).

Zo, das mijn diagnose, maar ik ben helemaal niet zeker, het kan gerust zijn dat ik de bal totaal missla. Kan iemand hier uitsluitsel hierover geven, ligt het inderdaad aan het RAM of is het iets anders?

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.