waterkoeling of ventilators

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

• Llouizzz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-02 09:24
hallo tweakers,

ik overweeg of ik waterkoeling zal installeren of ventilators

is de goedkoopste waterkoeling goed

met andere woordn KEN IK ER NIETS VAN!!!!!!!!!

kunnen jullie mij helpen???

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:51

Just_I

What did you just say?

Wat wil je nou precies? Je wilt of waterkoeling nemen of heatsink/luchtkoeling? Het licht er helemaal waar je het voor wil gaan gebruiken en wat je er mee wilt gaan doen.
Of de goedkoopste waterkoeling goed is weet ik, misschien even reviews opzoeken.

Wees duidelijk met wat je nu precies wilt en schrijf wat overzichtelijker. Zie ook nog even de FAQ's en registratie voorwaarden voordat je een topic opent in het vervolg. Dit is namelijk niet de bedoeling hoe je een topic opent.

[ Voor 8% gewijzigd door Just_I op 13-11-2005 21:57 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Het lijkt me verstandig eerst deze FAQ door te lezen.
De goedkopere setjes zoals de Zalman reserator, hebben inderdaad hun zwaktepunten.
Iets meer eigen onderzoek en google zoeken is gewenst. Verder zullen hier genoeg deskundige mensen rond zwerven, maar het is de bedoeling dat je zelf eerst op onderzoek uitgaat.
Wil je serieus een beetje goede waterkoeling, zul je daarvoor ook meer geld moeten uitgeven.
Als je zelf er nog niet veel verstand van hebt en ook niet veel ervaring met computers, raad ik je aan om het bij luchtkoeling te houden.
Geef ook even je budget aan, wat je maximaal wilt uitgeven.

[ Voor 18% gewijzigd door RoadKill21 op 13-11-2005 22:00 . Reden: langzaaaam ]

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

• Llouizzz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-02 09:24
ik overweeg meer op waterkoeling maarr
ik ken daar niets van

en wat is de ongeveere kostprijs daarvan??

ik dacht op waterkoeling.nl
maar die is onder constructie

[ Voor 24% gewijzigd door Llouizzz op 13-11-2005 22:00 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
lees de faq dan es door, zoals roadkill zegt
je wilt er toch wel iets liggen voordat je alles thuis hebt liggen en je de boel zelf in elkaar gaat zetten

PSN: djmurcielago

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:51

Just_I

What did you just say?

Er zijn vele (web-)winkels die waterkoeling verkopen. Ik stel voor dat je eerst wat van die winkels opzoekt en bekijkt wat ze hebben. Kijk of vraag vervolgens wat de ervaringen hiermee zijn (reviews) en trek hieruit een conclusie. Mocht je dan nog vragen hebben kan je die hier in de FAQ opzoeken en mocht het dan zo zijn dat je vraag no steeds onbeantwoord is kan je die hier stellen.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Verwijderd

www.freezinghardware.nl heeft kant & klare sets voor beginners met waterkoeling. Setjes volstaan prima voor jou doeleinden :)

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Nu zorgt een Zalman CNPS9500 voor een beter resultaat dan menig goedkoop waterkoelingssetje.

specs

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:40

Thandor

SilverStreak

is de goedkoopste waterkoeling goed
Defineer 'goed' ;)

'Goed' kan zijn dat de koelprestaties hoog liggen. 'Goed' kan ook zijn dat het geluidsniveau erg laag moet liggen en de koelprestaties relatief gezien goed zijn ;)

Overigens dien je meer specificaties te geven. Welke processor gebruik je ?
Het energieverbruik tussen processoren kan enorm verschillen, als je een AMD Athlon 64 (eventueel met lichte overclock) wilt koelen is het verstandig om een goede luchtkoeler te nemen :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Doe eerst maar eens even wat onderzoek. Er staan hier in dit forum behoorlijk veel topics over zowel waterkoeling als luchtkoeling en de ervaringen hiermee. Kijk verder ook naar prijzen van verschillende setups en hoe de performance van een koeling is. Door zelf even wat rond te kijken kun je die vragen makkelijk beantwoorden en kun je zelf ook beslissen of het voor jou interessant is.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.