Files sharen: Gewoon via een UTP Kabel?

Pagina: 1
Acties:
  • 798 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Supreme
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb sinds kort een nieuwe laptop.

Ik wilde dus een groot aantal bestanden overzetten van mijn pc naar mijn nieuwe notebook. Ze zijn allebei in een netwerk aangesloten dus dit is geen groot probleem. ik kan de laptop gewoon zien bij mijn nieuwsgroepen. Alleen is de laptop wireless aangesloten, en de overdracht gaat niet bijster snel.
Daarom wilde ik het op een andere manier doen.

Ik sloot gewoon een UTP kabel aan van de LAN uitgang in mijn pc naar de LAN ingang in mijn notebook.

Ik ging naar network connections en zag nog steeds gewoon de laptop staan. Zo kon ik ook het een en ander overladen.

Nu wilde ik het weer proberen, maar nu kunen de laptop en de pc elkaar onmogelijk vinden!
wel nog als ik ze allebei aan de router aansluit, maar niet als ik ze aan elkaar aansluit.

Ik krijg een connectie ze zien, Local Area Connection.
Dit is als het goed is de connectie die ik moet hebben.

Op mijn notebook staat erbij:
'limited or no connectivity:
you might not be able to connect the internet or some network resources. This problem occured because the network did not assign a network adress to the computer'

Hoe kan ik nu op een normale manier een verbinding leggen tussen mijn laptop en de pc via een direct connection?

www.tri-state.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-03 23:58
Heb je een crosscable gebruikt? En IP-instellingen gedaan?

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07:37
Crosscable is the magic word. Zie de FAQ.... te koop bij elke computerwinkel voor enkele euro's...

Een crosscable is gewoon een netwerkkabel waarbij de draadjes van één stekkertje gespiegeld zitten. (Ok, niet helemaal, maar dit is het makkelijkst uitleggen :P )

[ Voor 14% gewijzigd door havana op 13-11-2005 22:03 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Supreme
  • Niet online
aha, een Crosscable.
Ik heb verschillende CAT5 Kabels bij routers enzo gekregen, geen van allen kan een crosscable zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door _Supreme op 13-11-2005 22:10 ]

www.tri-state.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07:37
Moet je ff goed kijken.... Als je twee stekkertjes van één kabel naast elkaar houdt, kun je zien of de kleurenvolgorde verschilt (zo ja: crosscable, zo nee: straight).

Zie ook weer de FAQ link ^

[ Voor 17% gewijzigd door havana op 13-11-2005 22:12 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

Die laptop heeft 99% zeker auto mdi, dan maakt 't niks uit wat je erin steekt, intern draait ie gewoon wat pinnen om. Die limited connectivity melding krijg je ook alleen als de fysieke link werkt, maar er iets mis is met de ip adressen. Oftewel, ff handmatig ip adressen invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Supreme
  • Niet online
hmm, mijn CAT5 kabels zijn allemaal straight.

Real_FireFly, als mijn pc en laptop gewoon aan het netwerk hangen (aan de router dus) dan lukt het om elkaar te vinden door het ipadres in te voeren.
Ik doe dat dan in de explorer balk, en dan zo: \\162.168.1.3
Dan bereik ik mijn laptop.

Helaas, als ik de CAT5 kabel verbind aan de 2 apparaten lukt dit ipadres invoeren niet meer.
Hoe los ik dit op? Hoe zorg ik dat de explorer weet dat hij die ip moet zoeken via mijn local connection?

Ik heb al geprobeerd om alle connecties uit te zetten behalve die local connecite.

www.tri-state.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Je router is DHCP server en die deelt dus de IP adressen uit. Handmatig IP zetten op je computer en laptop. (en dan wel cross gebruiken)
Maaruh waarom niet gewoon via de router? Ik zie alleen maar voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

_Supreme schreef op zondag 13 november 2005 @ 22:38:
Real_FireFly, als mijn pc en laptop gewoon aan het netwerk hangen (aan de router dus) dan lukt het om elkaar te vinden door het ipadres in te voeren.
Ik doe dat dan in de explorer balk, en dan zo: \\162.168.1.3
Dan bereik ik mijn laptop.
Je router is een dhcp server, die deelt automatich ip adressen uit.
Aangezien geen van beide pc's een dhcp server is, krijg je geen ip als je ze alleen aan elkaar verbind. Dus moet je bij de eigenschappen van de netwerkverbinding even zelf een ip adres invullen (op allebei de pc's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Supreme
  • Niet online
SSH schreef op zondag 13 november 2005 @ 22:45:
Je router is DHCP server en die deelt dus de IP adressen uit. Handmatig IP zetten op je computer en laptop. (en dan wel cross gebruiken)
Ja ik zou willen dat het net zo snel ging via de router. Die staat 2 verdiepingen lager, en gaat dus niet zo vlot(wireless). het is een 108 Mbps Wireless Firewall Router. (Netgear WGT624)

maargoed, ik moet dus van beide connecties een static ip adres verzinnen, invoeren, op ok klikken, naar andere pc, en daar dat verzonnen ip adres invoeren?
de laptop en de pc moeten wel verschillende ip's hebben he?

www.tri-state.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:21

PeaceNlove

Deugleuter

SSH schreef op zondag 13 november 2005 @ 22:45:
Volgens mij bedoelt hij hier in zijn laatste zin dat je je laptop naar beneden neemt en daar met een UTP-cable aan je router vastmaakt ipv wireless(zet dat dan voor het gemak even uit).
Je laat ze allebei via DHCP een IP ophalen, dus je hoeft geen static IP in te stellen.
Dan heeft je laptop 100Mbit en je PC ook en dan zijn die bestanden erg snel overgezet.
Pagina: 1