fragmenten uit films halen en achter elkaar plakken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-07 23:43
er is mij gevraagd om van een aantal films fragmenten te nemen (naar eigen keuze... ik ben een horror fan, en een stuk bekender met die films dan degene die het idee had) en die op een cd te zetten.
de bedoeling is dat kinderen (geen idee in welke zin van het woord... school, club, oid) dan moeten raden uit welke film het fragment komt, of welk personage het is. zoiets.
heb een lijstje gekregen, en daar heb ik zelf een groot deel van. divx danwel dvd.

enige wat ik nu dus wil weten: wat is de beste cq makkelijkste manier om van meerdere films, van verschillende formaten (dvd, divx, enz) fragmenten te nemen en op mpeg formaat achter elkaar te plaatsen op een cd of dvd?
het mogen gewoon losse fragmenten zijn, het hoeft niet netjes aan elkaar te worden gemaakt.

ik heb een aantal programma's geprobeerd, maar dan moet je dus eerst uit gaan zoeken in welke vob file het fragment zit, en moet je die weer gaan decoderen en omzetten en al die ongein (en daar is mijn pc gewoon niet krachtig genoeg voor).
is er niet een manier, om gewoon het beeld materiaal te op een snapshot manier over te nemen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarnoD
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-06 13:49
Avi is alvast gemakkelijk: kijk eens naar SolveigMM AVI Trimmer die te vinden is op
http://www.solveigmm.com/..._AVI_Trimmer_1_0_beta.zip

Dit is een quick-and-dirty splitter die ook VBR AVI's op kan knippen in delen. Superhandig, gewoon beginpunt aangeven, eindpunt aangeven, filenaam typen en klaar! Freeware en alles...
Van de rest van je formaten heb ik geen weet, sorry!

->Jarno.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-06 16:52
virtual dub. Film "inladen", begin en eindpunt opgeven en saven als nieuwe avi.
Als orgineel al een avi is dan onder video deze op direct stream zetten, is het geen avi dan moet je compressen naar avi formaat.

VD kan ook vob files inlezen (geen idee of dat orginele VD dat kan bepaalde mods kunnen het),
net zoals je een avi of mpg inleest. Dan weer begin, eindpunt etc. etc.

Evt. alle ingelezen filmpjes resizen naar zelfde format + afmetingen (je moet dan wel (re)compressen) maar dan kun je ze later allemaal achter elkaar plaatsen. (via append avi)
Als alle filmpjes ingeladen zijn, dan save as nieuwe avi (en dan wel op direct stream anders wordt er weer recompressed)

signature