Toon posts:

AZZA P4X2-AV mainboard. Installatie XP loopt vast !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen

Ik heb hier een PC van een vriend voor me.
Het gaat om een Pentium 4 op een AZZA P4X2-AV moederbord
zie http://www.motherboards.org/reviews/motherboards/1004_1.html

-->Harddisk zit een format op, helemaal leeg..
-->Partities alles in orde..

Tijdens opstarten zegt ie, geen Besturings systeem..
Dus ik XP bootable CD erin , setup begint heel mooi..
Maar dan loopt 'ie meteen vast in het begin.. Bij druk op F8 om door te gaan..

-->Geheugen OK (heb de mijne erop gedaan, zelfe probleem)
--> HD ok, Installatie op dezelfde HD lukt op een ander computer..
-->Videokaart NVidia Geforce 2 ok ..

Dus kom ik uit op:
Bios probleem
Moederbord probleem
CPU probleem ??

Bios die erop zit: Award V6.00PG
Biosflash lukt me ook niet echt..Hij vraagt dan in dos om FILE NAME TO PROGRAM..
Maar wat moet ik daar nu invullen, de CTFLASHC (update die ik gedownload heb voor v6.00PG = XP) ik krijg steeds errors..

Waar kan het probleem liggen volgens jullie?
Indien Biosprobleem, heb ik graag hulp nodig..

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor wat betreft je biosflash. Hier moet je de naam van je biosfile invullen (waarschijnlijk een .bin of .rom file).

En heb je al eens een andere installatie cd geprobeerd, wellicht is die je nu hebt niet helemaal gezond meer.

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb met hetzelfde CD gister nog op mijn eigen comp gebruikt..

*Waar haal ik die biosfile.bin dan ? Is dat de update die ik gedownload heb, want dat is gewoon een .exe file ?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 19:53:
Nee ik heb met hetzelfde CD gister nog op mijn eigen comp gebruikt..

*Waar haal ik die biosfile.bin dan ? Is dat de update die ik gedownload heb, want dat is gewoon een .exe file ?
De biosfile.bin is de bios die je download, waarschijnlijk is die exe een selfextracting dingetje. Dus die eerst uitpakken en die rom of binfile gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
watta fuck !!

Ik heb gewoon zoveel bios drivers geprobeerd, maar telkens pakt hij ze niet..
Heb bij driverguide CTFLASHC.EXE gedownload..
dat is het programma om die BIN file mee te flashen..
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/karad038/CTFLASHC.JPG

Maar dezelfde v6.00PG.bin (win98, xp kon ik nergens vinden) update die ik daar gedownload heb, pakt ie niet :'(

Nog een hele zooi andere geprobeerd, maar op een of andere manier lukt het me niet om die fucking bios te updaten..

Ik denk dat deze fucking bios die er nu op zit XP gewoon niet aankan..

Iemand nog met en mogelijke oplossing ?? :?

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04 11:28
Euh..een bios die XP niet aan kan :?

Hoe zit het met je voeding?

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Nielson
  • Laatst online: 13:40
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 03:39:
watta fuck !!

[afbeelding]

Maar dezelfde v6.00PG.bin (win98, xp kon ik nergens vinden) update die ik daar gedownload heb, pakt ie niet :'(

Nog een hele zooi andere geprobeerd, maar op een of andere manier lukt het me niet om die fucking bios te updaten..

Verdiep je eerst eens in hóe je een bios update, want je kunt niet een willekeurige bios in je systeem flashen. Zo is Bios die erop zit: Award V6.00PG geen specifieke bios versie voor jou mainboard, dit is gewoon de core versie van de file waaruit jouw bios is opgebouwd. Dus zoek eerst de specifieke bios voor jou mainboard, en die kun je dan vervolgens met het Award flash programma in je mainboard flashen. Overigens lijkt het mij sterk dat je 'problemen' door de bios veroorzaakt worden, gebruik je bijvoorbeeld wel een ps/2 keyboard ?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

watta fuck !!

[afbeelding]

Je probeer toch niet op die manier vanuit Windows te flashen of wel? Je kunt het beter vanuit dos doen.

Welke file heb je nu precies gedownload, dus niet je flashprog, maar de binfile (en waar heb je die precies vandaan).

• Murder05
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:22

Ik zou zeggen probeer eerst Win2k erop te zetten. En als dit dan gelukt is, hup, updaten naar XP. Soms booten de cd's niet helemaal lekker. Ze starten dan meestal wel maar lopen idd vast, bij mij was dit meestal het geval wanneer die bestanden ging kopieren. Dit verschilde dan ook nog eens per computer. (dit was trouwens ook de enige manier waarop ik erachter kwam waarom een PCMCIA-kaartje niet werkte in mijn laptop)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties..

Heb nu van die gozer te horen gekregen, dat hij wel win98 of millenium erop zou kunnen installeren..
Maar bij XP installatie zou die dus telkens "de blauwe" scherm krijgen..

Ik heb nog geen blauw scherm gezien, maar hij loopt wel telkens vast.. Nog voordat de installatie begint..

Misschien goed idee om eerst win98 of win 2000 op te zetten, Maar die moet ik eerst wel zien te vinden..

En bios flashen doe ik gewoon in dos..
Gaat een beetje moeilijk als er geen OS op de PC staat :+

En wat denken jullie om gewoon xp te installeren op die HD vanaf mijn PC.. EN dan gewoon in die bak van hem plaatsen >:)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 05:54:
[..]
En wat denken jullie om gewoon xp te installeren op die HD vanaf mijn PC.. EN dan gewoon in die bak van hem plaatsen >:)
Neem maar een bak koffie eerst, maar dit zou zonde van je tijd zijn.

Als jij andere mobo hebt, dus andere chipsset en de hele reut, kan die vlieger zomaar eens niet opgaan. Maar probeer het, en je weet het zeker.

Ey!! Macarena \o/

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 13:59
Beschadigde CD's kunnen in sommige CD-ROM spelers soms nog prima werken, en in andere niet. Probeer daarom ook eens een andere installatie CD. Maak desnoods een kopie van degene die je hebt in je eigen PC (die heeft blijkbaar geen moeite met de CD).

WinXP op de ene PC installeren en dan de HD in een andere hangen is vragen om problemen als je niet dezelfde hardware config hebt (vooral mobo-chipset).

[ Voor 25% gewijzigd door lammert op 15-11-2005 09:18 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 05:54:
Bedankt voor de reacties..

Tenzij jij dezelfde hardware hebt gaat dit niet werken. Windows zal daar niet echt stabiel van draaien en het is natuurlijk niet echt een oplossing (er blijft iets mis met het systeem).
Pagina: 1