Inloggen op ZyXEL 623

Pagina: 1
Acties:

• Soyuz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-02 21:40
Ik heb sinds vandaag een flink probleem. Ik kan niet meer inloggen op mijn ZyXEL Prestige 623 (in samenwerking met een Tiscali abbo). Het vreemde is dat ik wel gewoon een ip-adres krijg en gewoon kan internetten.
Maar als ik het ip van mijn ZyXEL intoets gebeurt er niks. Afgelopen donderdag heb ik nog gewoon wat poorten kunnen forwarden. Vroeger had in een Sweex router, en die had weleens hetzelfde probleem. Dit viel op te lossen door hem even aan en uit te zetten. In dit geval brengt dit geen soelaas.

Ik draai geen personall firewall, en het probleem is zowel op mijn windows als op mijn linux bak. Daarnaast weet ik niet of ik de reset button kan gebruiken zonder Tiscali z'n instellingen te wissen. Hier heb ik namelijk geen documentatie van, ze leveren ze namelijk voor geconfigureerd voor hun netwerk.

(ook het diverse malen uitvoeren van de beroemde "ipconfig /release" + "ipconfig /renew" help niet, onder windows dan...)

[ Voor 8% gewijzigd door Soyuz op 13-11-2005 19:35 ]

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Probeer het eens via Telnet? (of anders via de console - zover ik weet hebben nogal wat Zyxel modems wel een console poort achterop (in de vorm van een seriële poort of PS2 aansluiting)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02 18:46

Nss

The Dude Abides

Je kan een door tiscali geleverde zyxel 623 probleemloos resetten. Alle instellingen van het netwerk blijven erin staan.

• Soyuz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-02 21:40
Even een update. Na de modem reset bleven de problemen bestaan. Ook had ik al geruime tijd snelheids problemen (die na in-uit schakeling van het modem waren opgelost voor enkele dagen).
Net even met de helpdesk gebeld, en ik krijg een nieuw modem die beide problemen moet oplossen. Nog even twee weekjes geduld...