Toon posts:

SLI vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke, hier kom ik met een noob vraag nav. een redenerig van een maat van mij. Die luidt als volgt:
Zoals jullie weten heeft de LANPARTY UT nF4 SLI-DR twee keer x16 pci-e.
Hij zegt dat wanneer je 2 kaarten op dat mobo in sli zet, de speeds op x8 lopen.
Ik ben nu een beetje in de war, en we denken allebij gelijk te hebben want ik denk gewoon dat ze dan op x16 speeds blijven lopen. Graag antwoord hierop

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 19:29:
Oke, hier kom ik met een noob vraag nav. een redenerig van een maat van mij. Die luidt als volgt:
Zoals jullie weten heeft de LANPARTY UT nF4 SLI-DR twee keer x16 pci-e.
Hij zegt dat wanneer je 2 kaarten op dat mobo in sli zet, de speeds op x8 lopen.
Ik ben nu een beetje in de war, en we denken allebij gelijk te hebben want ik denk gewoon dat ze dan op x16 speeds blijven lopen. Graag antwoord hierop
De slots zijn beiden PCIe 16x (qua afmeting), maar de bandwidth voor SLI is 2 maal 8x. Dit omdat er niet genoeg PCIe-lanes zijn voor 2 maal 16x (snelheid). :)

[ Voor 4% gewijzigd door _the_crow_ op 13-11-2005 19:33 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

neen het klopt wat je kameraad zegt, je hebt 16x vrij voor beide sloten => 2 sloten = 8x

er zijn nu wel moederborden die 32x aanbieden => 16x / slot

edit:

http://frontpage.tweakers.net/nieuws/39585/?highlight=asus

[ Voor 22% gewijzigd door Snake op 13-11-2005 19:48 . Reden: link gevindet ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
snake903 schreef op zondag 13 november 2005 @ 19:32:
neen het klopt wat je kameraad zegt, je hebt 16x vrij voor beide sloten => 2 sloten = 8x

er zijn nu wel moederborden die 32x aanbieden => 16x / slot
Ja daar had hij het ook over, maar geeft dat ook een dubbele prestatie winst?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

je moet eens lezen op de frontpage, daar staat ergens een review over dat mobo-tje, er zou toch een performancewinst te zien zijn in de extreem hoge resoluties

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• synthesix
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09-2017
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 19:37:
[...]

Nee, het is net als een agp 8x graka in een agp4x slot steken, de prestatie winst is marginaal, en zeker geen 100%

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 19:37:
[...]

De bandbreedte van PCI-E is veel hoger dan die van PCI. Op PCI-E 8x merk je geen verschil met PCI-E 16x. Ik geloof zelfs dat PCI-E 4x nog genoeg bandbreedte biedt voor huidige grafische kaarten (maar pin me er niet op vast). In ieder geval, veel huidige kaarten hebben zelfs AGP 8x niet nodig, en kunnen best met 4x uit de voeten.

Dus: je bandbreedte is gehalveerd per kaart, maar je komt nooit aan je max, dus merk je het niet.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Wat is dan het nut om zoveel bandbreedte te creeëren? Of is het met zoveel dingen: Kijken of de techniek het toelaat?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Headroom voor de toekomst. PCI werd in het begin voor grafische kaarten gebruikt maar bleek al snel een bottleneck. Daarom werd AGP ontwikkeld.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Pagina: 1