Zyxel krijgt geen adsl

Pagina: 1
Acties:

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:43
Hoi hoi,

Ik heb bij een kamaraad een zyxel 650 geinstalleerd, na veel geklungel werkte het eindelijk.
Totdat ik het snoer van de adapter netjes wilde wergwerken, dus pc uit gedaan modem met het schakelaartje uitgedaan en toen de netstekker eruit gehaald.

netstekker erin gedaan modem aangezet pc aanzetten, maar niks geen lampje van adsl wat nog gaat branden.
Het lampje van de lan werkt nog wel die brand gewoon op 100.

Ik heb het modem al een paar keer uitgedaan maar nog niets.
Iemand een suggestie?

gr.
Etienne

• Spivvi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-01 16:36
Kun je nog wel inloggen op het modem of het modem pingen?

• etienne001
Ja ik kan het modem nog wel bereiken via telnet, ook al ik een vast ip instel op de comp en dan inlog via http://192.168.1.1

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Doet een ander modem op die DSL verbinding het wel? Anders kijk je misschien de verkeerde kant op en verkeerde schuldige aangewezen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• etienne001
Hij had een modem (speedtouch 510) maar die is kapot gegaan, hij heeft nu dit modem gekocht (2e hands) en dat werkte wel het rare vind ik dus dat het nu in 1x niet meer werkt.

ik kan mijn modem niet proberen omdat ik ISDN heb en dus ook een ISDN modem heb.

gr.
Etienne

• Lieuwe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05-2025
Dat moet een kabel probleem zijn, hoe verkeerd je een Zyxel 650 ook insteld dat lampje ADSL gaat altijd branden (als er een ADSL signaal op de lijn staat). Als het een los contact is zie je dat niet meteen aan het lampje, een 650 geeft pas na 10 a 15 seconden aan dat er een ADSL signaal op een lijn staat.

[ Voor 8% gewijzigd door Lieuwe op 13-11-2005 19:48 ]

• etienne001
Het maakt in princiepe toch niet uit of je nou een lan verbinding hebt toch.

ik kan toch ook het modem zonder lan verbinding aansluiten op de splitter, en als de splitter defect is kan ik toch ook het modem even voor de splitter aansluiten om te kijken of er signaal is?

gr.
Etienne

• Lieuwe
een LAN verbinding is niet noodzakelijk. Je kunt het modem idd voor de splitter aansluiten rechtreeks op de tel.lijn. Controleer goed je kabels, de RJ-11 connectoren willen wel eens problemen geven op bepaalde kabel type`s.

Mag ik vragen welk type 650 modem het is ?

[ Voor 10% gewijzigd door Lieuwe op 13-11-2005 20:25 ]

• etienne001
Het is een ZyXel Prestige 650R-31 modem

Ik heb hem net aan de telefoon gehad en heeft het modem voor de splitter aangesloten (met een nieuwe kabel) zonder pc eraan, modem aangezet 5 minuten gewacht maar geen dsl lampje dat gaat branden.
Ik vind het toch een raar verhaal, het modem werkte eerst wel en na een uitschakeling niet meer.

Zou het dan zo kunnen zijn dat hij geen signaal zou krijgen van knp of planet? Of is dit modem ook defect?
Ook heeft hij net de reset knop eens ingedrukt maar ook dat helpt niets.

gr.
Etienne

Verwijderd

ik denk dat het aan de modem ligt. vanwege instellingen die de provider meegeeft met de modem. dus je zal bijv nog een speedtouch moeten kopen of de ini bestanden checken die de provider heeft meegegeven bij de speedtouch installatie cd

• etienne001
Die instellingen voor het modem heb ik gekregen voor planet hier staat ook een hele handleiding:

http://www.zyxel.nl/p650/dslisp.html

zo is het modem ook ingesteld.

Als ik het modem helemaal terug zet naar fabrieksinstellingen ook dan brand zelfs het dsl lampje niet.

• Lieuwe
Het modem moet altijd, en zeker in fabrieksinstellingen gaan knipperen met het ADSL lampje zodra er een ADSL signaal op de lijn word gedetecteerd. Als het lampje continu gaat branden is de lijn "UP", en kan het controleren van wachtwoord en gebruikersnaam beginnen. Blijft het lampje knipperen, dan staan je lijn instellingen verkeerd (VPI/VCI/MULTIPLEX instellingen). Geen lampje betekent: Geen ADSL signaal / Veel ruis (storing) op de lijn / modem defect !.

Wat voor problemen had het vorige Thomson Modem ?

ADSL Planet instellingen (KPN ADSL):
VPI: 8
VCI: 48
Multiplex: UBR
Nailed up connection (connect on demand is irritant)

Laatste Firmware modem: ftp://ftp.europe.zyxel.co...3.40(GT.5)C0_Standard.zip

[ Voor 22% gewijzigd door Lieuwe op 13-11-2005 21:42 ]

• etienne001
hmm raar dan moet ie morgen eerst maar eens bellen met Planet, want hij en we kregen geen knipperend of brandend lampje.

Het vorige modem had het probleem dat het middelste lampje continu rood bleef branden, en via de zoekfunctie hier kwam ik er achter dat het modem dan niet meer kon booten.
Dat modem was ook al 3 jaar oud dus zou best eens kunnen zijn dat ie dan ook idd kapot is.

En zo als je scheef staan ook de instellingen in dat modem!

[ Voor 8% gewijzigd door etienne001 op 13-11-2005 21:40 ]

• Lieuwe
Er schiet mij ineens nog wat te binnen ! - Als je bij sommige providers te vaak probeerd in te loggen op het KPN ADSL netwerk dan word je soms geblokkeerd (Hetnet bijvoorbeeld). Wat je kunt proberen is het modem even 2 a 3 uur van de tel.lijn af te halen. Je zij namelijk in je openingspost dat je het eerst niet werkende kon krijgen, mischien dat je te vaak het modem aan en uit hebt gezet.

• etienne001
Lieuwe schreef op zondag 13 november 2005 @ 21:50:
Er schiet mij ineens nog wat te binnen ! - Als je bij sommige providers te vaak probeerd in te loggen op het KPN ADSL netwerk dan word je soms geblokkeerd (Hetnet bijvoorbeeld). Wat je kunt proberen is het modem even 2 a 3 uur van de tel.lijn af te halen. Je zij namelijk in je openingspost dat je het eerst niet werkende kon krijgen, mischien dat je te vaak het modem aan en uit hebt gezet.
Dit was denk ik idd het probleem, hij heeft gisteravond de stekker eruit getrokken, vanmorgen weer gekeken of het lampje adsl ging branden, maar helaas.
Hierna de stekker er weer uit getrokken en vanmiddag toen hij thuis kwam van het werk, jawel hoor hij heeft weer internet!!!

Iedereen bedankt voor de hulp!!!!

p.s. topic mag op slot

• Metalium-220
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Lieuwe schreef op zondag 13 november 2005 @ 21:50:
Dat klopt opzich wel, alleen word het signaal dan niet van de lijn gehaald. Je zou dus sowieso line sync moeten hebben, ook al ben je geblokkeerd.
Pagina: 1