Toon posts:

Quake 4 crashed naar desktop*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Specs:
MSI K8N Neo Platinum 2(nforce3)
Amd Athlon 64 3800+ venice
2x Twinmos speed premium 1024 dualchannel
Sapphire ati radeon x850 xt pe
Maxtor 10 160 gb
creative audigy 2 nx
coolermaster 450 watt purepower

Beste tweakers,

Enkele dagen terug heb ik quake 4 aangeschaft en dacht eens lekker te gaan gamen, niks leek echter minder waar. Het instaleren deed hij gewoon normaal, en ging voorspoedig maar op het moment dat ik wil gaan spelen wordt mijn scherm zwart(zoals met de meeste spellen) en vervolgens springt hij weer terug naar windows. 8)7

Zelf dacht ik eerst dat het een driver probleem was dus heb ik de laatste omega drivers gedownload, drivers van ati zelf, en de nieuwste nforce drivers maar niks mocht baten. Aan het dcd'tje zelf ligt het ook niet want bij mijn broer draait het gewoon na de instalatie.

Mijn vraag aan jullie nu is wat kan ik doen om het draaiend te krijgen?

Bij voorbaat dank

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-12 21:25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Hoi! En welkom op gathering of tweakers!

Jouw vraag hoort eigenlijk in het Spielerij - vragen en problemen forum.

Ik heb hetzelfde probleem gehad als jij. Dit probleem kan echter vele oorzaken hebben, ik ga er iig vanuit dat je een legale versie bezit.

Ik had een probleem met de drivers van m'n geluidskaart, (audigy 2) na het updaten van deze drivers, werkt het spel perfect.

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 20:56
Titelfix + move naar SPV :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt alvast voor het advies, en sorry van de post in het verkeerde forum. Ik ben idd nieuw en meot ff me draai vinde, ga nu proberen of het lukt thnx

Verwijderd

Topicstarter
Geprobeerd en mocht niet baten weer, audio updates gedraaid, spel deed het niet, spel ff opnieuw geinstaleerd deed het ook niet. Heb geen idee wat verder te doen, ik krijg verder ook geen foutmelding ofzo waarmee ik kan googlen ofzo :S

• RambOe
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:00
ik had ook jou probleem,

heb deze driver gedownload en toen deed het spel het..
http://us.creative.com/su...+Audigy&OSName=Windows+XP

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor de driver maar mijn geluidskaart is een nx versie(dus extern) en de driver instaleerd niet omdat het niet wordt ondersteund, ik ga wel ff met de onboard geluidskaart spelen, kijken of het spel dan wel wilt draaien, bedankt nogmaals voorde input

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

ik heb bijna hetzelfde probleem alleen krijg ik een bsod :P

Ben al met background services bezig geweest door ze allemaal uit te schakelen start q4 wel op maar dan heb ik geen geluid en krijg ik de graphics niet mooi.

ik had hetzelfde met fable maar die werkt nu wel ineens. dus ff wachten op driver update oid.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Verwijderd

Topicstarter
Ook zonder de creative kaart en met onboard sound wil het spel nog niet werken, maar hopen op een patch en driver updates, weet het verder ook niet meer

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-12 18:28

nexhil

BAM!

Pagina: 1