Toon posts:

Pc doet gek

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vriend heeft een AMD 2600+ barton @ 1.91ghz (niet oc'd dus)
ASUS A7N8X-X (bios 1006)
GeForce fx5700 128mb
1 gig ram
160 gig maxtor hdd

Nou heeft hij een groot probleem. Zijn pc krijgt steeds van die errors. Hij en ik hebben al een paar keer geformateerd en XP geinstalleerd, maar dat hielp. Ook met games krijgt hij errors (met name cod). Als hij uo of cod opstart dan óf meteen een error waarbij je kunt kiezen tussen zenden of niet verzenden óf je hebt effe een artifact (van die strepen) en dan krijg je een error. (error weet ik niet, als ik hem nou probeer krijgt hij geen error wel ging alles supersloom)

Ik heb the latest nForce 2 drivers van nVidia gedownload en geinstalleerd zelfde voor videokaart. Maar ik heb bij het begin een probleem toen ik nog die oude drivers had geinstalleerd(moest anders heb je geen internet). Als ik dan die nieuwe drivers download dan krijg je van die errors dat de je drivers niet kan uitpakken. Dus heb ik eerst die oude chipset driver verwijdert en dan die nieuwe geinstalleerd en dat werkte wel.

Als ik windows probeer te updaten dan krijg ik een error bij windows installer 3.1. Ik kan dus ook niet zijn windows updaten. Er zit nou windows XP met geslipstreamde service pack 2 en een paar updates. Iemand nog ideeën, met de ram zit volgens mij alles goed. De voeding daar zit op de 12v lijn 10 of 15 a, en volgens mij een 300 watt voeding.

Voltage zit @ 1.7 volt standaard van de cpu. Ik heb al geprobeerd de bios te resetten maar dat werkte ook niet. En als je reset dan gaat de cpu op 1.15 GHz dus moet ik ram (ofzo) op 166 MHz zetten om hem weer @ stock te krijgen.

Wou net msn installeren en dan krijg ik een error. ''Het uitpakken van het bestand is mislukt. Waarschijnlijk door gebrek aan geheugen(te weinig schijfruimte voor wisselbestand) of beschadigd CAB-bestand.'' (opnieuw downloaden heeft geen zin)

Ik heb verschillende windows versies geprobeerd en dezelfde windows zit op ook op andere pc's. Daar ligt het niet aan. Hij heeft zelfs een dag lang met memtest86 getest geen errors.

Ik moet er nou bij vertellen dat hij eerst last had van een paar wormen (dat denkt hij tenminste) en hij had ook een tijd lang trojans op zijn pc staan. Norton detecteerde dat niet en hij wist dat zelf ook niet. (hij downloade die trojan niet zelf dat was zijn zus)

Dit was er met zijn 160 gig maxtor hdd, hij heeft er nu een andere hdd ingezet, en alles liep fijn en goed, totdat hij CoD: UO wou opstarten. Pc viel zomaar uit toen hij connecte met de server.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Heb je memtest al geprobeerd? Ik heb een vermoeden dat er wat brak geheugen in die PC zit.
Lama ... gemist ;)

Nieuwe tip: probeer eens of Hitman Pro nog wat zaken voor je kan opschonen op die PC.

[ Voor 40% gewijzigd door pven op 13-11-2005 18:14 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
Hij heeft zelfs een dag lang met memtest86 getest geen errors.
Stond in mijn lange verhaaltje ;)

Edit: Pc al 10 x geformateerd het enigste wat hier op staat is nod32 trial en nvidia drivers. (en het ligt niet aan nod32 dat pc raar doet!)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2005 18:31 ]

Verwijderd

Heb je al eens naar de koeling gekeken?
Wat zijn de temperaturen van de chipset en cpu in de bios?

Controleer ook even of alle ventilatoren draaien, voel eens aan het koelblok van de CPU of dat heet is enz. Check voor alle zekerheid ook even of het moederbord en alle kabels er nog goed uitzien.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-02 23:33
misschien lekke / gare [url=ttp://tweakers.net/nieuws/25423]condensators[/url] op het moederbord ?

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
Met de koeling zit het wel goed, althans het is voldoende. Temps weet ik zo niet maar ik kan wel zeggen als je het zo nodig wilt weten

Ik zal wel tegen hem zeggen datie zijn mobo effe moet inspecteren.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand nog ideeën, hij heeft geen lekker of gare condensatoren gevonden. Met cod:uo krijgtie van die errors met c+ animation ofzo. (sorry hij weet ook niet precies)

En net deedie zijn pc aan, gaatie uit, aan, uit en aan. :? :? :?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 16:00 ]

• pven
  • Niet online
Heb je al een andere voeding geprobeerd? (Of Hitman Pro :Y))

Verwijderd

Topicstarter
Nee, maar zijn pc deed het altijd goed. Dus het kan toch niet zomaar dat de pc raar gaat doen door de voeding.

Pc is zovaak geformateerd, er zit een net geinstalleerd xp erop met weinig progs.....

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-01 13:06
Geloof me, dat kan wel. Voedingen - en dan zeker de goedkopere nonames - kunnen ineens instabiel worden doordat er iets kapot/beschadigd/verstopt is.

Om zeker te weten of het niet stiekem de drivers zijn kan je ook even Knoppix starten en hard aan het werk zetten (zoek iets om pi uit te rekenen ofzo, of ga tuxracer spelen). Als hij dan crashed weet je zeker dat het de hardware is. Ik ben bang dat je dan gewoon 1 voor 1 de onderdelen moet vervangen.

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-10-2025
De voeding daar zit op de 12v lijn 10 of 15 a, en volgens mij een 300 watt voeding.
10 en 15 dat is al een heel verschil he ;) .

Als je PC Aan-->Uit-->Aan-->Uit gaat dan draait mijn vinger richting de voeding. Maarrr dat kan ook heel best je Moederbord zijn, aangezien die je Hele PC aan zet. Test eens met een andere voeding zou ik zeggen.

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 16:07:
Pc is zovaak geformateerd, er zit een net geinstalleerd xp erop met weinig progs.....
Dat zegt niets, lees Pc zonder recente updates binnen 18 minuten besmet maar eens.

Verwijderd

Topicstarter
Xp was geslipstreamt met service pack 2 en andere updates. Ik probeer altijd zo snel mogelijk alle updates te installeren. Met zijn 160 gig hdd kon hij niet alle updates installeren, bij windows installer 3.1 kreeg hij een error. Nou heeft hij die 40 gig hdd erin gedaan daarmee kan hij wel alle updates installeren.
Steven schreef op donderdag 17 november 2005 @ 16:10:
Geloof me, dat kan wel. Voedingen - en dan zeker de goedkopere nonames - kunnen ineens instabiel worden doordat er iets kapot/beschadigd/verstopt is.

Om zeker te weten of het niet stiekem de drivers zijn kan je ook even Knoppix starten en hard aan het werk zetten (zoek iets om pi uit te rekenen ofzo, of ga tuxracer spelen). Als hij dan crashed weet je zeker dat het de hardware is. Ik ben bang dat je dan gewoon 1 voor 1 de onderdelen moet vervangen.
Waarom de pi, en hoezo pi. Of is dat gewoon netals prime95

Voltages (speedfan)

Vcorea: 1.71 V
Vinro 1,71V
+3.3V: 3.31V
+5V: 5.08V
+12V: 12.04 V

-12V: -11.72V
-5V: -4.70V
+3.3Vcc: 3,30V
+2,0V : 2.03 V
+2.5V: 2.42 V
Vcore: 1.49V

Ik weet ook niet hoe het zit met die vcore en vinro. Zal vast aan speedfan liggen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 16:58 ]

Pagina: 1