Bestandsdeling lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• Xoliul
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-03 20:56
Gisteren heb ik mijn D-Link 624 router geinstaleerd, alles ging goed, twee van drie pcs namen hem meteen. Voor de derde, een laptop van mijn vader zijn werk, moesten we het ip-adres van de router veranderen, angezien die laptop met het intern netwerk wil verbinden en maar bepaalde router-ip adressen neemt. Voor we dat IP-adres veranderden, heben we eerst nog de wizard "thuis netwerk instellen" laten lopen. De twee werkende pcs moeten namelijk bestanden en printers delen. Dat ging best, op beide pcs vermeldde de wizard een gedeelde internetverbinding, en vroeg hij om bestandsdeling in te schakelen. Ik kon perfect met mijn laptop op mijn documenten beneden, zoals het moest.
Dan het IP adres van de router gewijzigd, alles gereboot, pa zijn laptop kon verbinden met bedrijfsnet. Maar die bestandsdeling werkte nadien niet meer. Altijd fout dat ik geen toegang heb, netwerk niet beschikbaar als ik zoek naar computers in het netwerk. Het gedeelde internet werkt wel nog perfect.

We hebben de wizard verschillende keren opnieuw gedraaid, o mijn laptop was het exact dezelfde procedure als de eerste keer, gedeelde verbinding en delen van bestanden komen ter sprake. Maar bij de PC beneden vraagt hij één van zes verschillende verbindingsmethoden, we nemen de juiste (alle computers in netwerk verbinden via hub), maar bestanddeling inschakelen vraagt de wizard nooit naar.

Uiteraard werkt het delen van bestanden dus niet, en kunnen beide pcs elkaar niet vinden.

Any help ?

(ps, firewalls op beide pcs uitgezet, daar ligt het niet aan)

• Xoliul
Niemand ?
Ik vermoed dat er vooruitgang geboekt kan worden moest ik nu dat netwerk helemaal kunnen verwijderen, maar ik heb geen idee hoe dat moet ? (help noch google brengen iets op)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wellicht dat het helpt als je je post eens rustig uitwerkt ?
Ik kan er maar weinig van begrijpen. Over welke IP adressen heb je het in hemelsnaam ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04 03:14

silverstorm

tearing me apart

Wat voor instellingen heb je moeten veranderen? Heb je een directe verbinding met je vaders bedrijfsnetwerk? Heb je internet verbinding en werkt deze nu nog? Maak eens een plaatje hoe je situatie nu is. Iets in de trand van:
inet => modem => server => switch => pc1&pc2...
213.n.n.n => 10.0.0.138 => 10.0.0.150 - 172.16.200.200 => 172.16.135.x

heeft je vader verbinding met het bedrijfsnetwerk en kan hij daar ook echt bij zijn bestanden/mail o.i.d.? Welk type netwerk is het? Wat voor beveiliging is het?

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• Xoliul
Sorry voor de onduidelijkheid, kort samengevat: IP adres router is veranderd zodat mijn vader bedrijfsnetwerk opkan, waarna het probleem opddok. Alles werk dust op alle pc's (internet, bedrijfsnet), enkel de bestands- en printerdeling tussen mijn laptop en de desktop werkt niet, terwijl die dat voor de verandering van IP adres wel deed.
De fout zit dus gewoon in Windows die ergens lastig doet met een netwerk.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dude, post dan even die ipconfiguraties ..."ipconfig /all" van beide machiens

Iperf

• Xoliul
Laptop

IP adres: x.0.102
Subnet masker: 255.255.255.0
Standaardgateway, DHCP-server, DNS servers: x.0.1

Desktop:

IP adres: x.0.100
Subnet masker: 255.255.255.0
Standaardgateway, DHCP-server, DNS servers: x.0.1

Andere laptop is er nu niet en die moet enkel in het weekend aangesloten worden, wat perfect werkt, dus no need.

[ Voor 5% gewijzigd door Xoliul op 15-11-2005 21:46 ]

Verwijderd

schakel bij je netwerkinstellingen bestand en printerdeling eens uit en daarna weer in. Wellicht helpt dit.

• Xoliul
Net superveel zitten kutten met settings en in Norton vertrouwde domeinen toegevoegd (norton uitschakelen hielp voorheen niet), Maar nu werkt het dus. Weet niet of het dat restarten van bestandsdeling was, of norton, maar alles is in orde, dus bedankt jongens !
Pagina: 1