Gisteren heb ik mijn D-Link 624 router geinstaleerd, alles ging goed, twee van drie pcs namen hem meteen. Voor de derde, een laptop van mijn vader zijn werk, moesten we het ip-adres van de router veranderen, angezien die laptop met het intern netwerk wil verbinden en maar bepaalde router-ip adressen neemt. Voor we dat IP-adres veranderden, heben we eerst nog de wizard "thuis netwerk instellen" laten lopen. De twee werkende pcs moeten namelijk bestanden en printers delen. Dat ging best, op beide pcs vermeldde de wizard een gedeelde internetverbinding, en vroeg hij om bestandsdeling in te schakelen. Ik kon perfect met mijn laptop op mijn documenten beneden, zoals het moest.
Dan het IP adres van de router gewijzigd, alles gereboot, pa zijn laptop kon verbinden met bedrijfsnet. Maar die bestandsdeling werkte nadien niet meer. Altijd fout dat ik geen toegang heb, netwerk niet beschikbaar als ik zoek naar computers in het netwerk. Het gedeelde internet werkt wel nog perfect.
We hebben de wizard verschillende keren opnieuw gedraaid, o mijn laptop was het exact dezelfde procedure als de eerste keer, gedeelde verbinding en delen van bestanden komen ter sprake. Maar bij de PC beneden vraagt hij één van zes verschillende verbindingsmethoden, we nemen de juiste (alle computers in netwerk verbinden via hub), maar bestanddeling inschakelen vraagt de wizard nooit naar.
Uiteraard werkt het delen van bestanden dus niet, en kunnen beide pcs elkaar niet vinden.
Any help ?
(ps, firewalls op beide pcs uitgezet, daar ligt het niet aan)
Dan het IP adres van de router gewijzigd, alles gereboot, pa zijn laptop kon verbinden met bedrijfsnet. Maar die bestandsdeling werkte nadien niet meer. Altijd fout dat ik geen toegang heb, netwerk niet beschikbaar als ik zoek naar computers in het netwerk. Het gedeelde internet werkt wel nog perfect.
We hebben de wizard verschillende keren opnieuw gedraaid, o mijn laptop was het exact dezelfde procedure als de eerste keer, gedeelde verbinding en delen van bestanden komen ter sprake. Maar bij de PC beneden vraagt hij één van zes verschillende verbindingsmethoden, we nemen de juiste (alle computers in netwerk verbinden via hub), maar bestanddeling inschakelen vraagt de wizard nooit naar.
Uiteraard werkt het delen van bestanden dus niet, en kunnen beide pcs elkaar niet vinden.
Any help ?
(ps, firewalls op beide pcs uitgezet, daar ligt het niet aan)