Toon posts:

A7N8X Deluxe Driver probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik had vandaag een nieuwe sata schijf voor mijn computer gekocht. Gelijk geinstalleerd en natuurlijk alle kabeltjes enzo goed.

Maar als ik in windows zit dan zie ik hem niet staan. Ook al in Configuratiescherm nieuwe hardware installeren geprobeerd, maar werkte ook niet. Dus ik download de nieuwste driver voor mijn A7N8X Deluxe (Nf2) en ik opende hem om te installeren maar dan sluit hij af nadat hij dit heeft weergegeven:

Nvidia Driver

Dan is ineens de hele setup afgesloten.

Heeft iemand dit eerder gehad of weet wat ik verkeerd doe?

In andere topics kon ik niks vinden wat hier op leek.

alvast bedankt.
Systeemspecs:
A7N8X Deluxe
AMD Athlon XP 2600
512 Mb
Windows XP Prof SP1
nieuwe HD: Maxtor DiamondMax 10, 250GB

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Hoogstwaarschijnlijk heb je de Silicon Image 3112 chip op je mobo. Die verzorgt de S-ATA aansluitingen. Dus daar heb je een driver van Silicon Image voor nodig :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Borromini schreef op zondag 13 november 2005 @ 16:53:
Hoogstwaarschijnlijk heb je de Silicon Image 3112 chip op je mobo. Die verzorgt de S-ATA aansluitingen. Dus daar heb je een driver van Silicon Image voor nodig :).
Die je volgens mij bij windows update kunt vinden ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 17:01:
[...]

Die je volgens mij bij windows update kunt vinden ;)
ow, ik zat al helemaal op de Silicon Image site te kijken. http://www.siimage.com/su...s=0&drivers=1&sataraid=0&
Ik wist alleen even niet welke ik nu moest nemen.

Ik zie alleen niks staan op de Windows site van Silicon Image. 8)7

http://www.microsoft.com/...productID=&DisplayLang=en

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2005 17:11 ]

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Heb ik ook al op zitten kijken, maar dat zijn om de een of andere reden allemaal linux drivers...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
Die drivers kan ik nergens vinden, is het wel zeker dat het dat is?

want een HDD zou toch gewoon meteen moeten werken in XP of niet?

De asus site is ook lekker bezig, de hele tijd runtime errors :(

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2005 17:47 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:13
Wat dacht je van deze: http://support.asus.com/d...pe=Latest&SLanguage=en-us

De allereerste driver notabene.....

Beter zoeken en gij zult vinden

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Windows Xp is ouder dan je denkt ;).

Windows Xp ondersteunt out of the box geen enkele S-ATA chip voor zover ik weet (in tegenstelling tot Linux, maar ik zwijg zedig :X). Probeer es driverguide.com, daar moet je wel registreren, maar dat kan je makkelijk omzeilen door gebruik te maken van bugmenot.com :D een van mijn favoriete sites om begrijpelijke redenen

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 16:47

Wirehub

Blaat

Ik heb dit moederboard ook gehad, de drivers zijn meestal meegeleverd met een floppy, maar zijn ook te downloaden bij Asus :

http://support.asus.com/d...load.aspx?SLanguage=en-us

A7N8x- deluxe heeft een Silicon Image 3112(A) chipset (afhankelijk van je moederboard release)

zoek daar naar je moederboard A7N8X deluxe en dan drivers

[ Voor 17% gewijzigd door Wirehub op 13-11-2005 17:51 ]

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Verwijderd

Topicstarter
wirehub schreef op zondag 13 november 2005 @ 17:50:
Ik heb dit moederboard ook gehad, de drivers zijn meestal meegeleverd met een floppy, maar zijn ook te downloaden bij Asus :

http://support.asus.com/d...load.aspx?SLanguage=en-us

A7N8x- deluxe heeft een Silicon Image 3112(A) chipset (afhankelijk van je moederboard release)

zoek daar naar je moederboard A7N8X deluxe en dan drivers
ik heb ze al gevonden op de site die iemand hierboven gaf.

Die asus download site deed het tenminste.

Nog bedankt, ik denk dat het nu wel gaat lukken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu die Silicon Image drivers geinstalleerd op de goede manier en mijn computer opnieuw opgestart maar hij stond er niet bij :'(

Ik snap niet wat ik nu nog verkeerd doe :?.

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 16:47

Wirehub

Blaat

Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 19:00:
Ik heb nu die Silicon Image drivers geinstalleerd op de goede manier en mijn computer opnieuw opgestart maar hij stond er niet bij :'(

Ik snap niet wat ik nu nog verkeerd doe :?.
Misschien een domme vraag, staat je Silicon Sata wel aan in je bios?

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Stroomkabel aangesloten?

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
is de schijf al geformatteerd/gepartitioneerd?
als dit niet het geval is zie je natuurlijk ook geen schijfstation....
kijk eens in computerbeheer > schijfbeheer, of laat er een partitie prog. op los

Verwijderd

wanneer je je computer opstart krijg je na je bios dingen een scherm over de schijven aangesloten op die raid/s-ata controller, zie je hem daar staan?
als dat zo is moet je hem eerst nog formateren voordat ie te zien is in explorer met winxp. Hoe dat moet kan je makkelijk met de search vinden.

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Zie je de schijf wel staan onder Configuratiescherm > Prestaties en onderhoud > Systeembeheer > Computerbeheer en dan onder Schijfbeheer?

En installeer anders SP2 eens. Er staat me iets bij dat XP SP1 niet lekker om kan gaan met harde schijven groter dan 160 Gb, maar daar kan ik me in vergissen.

[ Voor 40% gewijzigd door agent327 op 13-11-2005 20:15 ]

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

Topicstarter
wirehub schreef op zondag 13 november 2005 @ 20:04:
[...]

Misschien een domme vraag, staat je Silicon Sata wel aan in je bios?
In mijn BIOS kan ik niet iets wat hier op lijkt vinden maar er stond wel iets van Serial ATA, die heb ik maar op auto gezet.
Ja, dat wel. En zelfs een goede, niet dat ik een molex connector erin heb geduwd.
DeeJayV schreef op zondag 13 november 2005 @ 20:08:
is de schijf al geformatteerd/gepartitioneerd?
als dit niet het geval is zie je natuurlijk ook geen schijfstation....
kijk eens in computerbeheer > schijfbeheer, of laat er een partitie prog. op los
Hij is geformatteerd.
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 20:10:
wanneer je je computer opstart krijg je na je bios dingen een scherm over de schijven aangesloten op die raid/s-ata controller, zie je hem daar staan?
als dat zo is moet je hem eerst nog formateren voordat ie te zien is in explorer met winxp. Hoe dat moet kan je makkelijk met de search vinden.
daar staat hij niet bij. Ik zie mijn normale HDD er wel staan maar de andere niet.
agent327 schreef op zondag 13 november 2005 @ 20:14:
Zie je de schijf wel staan onder Configuratiescherm > Prestaties en onderhoud > Systeembeheer > Computerbeheer en dan onder Schijfbeheer?
En installeer anders SP2 eens. Er staat me iets bij dat XP SP1 niet lekker om kan gaan met harde schijven groter dan 160 Gb, maar daar kan ik me in vergissen.
Heel raar, maar als ik onder systeembeheer kijk dan krijg ik een leeg scherm :S.
Pagina: 1