Toon posts:

NEC nd2500a herkent geen lege cd-r's meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb een NEC nd2500a brander die ik al lang gebruik voor branden van cd's en dvd's. Nu was het al een tijd geleden dat ik voor het laatst een cd-r gebrand had. Nu ik er toch weer aan moest geloven herkent de brander geen lege cd-r's meer. Systeem loopt vast en heeft moeite met het lezen en herkennen van de cd-r's. Ook als de pc opnieuw gestart wordt en het booten begint; met een lege cd-r erin lijtk het alsof het hele systeem bevriest. Een eject laat de boel vervolgens gewoon doorlopen alsof er niets aan de hand is. Het branden van dvd's gaat nog prima evenals het lezen van (gebrande) cd's. Heb de laatste firmware geinstalleerd, verschillende cd-r's gebruikt (problemen begonnen met cd-r\'s van Imation, zou gewoon compatible moeten zijn).

Ook na het opnieuw installeren van XP (moest ook weer eens gebeuren) blijft het probleem hetzelfde. de brander staat als primary slave, twee hdd's zijn prim en sec. master. Heb ook hier wat gewisseld maar geen resultaat. De nd2500a blijft gewoon goed werken, alleen de lege cd-r's pakt en herkent hij gewoon niet.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:20
Al een firmware update geprobeerd? En wat als je hem in een ander systeem hangt?

Verwijderd

Topicstarter
Firmware is net geupdate, werkte helaas niet...
Heb nog niet geprobeerd hem in een andere pc te hangen dus dat zou nog een optie zijn.